• Anonym (Ledsen mamma)

    Min förstaklassare blev hotad av klasskompis

    Jag behöver verkligen hjälp i vad jag kan göra åt detta, vad jag kan kräva av skola/fritids osv. idag var droppen.

    Min son i första klass blev idag hotad av en klasskamrat , varpå barnet sa: i morgon ska jag ta med en kniv och sticka ner dig.

    Detta hördes av vuxen.

    Det har varit problem med detta barn mot min son och ett annat barn i klassen i 2-3 må. Mitt barn och det andra barnet är bästisar. De båda är populära, snälla och glada.

    Vid tidigare tillfällen har han tex: klappat sonens kompis över käften, sparkat, buttat omkull, sparkat omkull deras cyklar, kastat pinnar och sagt oändligt många fula ord.

    Några ettaklassare har fått byta till fritids till de större barnen för att problemen skulle lätta.

    Elaka barnet har en resurs efter sig men funkar tydligen inte eftersom detta kunde hända idag.

    Så nu undrar jag: vafan gör jag? Vad kan jag kräva från skolans håll?

  • Svar på tråden Min förstaklassare blev hotad av klasskompis
  • Anonym (lugna dig)

    Du kan börja med att andas ett djupt andetag och varva ned!

    I morgon när du är lugnare kan du börja med att ringa och prata med skolans rektor och föra ett vuxet samtal om det ditt barn har varit med om.

  • nevermind
    Tow2Mater skrev 2015-05-05 02:38:19 följande:

    Polisanmäl dödshotet, Så kanske skolan tar det på allvar.


  • Anonym (Ja)
    Tow2Mater skrev 2015-05-05 02:38:19 följande:

    Polisanmäl dödshotet, Så kanske skolan tar det på allvar.


    Håller med!
  • Anonym (Ledsen mamma)

    Vart kommer man med att polisanmäla en sjuåring?

  • Anonym (Ja)
    Anonym (Ledsen mamma) skrev 2015-05-05 06:58:02 följande:

    Vart kommer man med att polisanmäla en sjuåring?


    Polisen lämnar ärendet till sociala myndigheter, då kan familjen förhoppningsvis få hjälp och stöd med sitt barn.
  • Tow2Mater
    Anonym (Ledsen mamma) skrev 2015-05-05 06:58:02 följande:

    Vart kommer man med att polisanmäla en sjuåring?


    Att skolan tar hotet på allvar.
Svar på tråden Min förstaklassare blev hotad av klasskompis