• FruP88

    IVF- letar efter andra som går igenon samma sak och som vill dela resan fram tills man har sitt lilla mirakel

    Hej
    Jag och min man har sen oktober 2012 försökt att bilda familj.
    Vi fick efter många undersökningar och provtagningar i oktober 2014 veta
    att vi inte kan få barn på naturlig väg. Detta var helt klart tufft att få, men istället för att splittras så har de stärkt oss. Vi har haft bra stöd av våra familjer och utan dom hade denna resan varit mycket jobbigare.

    Nu är vi inne på våran 2:a ivf- behandling och har imorgon inbokat äggplock så hoppas att det denna gången går hela vägen. För man vill inget hellre än efter mer än 2 års försök få de där plusset. Samt få uppleva den där glädjen som alla andra pratar om då man blir förälder:)

    Hoppas nu att ni vill dela med er av era historia och att vi kan följas åt i resan mot våra mirakel;)

  • Svar på tråden IVF- letar efter andra som går igenon samma sak och som vill dela resan fram tills man har sitt lilla mirakel
  • Communitygrodan

    Hej FruP 88. Har du också äggplock imorgon? Vi har det också men jag känner mig inte så hoppfull. Gjorde UL på cykeldag 9, 5 stimuleringsdagen. Två blåsor hade redan hunnit bli 15 och 20 mm. Fick besked att vi skulle göra äggplock 2 dagar senare (imorgon). Känns ganska tröstlöst att bara ha 2 blåsor... Hur ser det ut för er? Ville klinik gick ni på?

  • FruP88
    Communitygrodan skrev 2015-04-29 11:55:05 följande:

    Hej FruP 88. Har du också äggplock imorgon? smile1.gif Vi har det också men jag känner mig inte så hoppfull. Gjorde UL på cykeldag 9, 5 stimuleringsdagen. Två blåsor hade redan hunnit bli 15 och 20 mm. Fick besked att vi skulle göra äggplock 2 dagar senare (imorgon). Känns ganska tröstlöst att bara ha 2 blåsor... Hur ser det ut för er? Ville klinik gick ni på?


    Hej Communitygrodan

    Ja vi har äggplock halv tolv imorgon:) för oss ser det väl ganska bra ut då de var flera äggblåsor som var i hyfsad storlek. Nu hoppas jag bara att de växt den sista biten så man får bra ägg. Tänk alltid positivt då hoppet ännu inte är ute då de ibland räcker med ett bra ägg.

    Vi gör våran behandling på rmc i Malmö;)

    Vad har du gått på för mediciner och vart gör ni eran behandling?
  • Communitygrodan

    Vi har kört korta med Menopur 375 ie, 5 dagar, 1 orgalutran och igår då en ovitrelle. Går på Nordic i Göteborg och ska vara där kl 8. Jag är sååååå nervös och rädd för imorgon. Processen blev för kort för att jag mentalt skulle hänga med!

    Jag ska hålla alla tummar och tår för er imorgon!

  • FruP88
    Communitygrodan skrev 2015-04-29 13:00:10 följande:

    Vi har kört korta med Menopur 375 ie, 5 dagar, 1 orgalutran och igår då en ovitrelle. Går på Nordic i Göteborg och ska vara där kl 8. Jag är sååååå nervös och rädd för imorgon. Processen blev för kort för att jag mentalt skulle hänga med!

    Jag ska hålla alla tummar och tår för er imorgon!


    Vi har oxå de korta programmet men tog ifrån dag 2, 112ie menopur som sen ökades dag 9 till 131ie. Från dag 5 har jag dessutom tagit orgalutran. Sen inatt tog jag ovitrelle och nu kan man bara vänta till man ska dit imorgon:)

    Är det eran första behandling? Även fast jag gjort detta en gång innan så är man lika nervös ändå. Man hoppas ju med allt man har att de ska lyckas. Ofta har man förstående personal så låt dom ta hand om dig och våga fråga om det är något du funderar på:)

    Håller tummarna för er oxå :)
  • Communitygrodan

    Ja det är våran första behandling. Har en dotter som blir 5 i höst. Hon blev till på första försöket den naturliga vägen. Det är mina äggstockar som blivit gamla och slöa. Är 37 år men de är dåliga för min ålder som läkaren sa. Och stimuleringen gav ett "besviket dåligt resultat". Har tänkt att vi får ett syskon med IVF men nu börjar jag känna kraftig panik för att inte lyckas med det heller. Hoppas det bara är hormonerna som spökar i känslorna.

  • FruP88
    Communitygrodan skrev 2015-04-29 13:43:35 följande:

    Ja det är våran första behandling. Har en dotter som blir 5 i höst. Hon blev till på första försöket den naturliga vägen. Det är mina äggstockar som blivit gamla och slöa. Är 37 år men de är dåliga för min ålder som läkaren sa. Och stimuleringen gav ett "besviket dåligt resultat". Har tänkt att vi får ett syskon med IVF men nu börjar jag känna kraftig panik för att inte lyckas med det heller. Hoppas det bara är hormonerna som spökar i känslorna.


    Jag vet precis hur du känner dig och ofta kan det vara en kombination. En kombination mellan hormonerna som man tar samt att denna processen inte är en promenad i parken. De tar mycket på en både psykiskt och fysiskt.

    Själv har vi funnit en bra metod för att hantera alla våra känslor i och med ivfn. Vi går på samtal hos våran vigselpräst. Bara för att ventilera och ha en neutral tredje part. Är något som jag rekommenderad då de är bra att få prata om de man går igenom:) Sen är denna sidan bra då man kan ventilera och se att man inte är ensam.
  • Communitygrodan

    Skönt att ha den stöttningen. Jag har fina vänner som stöttar och min sambo är guld värd. ???? Jag har samlat mig lite under kvällen. Men försöker ställa in mig på att det inte kommer komma ut några ägg så jag inte blir besviken imorgon. Börjar du bli nervös?

  • FruP88
    Communitygrodan skrev 2015-04-29 21:00:19 följande:

    Skönt att ha den stöttningen. Jag har fina vänner som stöttar och min sambo är guld värd. ???? Jag har samlat mig lite under kvällen. Men försöker ställa in mig på att det inte kommer komma ut några ägg så jag inte blir besviken imorgon. Börjar du bli nervös?


    Jag har helt klart börjat bli nervös :-/ då man inte på förhand vet hur många ägg de kommer få ut och sen hur många de blir något av. Sen själva processen minns jag så klart att den inte känns lika jobbig.

    Förra gången fick de ut 17 ägg, 10 av dom var dugliga och sen vart 3 små embryon. Så fördes 1 tillbaka:)

    Tror inte att de blir så många denna gången, men desto mindre ägg desto bättre kvalité på äggen. Så förhoppningvis kan man denna gången frysa ner några om de inte skulle bli nått denna gången heller. För att gå igenom en hormonstimulering till är inget som man ser fram emot, men hade gjort de ändå för att upplevas glädjen att bli förälder.

    Så försöker hålla mina tankar så positiva som jag kan och ta problemen först när de dyker upp. Då man i denna processen är lite utlämnande till att ta saker och ting först när de kommer. För man kan inte förutse hur man ska reagera varken på mediciner eller allt de andra.

    Men är bara att ta djupa andetag och se målet i horisonten;)

    Lycka till<3
  • Communitygrodan

    Lycka till nu!!! Är färdig med

    Äggplocket, 2 äggblåsor med två ägg i. Gick mycket lättare än vad jag trott att det skulle göra. Nu hoppas vi bara att något av dem blir befruktade. Jobbigt att vänta!!!

  • FruP88
    Communitygrodan skrev 2015-04-30 09:35:55 följande:

    Lycka till nu!!! smile1.gif Är färdig med

    Äggplocket, 2 äggblåsor med två ägg i. Gick mycket lättare än vad jag trott att det skulle göra. Nu hoppas vi bara att något av dem blir befruktade. Jobbigt att vänta!!! smile1.gif


    Tack så mycket;) kom hem för ett par timmar sen och fick ut 6 ägg. Men denna gången upplevde jag de inte på samma sätt och var mer jobbigt denna gången. Men har en klippa till man som tar så bra hand om mig;)

    Nu hoppas vi oxå på att få våra ägg befruktade och får nu vänta på samtalet när ett ska föras tillbaka;)

    Ha en trevlig Valborg ;)
Svar på tråden IVF- letar efter andra som går igenon samma sak och som vill dela resan fram tills man har sitt lilla mirakel