• Anonym (What)

    Vi som startat en relation med någon över nätet som inte bor i Sverige..;) Hur går det för er?

    Hej ! För ett år sen gick jag och fixade en sida på en dejting sida. Var försiktig och lite tveksam först. Efter ett tag pinglade det till i inboxen. Var en man från Usa. Först tänkte jag nej. Men han började skriva och vi fick kontakt. Ringde ofta till varandra genom skype. Träffades så ofta det gick. Rätt långa avstånd. Vi har det jätte bra. Han vill att vi gifter oss. Ett stort steg och de känns faktiskt ja i magen. Hur har ni gjort i era relationer?

  • Svar på tråden Vi som startat en relation med någon över nätet som inte bor i Sverige..;) Hur går det för er?
  • Anonym (Signatur)

    Han har inte haft något akut behov av pengar helt plötslig? Små summor, men ändå??

  • Anonym (kan gå bra)

    Jag träffade min man på en spelsajt på nätet där man även chattar. Vi fortsatte chatta privat och jag började resa för att hälsa på honom i Mexiko. Nu har det gått ca 5 år sedan vi först möttes online. Vi bor tillsammans i Sverige, är gifta och har två barn. Allt är toppen även om det förstås stundtals är jobbigt för honom att bo här istället för i sitt eget hemland.

    Hur har ni tänkt er framtiden? Var skall ni bo? Kan den som flyttar skaffa jobb? Hur ofta skall hemlandet besökas? Hur ser ni på barn och uppfostran? Samma religiösa tankar?

    Lycka till!

  • Anonym (..)

    Träffade min sambo på nätet för 8 år sedan. Han bodde I Spanien då men flyttade till Sverige efter vi träffats 3 ggr. Nu 8 år senare har vi två barn, väntar vårt 3:e nu i sommar och har nyss flyttat till Spanien. Han är det bästa som finns!!

    Man ska våga följa sitt hjärta??

    Lycka till!

  • Anonym (Scam?)
    Anonym (Signatur) skrev 2015-05-05 18:29:07 följande:

    Han har inte haft något akut behov av pengar helt plötslig? Små summor, men ändå??


    Tänkte också på det, Romance Scam liksom. För övrigt fattar jag inte hur man kan vilja gifta sig med nån man aldrig träffat IRL.
  • Anonym (kan gå bra)
    Anonym (Scam?) skrev 2015-05-06 10:13:14 följande:
    Tänkte också på det, Romance Scam liksom. För övrigt fattar jag inte hur man kan vilja gifta sig med nån man aldrig träffat IRL.
    Så tänker säkert många som inte själv hittat verklig kärlek på detta vis. Allt handlar inte om pengar.
    I övrigt är det väl ingen som sagt något om giftemål här utan att ha träffats först? (även om jag förstår att man faktiskt kan vilja det). Det är ju samma som med alla andra kärlekshistorier som börjat på nätet. Man kommer varandra väldigt nära om man har tät kontakt via mail/chat/telefonsamtal. Det kan räcka med att träffas ett fåtal gånger och få bekräftat att personkemin stämmer irl för att man skall känna att giftemål är nästa steg.
  • Zerc

    Det går bra, vi har varit tillsammans i lite över 5 år nu ;)

  • Anonym (Scam?)
    Anonym (kan gå bra) skrev 2015-05-06 10:19:01 följande:
    Så tänker säkert många som inte själv hittat verklig kärlek på detta vis. Allt handlar inte om pengar.
    I övrigt är det väl ingen som sagt något om giftemål här utan att ha träffats först? (även om jag förstår att man faktiskt kan vilja det). Det är ju samma som med alla andra kärlekshistorier som börjat på nätet. Man kommer varandra väldigt nära om man har tät kontakt via mail/chat/telefonsamtal. Det kan räcka med att träffas ett fåtal gånger och få bekräftat att personkemin stämmer irl för att man skall känna att giftemål är nästa steg.
    Ja det är ju jättebra om det blir så, menade bara att det är klokt att vara lite försiktig.
  • Anonym (kan gå bra)
    Anonym (Scam?) skrev 2015-05-06 10:26:49 följande:
    Ja det är ju jättebra om det blir så, menade bara att det är klokt att vara lite försiktig.
    Självklart är det klokt att vara försiktig, inte ge bort pengar mm. Det gäller även alla som nätdejtar i Sverige.
  • Anonym (What)

    Den mannen jag träffat. Frågar aldrig efter pengar. Han har jobb och är sin egen. Jag har jobb bra ekonomi. Så den frågan finns inte. Att han skulle be mig om pengar. Har varit hos honom så ofta det går och han här. Har inget emot att flytta på mig. Men självklart tänker jag. Har ju familj och vänner här..

  • Anonym (What)

    Den mannen jag träffat. Frågar aldrig efter pengar. Han har jobb och är sin egen. Jag har jobb bra ekonomi. Så den frågan finns inte. Att han skulle be mig om pengar. Har varit hos honom så ofta det går och han här. Har inget emot att flytta på mig. Men självklart tänker jag. Har ju familj och vänner här..

  • Melinoe

    Träffade min man genom world of warcraft för 10 år sedan. Ingen av oss var ute efter något utan vi bara hörde till samma guild och kom på att vi hade massa gemensamt så vi gjorde massa i spelet tillsammans. När jag fick ledigt från jobbet tyckte han att jag kunde komma och hälsa på eftersom jag inte hade några planer (ingen fast semester period utan man fick ledigt lite när det passade alla, chefen tyckte det var min tur). Åkte dit, åkte hem, åkte tillbaka osv, efter mycket flyg farm och tillbaka flyttade jag dit. Vi är nu gifta och väntar barn i november.

    Känns det rätt, våga satsa men var rädd om dig.

  • aladyone
    Melinoe skrev 2015-05-07 21:38:19 följande:

    Träffade min man genom world of warcraft för 10 år sedan. Ingen av oss var ute efter något utan vi bara hörde till samma guild och kom på att vi hade massa gemensamt så vi gjorde massa i spelet tillsammans. När jag fick ledigt från jobbet tyckte han att jag kunde komma och hälsa på eftersom jag inte hade några planer (ingen fast semester period utan man fick ledigt lite när det passade alla, chefen tyckte det var min tur). Åkte dit, åkte hem, åkte tillbaka osv, efter mycket flyg farm och tillbaka flyttade jag dit. Vi är nu gifta och väntar barn i november.

    Känns det rätt, våga satsa men var rädd om dig.


    Vart flyttade du? Min Alex bor i New york. Stort steg är det. Men jag kommer nog ta det steget. Får ta den tid det tar. Vi har det bra tillsammans.
Svar på tråden Vi som startat en relation med någon över nätet som inte bor i Sverige..;) Hur går det för er?