• linnsanbelle

    För er som har barn - hur lång tid tog det?

    Hej! Är så nyfiken på hur lång tid det tog för er som redan har barn innan ni fick ert plus?

    Min bloggkompis plussade på första försöket och jag och min sambo är inne på andra försöket nu.

    Gjort ett inlägg på min blogg om hur statistiken ser ut för de olika åldrarna och det vore så kul att jämföra med verkligheten här på FL.
    http://mammaprat.blogg.se/2015/may/vad-sager-statistiken-om-en-graviditet.html#comment

    Snälla kommentera här eller på bloggen, är så nyfiken!!


    www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
  • Svar på tråden För er som har barn - hur lång tid tog det?
  • Tirem

    1:an=3 år

    2:an=3,5 år

    Men jag var gravid 16 gånger under de åren men det blev bara 2 barn.

  • Liten ekorre

    Första graviditeten (blev en fin, nu tvåårig, pojke): 5 år

    Andra graviditeteten (missfall): vi försökte inte ens

    Tredje graviditeten (är i vecka 27): andra försöket

  • Fjäril kär

    1: a barnet - p-pillerbarn

    2:a barnet - första sexet med ny partner, avbrutet 

    3:e barnet - 3 långa år...  tre missfall därimellan, vilken av alla gånger det tog sig på vet jag ju inte eftersom vi försökte kontinuerligt. 

    Fick ett missfall 4 år efter tredje barnet och inte heller där vet jag när det tog sig 

  • Kasperina

    1:a grav (35 år) 9:e försöket - mf
    2:a grav (36 år) 9:e försöket - mf
    3:e grav (36 år) 1:a försöket - son
    4:e grav (40 år) 1:a försöket - MA
    5:e grav (41 år) 1:a försöket - dotter

  • ostpaj

    Första "försöket" (efter en kväll med några för mkt öl).

    Bara vart gravid en gång och det är dottern jag nu har :)

  • Grus grus

    Det gick på första försöket.


    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • bjarnes12

    Med vår son 1:a försöket efter ppiller

    Är inne på försök 1 med syskon nu. Bim på fredag, tror dock.inte att det tagit sig denna månad.

  • Mercurialis

    Jag har blivit gravid på första försöket tre gånger. Första graviditeten slutade i ett MA.


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Yonndax

    Första barnet 1½ år jag var 25 år när det tog sig

    Försök till syskon ca 5 månader efter p-piller stopp, slutade i MA i v. 13 Jag var 28 år

    Efter MA fortsatte vi att försöka och det tog sedan ytterligare 2 år innan vi blev gravid igen som slutade i MF i vecka 6

    4 månader senare blev vi gravid igen, jag var då 30 år och än så länge har det gått bra. Är i vecka 36+2 idag.

Svar på tråden För er som har barn - hur lång tid tog det?