• absolut

    Måste man ha jobbat i ett år för att få ett hyreskontrakt?

    Hej, det är vad jag har hört men stämmer det? Nån som vet?

  • Svar på tråden Måste man ha jobbat i ett år för att få ett hyreskontrakt?
  • Anonym (L)

    Beror helt på hyresvärden, har aldrig hört någon sådan gräns, vissa har dock krav på fast anställning. Så länge du betalar din hyra skiter de flesta nog i hur du försörjer dig.

  • Tirem

    Det har jag aldrig hört, däremot att du har en tillsvidareanställning har många som krav.

  • absolut

    Och då spelar det ingen roll hur länge man har jobbat? Undrar även om detta gäller vid flytt till en annan stad för det är nämligen det jag vill.

    Kan även passa på att fråga, för att få jobb i en annan stad, måste man ha jobbat i ett år då?

  • Tirem

    Som sagt, det har oftast med din anställningsform att göra! Är du tillsvidareanställd?

  • Anonym (Sandra)
    absolut skrev 2015-05-03 20:03:02 följande:

    Och då spelar det ingen roll hur länge man har jobbat? Undrar även om detta gäller vid flytt till en annan stad för det är nämligen det jag vill.

    Kan även passa på att fråga, för att få jobb i en annan stad, måste man ha jobbat i ett år då?


    Varför ska du behöva ha jobbat i ett år för att få byta jobb?
  • absolut
    Tirem skrev 2015-05-03 21:28:52 följande:

    Som sagt, det har oftast med din anställningsform att göra! Är du tillsvidareanställd?


    Nej men ska börja på arbetsförmedlingen för folk med asperger i höst.
  • absolut
    Anonym (Sandra) skrev 2015-05-03 21:46:43 följande:
    Varför ska du behöva ha jobbat i ett år för att få byta jobb?
    Inte vet jag, det var en jag känner som sa så.
  • mammaåten
    absolut skrev 2015-05-03 22:00:16 följande:
    Inte vet jag, det var en jag känner som sa så.
    Du får sluta ditt jobb när du vill. Men du har uppsägningstid, hur lång står i ditt avtal som du skrivit med ditt nuvarande jobb.
  • absolut
    Venne skrev 2015-05-03 22:16:38 följande:

    Du kanske blandar ihop det med att få a-kassa ifall du blir arbetslös igen?


    Nej, det kom inte på tal när jag pratade med den här personen utan hon sa så "För att få ett hyreskontrakt måste man ha jobbat i ett år."
  • Venne

    Okej, så brukar det inte vara. Ofta kräver de dock fast jobb eller annan fast inkomst. Men det kanske är något bolag som har den regeln.

Svar på tråden Måste man ha jobbat i ett år för att få ett hyreskontrakt?