• Anonym (?)

    är detta för "avklätt" som bröllopsgäst?

    Ska på bröllop i sommar. Utomhus på en strand. Har kärat ner mig i en klänning men undrar om det är för naket.

    Vad tycker ni?

  • Svar på tråden är detta för "avklätt" som bröllopsgäst?
  • isolande

    Den är för vit och för spets för att vara lämplig att bära som bröllopsgäst enligt mig. Det liknar en brudklänning för mkt helt enkelt.
    Hade den varit i en annan färg: Helt ok!

  • isolande
    Anonym (?) skrev 2015-04-30 12:46:09 följande:
    Ok, efter att ha sett bilden med den på: För avklädd. Man ser ju nästan upp till härligheten om man säger så. Trodde den hade en typ underklänning i hudfärg.
  • sextiotalist

    Enkelt svar ja.
    Det är bruden som ska ha fokus, inte bröllopsgästerna.
    Den ser för övrigt rätt billig ut, kan passa för en kväll på tu man hand med sin partner. Men på ett bröllop så hade den sett väldigt billig ut.

  • Anonym (Lala)

    Även om den inte vore för avklädd så är den FÖR VIT!!! Det är bruden som ska vara klädd i vitt på ett bröllopp, ingen annan!

  • Anonym

    Visserligen liknar den inte en brudklänning så att bli förväxlad med bruden lär du inte bli, men man bör inte välja vitt till ett bröllop. Eftersom det är beiget tyg under finns risken att du får mycket uppmärksamhet från den genom att se "naken" ut, och man bör inte dra uppmärksamheten till sig på någon annans bröllop. Jag tycker det är för naket, ja. Kan inte komma på något festligt tillfälle då den skulle vara passande.

    Vad är det för klädkod?

  • Anonym (-)

    Oh, nej! Den kan du inte ha.

    Men köp den och byt till den efter vigseln - för festen.

  • taquine

    Ja det tycker jag  , inte för att låta elak men ser mest ut som en ihoptråcklad gardin. Men smaken är som baken  

  • Anonym (Ingridh)
    Anonym (?) skrev 2015-04-30 12:45:32 följande:

    Ska på bröllop i sommar. Utomhus på en strand. Har kärat ner mig i en klänning men undrar om det är för naket.

    Vad tycker ni?


    För avklätt och för vitt. Endast bruden ska ha vitt.
Svar på tråden är detta för "avklätt" som bröllopsgäst?