• Novisen

    Är min katt dräktig?

    Hej! Jag undrar om min katt är dräktig. 
    Jag har en katt på drygt 1 år nu. Hon löpte för ca 1 månad sen. Hon mjauade och var väldigt mycket ute. 
    Efter ca några veckor så märkte vi att hon var rätt spänd om magen. Hon är ofta väldigt hungrig. Väldigt matglad. Sover värdigt mycket nu. Har kollat på hennes spenar och de är rätt stora och rosa. Vi har en annan honkatt och hennes spenar är jätte små. Den andra honkatten som vi tror är dräktig är nästan 3 gånger så stora. Och runt spenarna finns det lite mindre päls.
    Kan hon vara dräktig? Väldigt tacksam för svar! Glad

    Mvh:// Novisen

  • Svar på tråden Är min katt dräktig?
  • Erizajo

    Klart man låter en löpande katt vara ute om man vill ha ungar! Gör vi med :) låter absolut som att hon kan vara dräktig! Grattis isf!

  • Madmoiselle
    Erizajo skrev 2015-05-03 22:18:48 följande:

    Klart man låter en löpande katt vara ute om man vill ha ungar! Gör vi med :) låter absolut som att hon kan vara dräktig! Grattis isf!


    Om man vill ha kattungar så ser man till att testa både honan och hanen för sjukdomar först, inte låter katten para sig med första bästa hankatt. Huskatter ska onte avlas på alls då det finns över 250 000 hemlösa katter i Sverige. Huskattsmarknaden är mättad sedan länge.
Svar på tråden Är min katt dräktig?