• plutten2012

    Hjälp mig välja namn till vår dotter

    Vi har svårt att bestämma oss för namn för vår andra flicka som är beräknad att komma om ca 1 månad. Vår dotter sedan innan heter Alva och är 2,5 år. För mig är det viktigast att namnet passar bra ihop med Alva och det gör inget att det är ett vanligt namn som många redan heter. Inte för att det spelar någon roll men hon kommer få mellannamnen Marta efter min farmor och Anna efter min mans mormor.

    Kom inte med andra förslag, då vi kommer välja något av dessa 3 namn.

    Tack på förhand för hjälpen!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hjälp mig välja namn till vår dotter
  • charlie00
    Ida. Egentligen är det inget större fel på varken Maja eller Moa, men de faller mig inte riktigt i smaken...
  • Sorkan

    Jag röstar på Maja. Tycker det passar fint ihop med Alva -och så gillar jag namnet väldigt mycket i sig självt.

    Grattis till barnet!

  • fluu

    Jag tycker att alla namnen passar med storasysters namn.

    Ida- Bra, redigt, rejält, starkt och samtidigt sött och vackert. Enkelt så det förslår och gångbart på flera språk.

    Maja - Smeknamn, förminskade, barnsligt. Men lite fint.

    Moa - Gillar inte. Det är något med ljudet och att det låter så barnsligt och vekt.

    1. Ida
    2. Maja
    3. Moa


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • plutten2012

    Tack till er som gett er åsikt ang. namn till vår kommande dotter. Faktiskt påverkar ni nog mer än ni kan tro. Innan jag skrev detta inlägget så var Maja no.1 men nu lutar det mer åt Ida som ni flesta röstar på. Fortsätt ge er åsikt då det är kul att höra och det är inte förrän hon är här som vi 100% kommer bestämma oss så ni har all chans att påverka vårt val än.

  • plutten2012

    Tack för förslaget charlie00 men mitt kusinbarn heter Elsa så det är inte ett alternativ. Dock lär det med 99% bli att vi väljer ett av dessa 3 namn. Fortsätt dock gärna att rösta, kul se var det landar...

  • eihr

    51 röster ju!? Ser du dem inte? Ida vinner nog :)


    plutten2012 skrev 2015-05-04 08:38:25 följande:

    Läst 55 gånger men inte endaste röst...


  • plutten2012
    eihr skrev 2015-05-06 09:33:46 följande:
    51 röster ju!? Ser du dem inte? Ida vinner nog :)
    Ehhh, jo idag ja...det inlägget skrev jag 4:de Maj o innan någon hade röstat.
  • Fem barns morsa

    Maja- Gillar det skarpt! Sött, feminint och jag tänker lite på en blond två årig tjej som sitter på en äng och käkar jordgubbar.

    Ida- Gillar även det skarpt! feminint, sött, jag tycker att det är ett otroligt bra namn och min moster heter även det.

    Moa- Nja, vet inte varför men gillar mer dubbelnamnen Moa-Märta. Okej, jag vet varför, min dotter heter Märta så, hehe. I alla fall, även det är sött, feminint och så men gillar bara inte hur det ser ut eller hur det låter. Nej.

    1. Ida

    2. Maja

    3. Moa

  • MrsFreud

    Ida och Moa är nog tyvärr två utav de namn jag tycker allra minst om. Maja däremot  är okej, även om jag föredrar stavningen Maya. Så Maja/Maya röstar jag på.

Svar på tråden Hjälp mig välja namn till vår dotter