• Anonym (Danne)

    Min "kompis" försöker sno åt sig min lottovinst!

    Jag köpte två trisslotter. Jag ger den ena till min polare och säger "skrapa fram miljonen så får du tio lax!"

    Jag skrapar min och vinner inget. Polaren skrapar min andra lott och skrapar fram fucking 25 lax! Han skriker "jag VANN!" jag säger nej bror, du vann inte det är min lott ge mig. Jag tog lotten och har den men han säger ändå att jag är en fitta som snor hans vinst. Va fan!

  • Svar på tråden Min "kompis" försöker sno åt sig min lottovinst!
  • Anonym (WQ)
    Anonym (Danne) skrev 2015-05-05 00:12:46 följande:

    Jag köpte två trisslotter. Jag ger den ena till min polare och säger "skrapa fram miljonen så får du tio lax!"

    Jag skrapar min och vinner inget. Polaren skrapar min andra lott och skrapar fram fucking 25 lax! Han skriker "jag VANN!" jag säger nej bror, du vann inte det är min lott ge mig. Jag tog lotten och har den men han säger ändå att jag är en fitta som snor hans vinst. Va fan!


    Du gav honom lotten = Vinsten är hans. Punkt. 
  • Mr Obvious

    Eftersom TS sa "skrapa fram miljonen så får du 10 lax" så är det väl uppenbart att han/hon inte gav bort lotten. 10 000:- av en miljon är 1%, så du bör ge kompisen minst 1%, dvs minst 250:-

  • Anonym (Danne)
    Mr Obvious skrev 2015-05-05 02:56:37 följande:

    Eftersom TS sa "skrapa fram miljonen så får du 10 lax" så är det väl uppenbart att han/hon inte gav bort lotten. 10 000:- av en miljon är 1%, så du bör ge kompisen minst 1%, dvs minst 250:-


    Precis! Jag hade lätt gett mer än 250 spänn om han inte var en fjant. Men nu tar jag allt själv. Han kan ta sig.
  • Anonym (A)

    Det är därför man inte köper lotter överhuvudtaget, och om man tvunget ska göra det så skrapar man själv enskilt så att ingen annan ser och så att det inte blir missförstånd...

  • Anonym (Danne)
    Anonym (A) skrev 2015-05-05 08:42:04 följande:

    Det är därför man inte köper lotter överhuvudtaget, och om man tvunget ska göra det så skrapar man själv enskilt så att ingen annan ser och så att det inte blir missförstånd...


    Nästa gång låser jag in mig i en skrubb så ingen går förbi mig och säger "jag såg det först, min vinst!!!"
  • Anonym (Ilja)
    Tow2Mater skrev 2015-05-05 02:26:27 följande:

    Lovat är lovat - dela nu med dig!


    Han lovade tio lax om vännen skrapade fram en miljonvinst. SÅ blev det inte.
  • Anonym (Ilja)
    Anonym (WQ) skrev 2015-05-05 02:40:28 följande:
    Du gav honom lotten = Vinsten är hans. Punkt. 
    TS gav inte alls vännen lotten. Vännen skulle bara skrapa.
  • Anonym (Bästa vänner?)
    Anonym (Ilja) skrev 2015-05-05 08:57:12 följande:
    TS gav inte alls vännen lotten. Vännen skulle bara skrapa.
    Precis! Tänk vad lätt det är att bli ovänner för livet...Jag skulle ge vännen 10% av vinstvärdet , det är inte mer än rätt. 
  • Anonym (Danne)
    Anonym (Bästa vänner?) skrev 2015-05-05 09:21:23 följande:

    Precis! Tänk vad lätt det är att bli ovänner för livet...Jag skulle ge vännen 10% av vinstvärdet , det är inte mer än rätt. 


    Han ska inte ha skit! Hade han grattat mig hade jag halat upp två rödingar på bordet och sagt tack att du skrapar. Men nu får han inte ens ett öre!
  • Anonym (Klara)
    Anonym (Danne) skrev 2015-05-05 09:27:47 följande:
    Han ska inte ha skit! Hade han grattat mig hade jag halat upp två rödingar på bordet och sagt tack att du skrapar. Men nu får han inte ens ett öre!
    Ni verkar vara riktiga charmtroll båda två...
  • Nightrod

    Så om jag spelar på lotto och låter en polare fylla i en rad åt mig, så måste jag dela med mig då? Bullshit min lott köpt för mina pengar. Ville han va med och dela på vinsten skulle han ju ha betalt för lotten i förväg.

    Hela vinsten är TS hans polare verkar ju lite trög.

    "Här kan du hålla matkassen medans jag öppnar bilen", betyder itne att han har rätt till ett kilo av köttfärsen i påsen

  • smulpaj01
    Nightrod skrev 2015-05-08 10:06:29 följande:

    Så om jag spelar på lotto och låter en polare fylla i en rad åt mig, så måste jag dela med mig då? Bullshit min lott köpt för mina pengar. Ville han va med och dela på vinsten skulle han ju ha betalt för lotten i förväg.

    Hela vinsten är TS hans polare verkar ju lite trög.

    "Här kan du hålla matkassen medans jag öppnar bilen", betyder itne att han har rätt till ett kilo av köttfärsen i påsen


    Exakt! Din liknelse är dessutom slående. Hela vinsten är såklart ts, polaren har inte rätt till ett öre. MEN om dom betalat hälften var för lotten så vore saken annorlunda såklart!
  • smulpaj01
    Anonym (Danne) skrev 2015-05-05 07:34:47 följande:
    Precis! Jag hade lätt gett mer än 250 spänn om han inte var en fjant. Men nu tar jag allt själv. Han kan ta sig.
    Du gör helt rätt! Han är en fjant, se över dina vänner kanske?
  • Tow2Mater
    Anonym (Klara) skrev 2015-05-08 09:52:53 följande:
    Ni verkar vara riktiga charmtroll båda två...
    Precis. Vi forstår ju varfor de är kompisar ;)
Svar på tråden Min "kompis" försöker sno åt sig min lottovinst!