• sandrajansson

    Hur länge växer brösten

    Hej jag är 16 och har 70D i Bh storlek.
    Hur länge växer dom?
    Dom började komma när jag var 12.

  • Svar på tråden Hur länge växer brösten
  • dalkullan95

    Hade ungefär samma storlek i din ålder, kanske någon kupa större. Innan jag blev gravid hade jag i kupa och jag är 19 år.

    Det är väldigt individuellt men oftast växer man tills man är kring 18-20 år

  • dalkullan95
    dalkullan95 skrev 2015-05-02 13:24:34 följande:

    Hade ungefär samma storlek i din ålder, kanske någon kupa större. Innan jag blev gravid hade jag i kupa och jag är 19 år.

    Det är väldigt individuellt men oftast växer man tills man är kring 18-20 år


    75i för att vara exakt..
  • aleydis

    Ja, jag hade nog d-kupa I den åldern jag med. Mina bröst ändrar lite storlek när jag har gått upp/ned i vikt...

  • Nenne666
    sandrajansson skrev 2015-05-02 12:59:06 följande:

    Hej jag är 16 och har 70D i Bh storlek.
    Hur länge växer dom?
    Dom började komma när jag var 12.


    Det kan komma och gå lite med vikten och med barnafödande och en massa saker.
  • sandrajansson
    Nenne666 skrev 2015-05-02 14:02:27 följande:
    Det kan komma och gå lite med vikten och med barnafödande och en massa saker.
    Jo men hur stora tror du dom kommer att vara när jag är typ 18?
    Tycker dom e väl stora redan nu.
  • dalkullan95
    sandrajansson skrev 2015-05-02 13:27:20 följande:

    Det låter väldigt stort?


    Det är väldigt stort och tar på ryggen. Bh-ar får jag specialbeställa från olika butiker som säljer större storlekar.
  • Fjärilslarv
    dalkullan95 skrev 2015-05-02 15:07:20 följande:
    Det är väldigt stort och tar på ryggen. Bh-ar får jag specialbeställa från olika butiker som säljer större storlekar.
    specialbeställa?? inte ens jag som har 70J behöver specialbeställa, de ggr jag har köpt bh i butik så går jag dit och provar ut och köper en, sen köper jag flera på nätet.
  • Venne

    Det är nog olika. Mina växte nog inte mer efter 16, förutom under graviditet och amning.

  • dalkullan95
    Fjärilslarv skrev 2015-05-02 23:03:46 följande:
    specialbeställa?? inte ens jag som har 70J behöver specialbeställa, de ggr jag har köpt bh i butik så går jag dit och provar ut och köper en, sen köper jag flera på nätet.
    Jag bor i en liten by som inte är rik på butiker. Dom har aldrig min storlek så dom får lov att beställa hem sen får jag gå dit och prova. Plus att jag måste ha en bh som verkligen stödjer brösten och som inte bara är fin. Jag har problem med ryggen och väntade på tid för operation (bröstförminskning), väntade i tre år och när jag ÄNTLIGEN fick tiden, fick jag lov att avboka eftersom jag är gravid och ska amma...
  • Fjärilslarv
    dalkullan95 skrev 2015-05-03 03:20:19 följande:
    Jag bor i en liten by som inte är rik på butiker. Dom har aldrig min storlek så dom får lov att beställa hem sen får jag gå dit och prova. Plus att jag måste ha en bh som verkligen stödjer brösten och som inte bara är fin. Jag har problem med ryggen och väntade på tid för operation (bröstförminskning), väntade i tre år och när jag ÄNTLIGEN fick tiden, fick jag lov att avboka eftersom jag är gravid och ska amma...
    ja och du tror inte att 70 J behöver stöd? jag har sportbhar istället för vanliga bhar av en anledning....
    grattis till att du fick hjälp av vården, själv så bråkar jag med min vårdcentral.
  • dalkullan95
    Fjärilslarv skrev 2015-05-03 14:01:37 följande:
    ja och du tror inte att 70 J behöver stöd? jag har sportbhar istället för vanliga bhar av en anledning....
    grattis till att du fick hjälp av vården, själv så bråkar jag med min vårdcentral.
    Skrev jag att jag inte tror det? Vart köper du dina sport bh:ar?

    Säger dom att landstinget inte står för förminskning? Har dom isåfall en anledning? Du har rätt till förminskning. Iallafall där jag bor.
  • Fjärilslarv
    dalkullan95 skrev 2015-05-03 14:48:20 följande:
    Skrev jag att jag inte tror det? Vart köper du dina sport bh:ar?

    Säger dom att landstinget inte står för förminskning? Har dom isåfall en anledning? Du har rätt till förminskning. Iallafall där jag bor.
    jag har bmi 27 eftersom jag är brutalt vältränad, vilket de tyvärr inte verkar förstå då man måste ha bmi under 25. kirurgerna på lasarettet säger jaha men skicka hit ´na imorgon, det är ju glasklart, medans vårcentralen sätter sig på tvären Skrikandes
  • Anonym (M)

    De växer väl hela livet? Mina bröst har pendlat mellan storlek 65AA och 65D de senaste 10 åren, beroende på hur mycket jag vägt.

  • dukat
    Anonym (M) skrev 2015-05-03 16:09:47 följande:

    De växer väl hela livet? Mina bröst har pendlat mellan storlek 65AA och 65D de senaste 10 åren, beroende på hur mycket jag vägt.


    Kanske inte växer men ändrar storlek Ja så är det ju Märks ju spec vid graviditet o amning då. Har också mkt att göra med den egna kroppsvikten och egen östrogenproduktion och båda varierar från individ till individ. Men hög östrogen produktion + viktökning ger stora bröst o stor rumpa Viktökning och lite östrogenproduktion ger mindre bröst och fettet samlar sej på magen istället
Svar på tråden Hur länge växer brösten