• Anonym (:()

    har fått en gång mens sen sju år tillbaka

    OMG!!!!!
    Kommer jag ens få barn ???
    Jag har börjat tänka på det nu då jag har en fästman och ska snart gifta mig. 
    Jag fick mens för sju år se en gång tre dagar efter det aldrig igen. Har gått till olika läkare då dem sagt att mina äggstockar ser fina ut och jag kan få barn osv osv... men här om dagen sa min kusin att hennes kompis farsa är en läkare som sagt att om jag inte får mens så kan jag självklart inte bli gravid. 

    Jag har fått ta p-piller ett tag för att få mens men jag orkade inte ta dem mer och slutade med det och det tar för fem år sen i ungefär 2 månader tog jag p-pillerna.

  • Svar på tråden har fått en gång mens sen sju år tillbaka
  • Fjärilslarv

    ja du bör göra en riktig utredning, för utan ägglossning så blir det inga barn. kanske någon form av hormonkur. Är du underviktig? överviktig?

  • Anonym (rt)

    Hur gammal är du? Och det är helt rätt har du ingen mens kan du inte få barn för då har du ingen ägglossning.

  • Anonym (:()
    Fjärilslarv skrev 2015-05-04 19:31:56 följande:

    ja du bör göra en riktig utredning, för utan ägglossning så blir det inga barn. kanske någon form av hormonkur. Är du underviktig? överviktig?


    Jag är 166 cm lång och väger runt 50 kg . Kanske behöver 3 kg till men tror inte det kan bero på det ? 
  • Anonym (:()
    Anonym (rt) skrev 2015-05-04 19:36:11 följande:

    Hur gammal är du? Och det är helt rätt har du ingen mens kan du inte få barn för då har du ingen ägglossning.


    Jag är 23 år :(
  • Anonym (rt)

    Tycker att du skall vända dig till en gynekolog och få hjälp med att få igång din mens.

Svar på tråden har fått en gång mens sen sju år tillbaka