• Anonym (Lyckliga familjen)

    Jag och min sambo

    Vet inte hur jag ska börja.... Har varit inne o läst om alla andras relationsproblem. Så skönt att jag inte är ensam ( förlåt)!!!

    Iaf.... Så här har jag det.... Bor med min sambo sedan ca 10 år tillbaka. Vi har hunnit med 2 barn, köpa hus & bil o allt det där, åka på dyra semestrar. Utåt är vi lyckliga familjen. Tror faktiskt att min sambo är lycklig på riktigt.

    Verkligheten är att jag jobbar som ett svin tar hand om matlagning och det mesta av allt annat.

    Min sambo har inget jobb o ingen a-kassa utan har en egen verksamhet som gör att vi får dagisplats (så han kan jobba). Han drar in 0:- ofta går han minus. Tur att jag kan jobba extra och hjälpa till att stötta firman :( När jag nämner detta blir han skitarg för att jag inte stöttar honom, det är ju nu det börjar gå bra.

    När jag jobbat 10 timmar hämtar jag barnen o lagar mat. Åker på div fritidsaktiviteter medan han sitter hemma o "jobbar".

    Frågar jag om hjälp blir han sur, han behöver ju jobba.

    Han frågar varje dag om jag verkligen fortfarande är kär i honom. Jag vill ju aldrig ha sex. Han förstår inte hur jag kan somna i soffan kl 20 på kvällen.

    För ca 1,5 år sen tog han kontakt med en ung tjej på nätet. Velat att hon skulle skicka sexiga bilder på sig själv osv... Detta höll på ett tag. Hon tog kontakt med mig o visade allt. Efter detta förlät jag honom och vi skulle satsa. Han lovade att börja söka ett riktigt jobb så jag slapp jobba så mkt. Detta gjorde han i ca 1 månad. Sen fick jag som svar att det var omöjligt att hitta jobb.