• Anonym (Hmm)

    Porrfråga

    Hej!
    Jag har alltid varit liberal till porr. Jag tycker att man får titta på det om man själv vill varesig man är singel el i en relation.

    MEN... I denna relation verkar vi ha lite olika syn på hur ofta vi vill ha sex tillsammans. Vi har bra sex, kemi helt enkelt och har klaffat bra på den fronten från start.

    Vi har tittat på porr tillsammans men i väldigt liten utsträckning. Jag är ofta den drivande i frågan.

    Nu när denna obalans dykt upp då jag skulle kunna ha sex varje dag men för min sambo däremot är 3-4ggr/veckan lagom så har jag blivit lite stött el sårad av att jag upptäckt att han porrsurfat och förmodligen då även onanerat.

    Är det vickat att jag känner mig lite utanför?
    Jag kan absolut förstå att man kan ha behov av ett eget sexliv även om jag själv inte har det behovet.

    Jag vill vara en bra flickvän och jag vill inte röra i ngt som är privat och skapa en konflikt över ngt som inte är en konflikt.

    Kanske jag bara behöver höra från andra att det är normalt att ha ett eget sexliv så här så kanske jag får tagga ner?

  • Svar på tråden Porrfråga
  • Lisen1234

    Känner igen mig helt i det du skriver. Jag vill ha sex oftare än min sambo, (han vill ungefär 3-5 ggr i veckan) medan han runkar nästan varje dag. Ibland till porr och ibland utan. Men jag är, precis som du, kluven då det klart han ska få ha ett eget sexliv. Men man känner sig lite åtsidosatt på nåt sätt.

  • Anonym (T)

    Det där är något man måste komma överens om i relationen. Du har inte rätt att bestämma vad han ska göra men du har rätt att må bra i ert förhållande. Vad du känner dig ok med och inte är något du måste bestämma och sen ta upp med din sambo om du känner dig obekväm med hur ni har det.

  • Anonym (Hmm)
    Lisen1234 skrev 2015-05-04 20:00:52 följande:

    Känner igen mig helt i det du skriver. Jag vill ha sex oftare än min sambo, (han vill ungefär 3-5 ggr i veckan) medan han runkar nästan varje dag. Ibland till porr och ibland utan. Men jag är, precis som du, kluven då det klart han ska få ha ett eget sexliv. Men man känner sig lite åtsidosatt på nåt sätt.


    Det verkar inte som att min sambo onanerar ofta. Men är serumet att vi känner så här? Är det svartsjuka eller vad?
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (T) skrev 2015-05-04 20:07:25 följande:

    Det där är något man måste komma överens om i relationen. Du har inte rätt att bestämma vad han ska göra men du har rätt att må bra i ert förhållande. Vad du känner dig ok med och inte är något du måste bestämma och sen ta upp med din sambo om du känner dig obekväm med hur ni har det.


    Men jag tycker ju att det är självklart att han ska få egentid. Jag är helt ok med porrtittandet.

    Hade väl önskat kanske att mitt behov av mer sex kunde uppnås innan egentiden? Jag mår inte dåligt. Jag undrar bara om jag är oresonlig i mina tankar.
  • Lisen1234
    Anonym (Hmm) skrev 2015-05-04 20:09:17 följande:

    Det verkar inte som att min sambo onanerar ofta. Men är serumet att vi känner så här? Är det svartsjuka eller vad?


    Jag vet inte vad det är. Säkert lite svartsjuka/dålig självkänsla. Alltid trott jag haft bra självkänsla men inser mer och mer att jag har bra självförtroende men dålig självkänsla. Ingen stor grej för mig heller detta med porr och jag har alltid tänkt att man gör vad man vill typ. Men på något sätt känns de konstigt att han runkar så ofta och ibland till porr..
  • Anonym (Mer)
    Anonym (Hmm) skrev 2015-05-04 20:12:34 följande:
    Men jag tycker ju att det är självklart att han ska få egentid. Jag är helt ok med porrtittandet.

    Hade väl önskat kanske att mitt behov av mer sex kunde uppnås innan egentiden? Jag mår inte dåligt. Jag undrar bara om jag är oresonlig i mina tankar.
    Så det är egentligen inte porrtittandet eller runkandet som är problemet, utan att du får mindre sex än vad du vill ha och behöver?

    Men håller med om att det är udda att han eller gör det själv än med sin tjej...
  • Anonym (Mer)
    Anonym (Mer) skrev 2015-05-05 08:32:51 följande:
    Så det är egentligen inte porrtittandet eller runkandet som är problemet, utan att du får mindre sex än vad du vill ha och behöver?

    Men håller med om att det är udda att han eller gör det själv än med sin tjej...
    Hellre skulle det stå.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Mer) skrev 2015-05-05 08:32:51 följande:
    Så det är egentligen inte porrtittandet eller runkandet som är problemet, utan att du får mindre sex än vad du vill ha och behöver?

    Men håller med om att det är udda att han eller gör det själv än med sin tjej...
    Precis, han får onanera och titta på porr. Det gör mig inget. Egentid är viktigt! Men jag hade önskat att jag fick mer sex så jag blev mättad innan han fick sin egentid.

    När vi har sex kommer han ganska fort. Sexet pågår i max 5 min från att vi startar att ta på varandra tills pappret tas fram för att torka. Han kommer alltid. Jag kommer väldigt sällan i sammanhanget. Jag har ofta känslan av att vilja mer när vi är klara. Då känns det lite avigt att han får utlopp för sitt begär med mig och egentid men jag känner mig inte nöjd efter att vi är färdiga.
  • Anonym (Hmm)
    Lisen1234 skrev 2015-05-05 08:07:59 följande:
    Jag vet inte vad det är. Säkert lite svartsjuka/dålig självkänsla. Alltid trott jag haft bra självkänsla men inser mer och mer att jag har bra självförtroende men dålig självkänsla. Ingen stor grej för mig heller detta med porr och jag har alltid tänkt att man gör vad man vill typ. Men på något sätt känns de konstigt att han runkar så ofta och ibland till porr..
    Jadu, kanske ligger ngt i det. Hur är erat sex ihop? Blir du nöjd?
  • Anonym (Mer)
    Anonym (Hmm) skrev 2015-05-05 09:16:07 följande:
    Precis, han får onanera och titta på porr. Det gör mig inget. Egentid är viktigt! Men jag hade önskat att jag fick mer sex så jag blev mättad innan han fick sin egentid.

    När vi har sex kommer han ganska fort. Sexet pågår i max 5 min från att vi startar att ta på varandra tills pappret tas fram för att torka. Han kommer alltid. Jag kommer väldigt sällan i sammanhanget. Jag har ofta känslan av att vilja mer när vi är klara. Då känns det lite avigt att han får utlopp för sitt begär med mig och egentid men jag känner mig inte nöjd efter att vi är färdiga.
    Usch då, låter ju inget vidare. Förstår att du är frustrerad. Men att komma för snabbt kan han ju inte hjälpa, men han borde däremot se till så att du också får njuta lika mycket som honom. Innan eller efter, finns många möjligheter.

    En annan tanke som slog mig är att han kanske har dåligt självförtoende och skäms lite för att han kommer så snabbt? Han kanske försöker öva upp sin uthållighet genom att runka?
Svar på tråden Porrfråga