• Anonym (Ledsen tjej)

    Han skyller allt på mig!

    Jag är 24, min kille (ex?) 36. Vi har varit ihop sen jag var 20. Vi är särbos.

    Min kille har svårt för att förstå att jag behöver en viss frihet i livet utan tycker jag ska binda upp mig.

    Jag har precis blivit klar med min utbildning och söker jobb. Han begränsar mitt jobbsökande då han tycker att om jag söker utanför en mils radie så "påverkar det vårt förhållande". Detta är mitt första jobb, det är inte lätt att hitta jobb och det handlar om mitt liv, jag tycker han är så egoistisk!

    Han valde att under vårt förhållande köpa ett hus i en liten håla där det inte finns något för mig. Jag uttryckte att jag inte ville bo där och då sluta det med att vi inte flytta ihop. Han tänkte bara utifrån sina egna behov. Jag bor nu en mil bort i min studentstad. Vi har setts några dagar i veckan i typ 4 års tid. Oftast hos honom trots att jag ej har bil och får pendla med buss, väldigt sällan hos mig. Han har bil.

    Nu har vi i princip brutit för han tycker jag är alldeles för självisk och ej tänker utifrån vad som är bäst för vårt förhållande. Jag är oerhört ledsen och känner mig orättvist behandlad. Jag kan inte kompromissa på detta plan. Är jag helt orimlig?!

  • Svar på tråden Han skyller allt på mig!
  • Anonym (Ledsen tjej)
    mammaåten skrev 2015-05-03 15:20:05 följande:

    Absolut inte. Du ska absolut söka jobb där det finns jobb & på ställen där du kan tänka dig att bo.


    Tack för ditt svar!

    Har fått medhåll från ett par vänninor också och det känns skönt att man inte är totalt orimlig...
  • Anonym (Lena)

    Du tänker alldeles rätt.

    Kanon att du vågar stå upp för dig själv, och inte låter dig bli utnyttjad Glad

    Hoppas du träffar en kille med samma sunda värderingar som du har.

  • Anonym (T)

    Du måste leva ditt liv och söka jobb vart i världen du än skulle vilja bo. Låt ingen hindra dig, då kommer du sannolikt att ångra dig senare. Lev livet för din skull och inte för någon annan.

  • Anonym (Han är fel)

    Nej, det är HAN som är ego o projicerar det på dig. Han har bil men inte du, o ändå blir det mest du som åker till honom. O han vill styra dig o vart du ska jobba. Ja, han är orättvis o du är inte orimlig.

    Fortsätt stå på dig o följ din vilja o känsla! Du har rätt!

  • Anonym (Ledsen tjej)

    Jag blir typ så lättad av era svar att jag vill gråta! Det är en sak att höra det från sina vänner, de är knappast objektiva de står ju bakom mig alltid. Men det är skönt att höra det från folk som inte ens känner en.

    Jag får väldigt lätt dåligt samvete och har länge känt att jag sabbar vår relation pga mina viljor, han har tjatat så mycket om att jag bara tänker på MITT liv och inte VÅRT liv. Allt han säger ringar så fel i mina öron. Han är en sån gullig kille och jag har inte tänkt tanken att han skulle försöka styra mig. Men det känns lite som att det är det han gör. Och när inte det går, så lägger han skulden på mig och så får jag axla det dåliga samvetet....

  • Anonym (Akta!)

    Stick medan du kan, innan du sitter där ute i skogen med ett par ungar och han inte låter dig jobba och styr hela ditt liv. Killar som han ska man hålla kort och akta sig noga för. 

  • Anonym (ointresse?)
    Anonym (Ledsen tjej) skrev 2015-05-03 17:49:21 följande:
    Jag blir typ så lättad av era svar att jag vill gråta! Det är en sak att höra det från sina vänner, de är knappast objektiva de står ju bakom mig alltid. Men det är skönt att höra det från folk som inte ens känner en. Jag får väldigt lätt dåligt samvete och har länge känt att jag sabbar vår relation pga mina viljor, han har tjatat så mycket om att jag bara tänker på MITT liv och inte VÅRT liv.

    Ska HAN säga! Han tänker bara på sitt liv och verkar inte vara ett skvatt intresserad av att fortsätta er relation om det betyder att han måste kika upp över kanten på den trånga lilla lådan han sitter i. Jag får känslan av att han egentligen inte är så intresserad av just dig utan han vill ha en hyfsat trevlig tjej som håller honom sällskap bara. Jag hoppas att jag har fel dock. Kanske kommer han på andra tankar om han blir så illa tvungen för att få ha dig kvar i sitt liv.
  • Anonym (Han är fel)
    Anonym (Ledsen tjej) skrev 2015-05-03 17:49:21 följande:

    Jag blir typ så lättad av era svar att jag vill gråta! Det är en sak att höra det från sina vänner, de är knappast objektiva de står ju bakom mig alltid. Men det är skönt att höra det från folk som inte ens känner en.

    Jag får väldigt lätt dåligt samvete och har länge känt att jag sabbar vår relation pga mina viljor, han har tjatat så mycket om att jag bara tänker på MITT liv och inte VÅRT liv. Allt han säger ringar så fel i mina öron. Han är en sån gullig kille och jag har inte tänkt tanken att han skulle försöka styra mig. Men det känns lite som att det är det han gör. Och när inte det går, så lägger han skulden på mig och så får jag axla det dåliga samvetet....


    Du verkar vara en gullig tjej som alldeles för lätt tänker på andra, men har ändå inte tappat bort dig själv. Det där dåliga samvetet måste du jobba med! Bra att du är medveten om att det är han som försöker skuldbelägga.

    För honom är väl han normen i relationen o anser sig ha rätt att bestämma, att andra ska ändra sig men inte han.
  • Anonym (U)

    Nja. Skulle nog inte vilja måla fan på han. Inte tror jag att han är egoistisk och vill utnyttja dig. Tänker att ni är i olika stadier av livet. Han tänker sig framtiden på ett sätt och du ett annat.

    Det är dock bra att du följer din egna känsla och framtidsplaner för nu. Om några år befinner du dig där han är nu.

  • Anonym (Åsikt)

    Jag tycker att du skall tänka på dig själv just nu. 

  • Anonym (Ledsen tjej)

    Jepp då var det slut. Aldrig känt mig så tom i hela mitt liv. Ensam deppig, som att jag kommer dö ensam och olycklig. Men jag vill inte bo i den hålan även om han är där, det finns mycket mer i livet att utforska. Har inte ens varit singel i en större utsträckning förr heller... Det suger men jag måste göra detta... Måste våga. Även om det visar sig vara fel beslut. Man ångrar bara det man inte gjorde, aldrig sånt man gjort.

Svar på tråden Han skyller allt på mig!