• Anonym (Värt?)

    Vagn i hiss - Ilandsproblem

    Behöver er input här.
    Vi bor i stan och har väldigt liten hiss. Så liten att jag hade gett upp hoppet om vagn i hiss. Så vi hade planerat för en Bugaboo. Jag tycker de är snygga och de är sköna att köra. Jag har fått alla delar utom chassi (som är trasigt) av syster men att köpa nytt chassi kostar bara ca 3000-5000 kr. Dvs vagnen skulle kosta oss relativt lite och vi skulle få en vagn som vi var nöjda med..

    Tills.. en kollega kom in på kontoret med sin bebis. De hade också tiny hiss och hade hittat en vagn som passade. Nämligen en Emmaljunga viking.
    Nu har jag lånat hem en från butik och det visar sig att den går in i vår hiss med.

    Så nu till frågan. Ska man:

    *Köpa den vagn vi vill ha, tycker är snyggast och suktar mest efter men inte kunna ta upp vagnen i lägenheten. Vi skulle behöva ta in bebis i liggdel eller bärsele.
    *Köpa en viking som jag inte gillar utseendet på för att kunna få in i hiss och upp i lägenhet?

    Töntigt jag vet, men ändå viktig fråga för mig just nu.. ;)

    Tacksam för svar :)

  • Svar på tråden Vagn i hiss - Ilandsproblem
  • Flickan och kråkan

    Vi har bott på fjärde våning utan hiss med flera barn och rent spontant skulle jag ju säga att nyttan överväger . Nu har vi inte använt vagn alls utan burit, men om vi hade använt vagn och haft hiss så hade jag tveklöst valt en som gick in i hissen. 

  • Santin

    Bor 3 våningar upp utan hiss.

    Vagn som får plats i hissen hade jag valt alla gånger!!!!!!

    Sjukt jobbigt släpa upp och ner.

  • neverpreggo

    Frågan är hur mycket du vill ha Bugaboo ;)
    Nämen finns det vettig förvaringsplats för den så den inte riskerar att bli stulen/förstörd så skulle jag köra på den. Du kommer antagligen dra runt på den ett tag och då är det viktigt att du är nöjd med hur den är att dra runt :)

  • Anonym (Värt?)
    neverpreggo skrev 2015-05-05 15:05:43 följande:

    Frågan är hur mycket du vill ha Bugaboo ;)
    Nämen finns det vettig förvaringsplats för den så den inte riskerar att bli stulen/förstörd så skulle jag köra på den. Du kommer antagligen dra runt på den ett tag och då är det viktigt att du är nöjd med hur den är att dra runt :)


    Vi har barnvagnsförråd på gården i ett annat hus. Så det är inte supersmidigt direkt.
  • Vegetarian1

    Jag hade tagit den mest praktiska.

    Buggorna är för övrigt värdelösa när de ska in- och framförallt ut ur bilen. Ett jävla mekande och plockande.

  • Anonym (Värt?)
    Vegetarian1 skrev 2015-05-05 15:23:13 följande:

    Jag hade tagit den mest praktiska.

    Buggorna är för övrigt värdelösa när de ska in- och framförallt ut ur bilen. Ett jävla mekande och plockande.


    Men snygga... :P
    Tycker de verkar bra. Vilken har du?
  • Duckan

    Vagn in i hissen alla gånger! Det där kånkandet känner jag ingen som inte ruttnat ur på efter ett tag.

    För oss blev det Bugga av just den anledningen. Den var smal nog att komma in i vår hiss. Även Teutonia Fun hade funkat.

  • Anonym (Värt?)
    Duckan skrev 2015-05-05 15:47:20 följande:

    Vagn in i hissen alla gånger! Det där kånkandet känner jag ingen som inte ruttnat ur på efter ett tag.

    För oss blev det Bugga av just den anledningen. Den var smal nog att komma in i vår hiss. Även Teutonia Fun hade funkat.


    Men bugga är väl inte så smal? Den vi "fått" är 60 och det verkar vara standard för bugga...

    Vår hiss är bara 51 cm.. Med lite lirkande kom viking in.. Helt knäppt att de gör så smala hissar. Måste vara Stockholms smalaste haha
  • Anonym (bugga)

    Vi bodde tidigare på 3 våningar med minihiss. Det fanns ingen vagn som gick in, problemet var att grinden inte gick att öppna lika mycket som dörren så öppningen blev för smal. Vi har en buffalo och den fällde jag ihop varje gång jag skulle upp och ner. Vi valde en bugaboo just för att den är lätt att ta av ligg-/sittdel på och jag tycker den är jätteenkel att fälla. Barnet kan sova vidare utan att bli störd och vagnen kommer in i hallen. Gillar ni buggan och känner att det är den vagnen ni vill ha så hade jag tagit den om jag var ni. Det går som sagt att få upp vagnen till lägenheten med hissen även om den inte går in i hissen uppfälld.

  • Duckan

    Ts, vår hiss är gammal och räknas som smal. Då för åtta år sen var det inte helt lätt att hitta så smala och lätta vagnar. Eller så letade vi dåligt, men vi var mycket nöjda med Buggan.

Svar på tråden Vagn i hiss - Ilandsproblem