• Anonym (Lyckliga familjen)

    Jag och min sambo

    Vet inte hur jag ska börja.... Har varit inne o läst om alla andras relationsproblem. Så skönt att jag inte är ensam ( förlåt)!!!

    Iaf.... Så här har jag det.... Bor med min sambo sedan ca 10 år tillbaka. Vi har hunnit med 2 barn, köpa hus & bil o allt det där, åka på dyra semestrar. Utåt är vi lyckliga familjen. Tror faktiskt att min sambo är lycklig på riktigt.

    Verkligheten är att jag jobbar som ett svin tar hand om matlagning och det mesta av allt annat.

    Min sambo har inget jobb o ingen a-kassa utan har en egen verksamhet som gör att vi får dagisplats (så han kan jobba). Han drar in 0:- ofta går han minus. Tur att jag kan jobba extra och hjälpa till att stötta firman :( När jag nämner detta blir han skitarg för att jag inte stöttar honom, det är ju nu det börjar gå bra.

    När jag jobbat 10 timmar hämtar jag barnen o lagar mat. Åker på div fritidsaktiviteter medan han sitter hemma o "jobbar".

    Frågar jag om hjälp blir han sur, han behöver ju jobba.

    Han frågar varje dag om jag verkligen fortfarande är kär i honom. Jag vill ju aldrig ha sex. Han förstår inte hur jag kan somna i soffan kl 20 på kvällen.

    För ca 1,5 år sen tog han kontakt med en ung tjej på nätet. Velat att hon skulle skicka sexiga bilder på sig själv osv... Detta höll på ett tag. Hon tog kontakt med mig o visade allt. Efter detta förlät jag honom och vi skulle satsa. Han lovade att börja söka ett riktigt jobb så jag slapp jobba så mkt. Detta gjorde han i ca 1 månad. Sen fick jag som svar att det var omöjligt att hitta jobb.

    Just nu känner jag bara att jag orkar inte mer. Jag vill inte stötta hans verksamhet. Jag vill va pigg o orka glädja mig åt barnen. Inte bara att allt ska gå på automatik. Men vi har ju huset o bilen o stugan. Även om jag tjänar bra o betalar allt detta så måste jag lösa ut honom. För han har ju inte råd att behålla något. Nä usch att jag ens tänker i dessa banorna. Men hur många chanser ska man behöva ge sin partner??

  • Svar på tråden Jag och min sambo
  • Opa124

    Du är duktig som sliter på och orkar med allt. Tar hand om såväl arbete som familj. Dessutom stort hjärta som ger honom en chans till, efter incidenten med hans nätkontakt.

    Nu tycker jag att du har gjort så gott du har kunnat. Jag hade ställt ett sista ultimatum: "lös detta inom ett halvår, annars separerar vi"

    Ibland känns det som att, i synnerhet, män har svårt att se vad de har att förlora innan de väl står där med fötterna i skiten. "Man saknar inte kon förrän båset är tomt" och då är det oftast för sent för en förändring.

    Jag känner med dig. Jag är i liknande sits. Vi fick vårt första barn nyligen. Jag har ordnat bostad och mycket annat i hushållet. Det mesta står på mig. Jag är också den som tjänar mest av oss två. Hjälp med hushållet får jag sällan och när jag ber om hjälp blir det tjafs och det har gått så långt att jag nu har anlitat städhjälp. Upptäckte även för en tid sedan att han såväl porrsurfat (extrem hårdporr) och haft kontakt med "tjejkompisar" under min graviditet. Har varnat honom, nästa steg är att bara agera utan ett ord.

  • Anonym (Lyckliga familjen)

    Tack för att du tog dig tid att svara!

    Jag behöver nog som du skriver ge honom ett ultimatum. För just nu rinner bara tiden iväg.

  • Anonym (:))

    Men skit... Ställ krav!!! Du måste uppfostra han rätt från början!!! Skulle aldrig ställa upp på sånt skit!!! Är han arbetslös får han självklart sköta hem och barn!!! Och så länge du forsätter göra allt kommer han fortsätta lata sig, för att han kan, för att du tillåter honom. Är han heldre intresserad av små flickat? Vad ska du ha honom till? Skaffa dig en man som uppskattar dig, ta inte skit mer!!!

  • Anonym (Lyckliga familjen)

    Det hade jag kanske gjort om vi inte hade barn, hus o allt annat. Tyvärr har jag byggt upp en fasad som inte alls stämmer. Får ofta höra om hur duktiga vi är. Och jag som har ett "offentligt" jobb o syns lite överallt, är så duktig med barnen.... :( Nja, det är nog tyvärr inte sanningen.... Hade det inte handlat om alla runt omkring hade nog valet varit enkelt som sagt

  • Anonym (:))
    Anonym (Lyckliga familjen) skrev 2015-05-03 13:23:43 följande:

    Det hade jag kanske gjort om vi inte hade barn, hus o allt annat. Tyvärr har jag byggt upp en fasad som inte alls stämmer. Får ofta höra om hur duktiga vi är. Och jag som har ett "offentligt" jobb o syns lite överallt, är så duktig med barnen.... :( Nja, det är nog tyvärr inte sanningen.... Hade det inte handlat om alla runt omkring hade nog valet varit enkelt som sagt


    Då är det dax att riva den fasaden!!! Skit i vad alla runt om tycker och tänker!!! Det är många som lever med skit innanför väggarna. I slutändan kommer verken du eller barnen må bra. Ställ ultimatum, bättra han sig inte, gå...
  • Anonym (Lyckliga familjen)

    Tack! Jag behöver höra det. Vill bara inte känna mig som en förlorare som inte lyckades hålla ihop familjen :( Men du har rätt. Jag vill inte att barnen ska känna att jag inte orkade engagera mig tillräckligt i deras liv

  • Anonym (:))
    Anonym (Lyckliga familjen) skrev 2015-05-03 13:39:31 följande:

    Tack! Jag behöver höra det. Vill bara inte känna mig som en förlorare som inte lyckades hålla ihop familjen :( Men du har rätt. Jag vill inte att barnen ska känna att jag inte orkade engagera mig tillräckligt i deras liv


    Du är ingen förlorare!!! Man måste vara två för att dansa tango!!! Vill han inte han vara med att dansa, går det inte mer.

    Lycka till :)
  • Anonym (DK)

    Han kommer att fortsätta köra med dig så länge du tillåter det och hur kan du tro att han är lycklig med det ni har om han söker efter andra på nätet? Han glider runt på en räkmacka för att du tillåter det, klart han är nöjd så länge du spelar med och spelar efter hans pipa. Men nu är det väl dags att tänka på din lycka och vad dina barn behöver. Säger därför som de andra, ställ ett ultimatum och bryt om det inte hörsammas. Fasaden är sekundär i det här fallet, det gör dig inte lycklig på riktigt. Du kommer säkert att upptäcka något större och mer äkta om du slutar leva i en lögn och istället är ärlig mot dig själv. Lycka till och uppdatera gärna om hur det fortlöper.

  • Anonym (Lyckliga familjen)

    Tyvärr handlar det kanske mest om pengar för hans del. Han är ju beroende utav min inkomst. Jag är nog tyvärr tvungen att lösa ut honom ur hus, bil o stuga då han inte har några pengar o inte kan ta över. Ja, man kan ju undra vad jag håller på med. Tyvärr har jag tackat ja till en befordran som innebär ännu mer ansvar (som kommer innebära ännu mer arbetstid).

    Ni har rätt allihopa. Men jag kommer ge honom en sista chans. Han är ju trots allt barnens pappa

  • Anonym (xxxxxxxxxxxxx)

    Killen har det väl förspänt: han har en tjej som försörjer honom o familjen, hon tar hand om allt med hus, matlagning, barn o hem, och bor gratis. O pumpar in pengar i hans företag. Han behöver inte motprestera. Som lök på laxen sexchattar han med andra o du får inte reda på det av honom, utan av en ärlig tjej. Denna kille förlåter du utan att nån förändring sker (med det andra).

    Hoppas verkligen du kommer ställa ditt ultimatum till honom, o hålla o genomföra det! O inte mjäka på som hittills.

  • traveler

    Hur har ni råd med hus, bil och dyra semestrar när bara du drar in pengar?

  • Anonym (Lyckliga familjen)

    Även om det inte spelar någon som helst roll hur vi har råd.... Jag har jobbat upp mig ganska högt, får bonus varje jul. Jag är absolut inte rik på något sätt, men har en relativt hög inkomst. Min tjänst är inte jätterolig då den mest handlar om att jag får hitta lösningar till andras beslut. Men det fungerar och jag är bra på det jag gör.

    Huslånet betalade jag insatsen på då jag hade en hel del sparat innan vi fick barnen,(driftkostnad/lån 6500:-/mån ink el o försäkring) Uppvärmning är gratis då vi har en vedpanna och mina föräldrar äger skog.

    Mer än halva stugan är betald med ärvda pengar, kostar 2000:-/mån (vår o sommartid).

    Vi har en ganska ny volvo och en lite äldre andrabil.

    Vi reser utomlands 1-3 ggr/år.

  • Anonym (xxxxxxxxxxxxx)

    Ville bara säga en sak till, du är INTE en förlorare om det spricker! Du lägger allt ansvar på dig själv här, men han har faktiskt också en del i det. Han, som inte hämtar barnen, inte lagar mat, är utan avlönat jobb osv. Så det är han som skulle ha mycket på sitt samvete isåfall, medan du kan ha ryggen fri som har gjort allt plus lite till..

    Använd den makt du faktiskt sitter på nu (även om du inte känner så); den ekonomiska.

    Är övertygad om att du fixar det, särskilt om du ändrar tänk!Solig

  • traveler

    Varför vill du inte ha sex? Är det för att

    - Du är för trött?
    - Du ät för bitter?
    - Du tänder inte på honom

    Eller är det någon annan anledning.

Svar på tråden Jag och min sambo