• Anonym (ts)

    Roligt när du kommer men roligare när du åker.

    Är så himla trött på min sambos dotter.

    Vi har vart iväg denna helgen jag, sambon, våran gemensamma dotter och hans dotter sen innan.

    Att vara instängd med denna unge (sambons tidigare) i ett trångt utrymme en hel helg är som pesten. Ska alltid svamla och bli road. Brukar låtsas att jag är upptagen med telefonen eller lillasystern så jag slipper prata med hon.

    Typ i bilen så åker hon fram och vänder sig om och stirrar på mig eller reflekterar solen i mitt ansikte med klockan, då låtsas jag kolla ut genom fönstret tills hon ger upp.

    Det är trevligt 1 dag sen går hon mig på nerverna, avbryter om jag pratar i telefon, skriker när bebisen sover, pratar om saker hon vill ha som hon tror att jag ska köpa åt henne, vill alltid ha uppmärksamhet.

    Brukar gå på en promenad eller vara hos bekanta så jag slipper bli irriterad på henne.

    Vad ska jag göra för att orka med ungen? Vänta tills den flyttar hemifrån, tro mig det gör jag.

  • Svar på tråden Roligt när du kommer men roligare när du åker.
  • Anonym (ts)
    ica skrev 2015-05-03 14:40:53 följande:

    Vad gör pappan?


    Tar det lugnt typ.

    Men hon verkar vilja vara min BFF, så han är.inte lika rolig att terrorisera..
  • Anonym (-)

    Hur kunde du bli tillsammans med- och skaffa barn med honom då? Hans första barn kommer ju givetvis med på köpet.

    Ser en trotsig storasyster (du) framför mig. Som att ni är lika överdjävliga båda två. Den enda skillnaden är att du, enligt papper, är vuxen och förväntas beté dig vuxet.

  • ica
    Anonym (ts) skrev 2015-05-03 14:43:39 följande:
    Tar det lugnt typ.

    Men hon verkar vilja vara min BFF, så han är.inte lika rolig att terrorisera..
    Men han borde väl ta ansvar för sitt barn?
  • Anonym (ts)
    Anonym (-) skrev 2015-05-03 14:44:22 följande:

    Hur kunde du bli tillsammans med- och skaffa barn med honom då? Hans första barn kommer ju givetvis med på köpet.

    Ser en trotsig storasyster (du) framför mig. Som att ni är lika överdjävliga båda två. Den enda skillnaden är att du, enligt papper, är vuxen och förväntas beté dig vuxet.


    För att jag inte blev tillsammans med hans barn.

    Ja såklart, men hade det vart annorlunda om jag skrev att tex mim brors barn går mig på nerverna? Jag har inget ansvar över detta barn och enda kopplingen är sambon.

    Hur ska jag sluta störa mig på henne då?
  • Anonym (ts)
    Anonym (Ålde) skrev 2015-05-03 14:48:34 följande:

    Är ni lika gamla?


    Vem? Jag och sambon eller jag och ungen?
  • Anonym (T)

    Verkar som om hon vill ha din uppmärksamhet. Du kanske ska testa att vara lite mer tillmötesgående mot henne och göra något med henne på tu man hand. Tänk dig in i hennes situation, hon märker nog att du inte tycker om henne.

  • Anonym (fake it til you make it)
    Anonym (ts) skrev 2015-05-03 14:50:40 följande:
    Hur ska jag sluta störa mig på henne då?
    Du kan sluta utgå från att hon gör det hon gör för att provocera! Jag tror verkligen man kan påverka hur man tänker kring saker och ting, alltså typ lura hjärnan. Om du beter dig som att saker är jättekul och säger att det är det så kommer hjärnan luras till att tro på det. Så när hon leker med klockan, lek tillbaka att du blir blind eller vad som nu är nått passande skoj för hennes ålder. När hon pratar om saker hon vill ha, tänk inte att hon säger det för att hon hoppas att du ska köpa det utan dra igång ett samtal med henne. Lär känna henne! Om hon vill ha en klänning, fråga vad det är som hon tyckte var extra fint med den klänningen, och när hon skulle haft på sig den och om det är många i förskolan/skolan som har fina klänningar. Om det passar med hennes lekar, vad är hennes favoritlekar, går det att ha klänningen om man vill klättra i träd och så vidare. Spela entusiastisk så blir du nog det till slut också :)
  • Anonym (***)
    Anonym (ts) skrev 2015-05-03 14:50:40 följande:
    För att jag inte blev tillsammans med hans barn.

    Ja såklart, men hade det vart annorlunda om jag skrev att tex mim brors barn går mig på nerverna? Jag har inget ansvar över detta barn och enda kopplingen är sambon.

    Hur ska jag sluta störa mig på henne då?

    Nej, men du måste väl fattat att han vill umgås med sitt barn? Dvs att barnet ska komma hem till er?


Svar på tråden Roligt när du kommer men roligare när du åker.