• Anonym (Ont)

    operation av visdomstand, komplikationer?

    Tog för 6 dagar sen bort en visdomstand i underkäken. Gick bra och fick 7 stygn. Dagen efter på kvällen fick jag jätteont och på fredagen var jag jättesvullen i ansiktet och på halsen, fick fara till handskuren och skära upp och skölja samt 900 mg antibiotika om dagen i 10 dagar. Har haft smärta men med citadon/Ipren har jag kunnat leva. Nu sen igår har jag jätteont igen, hela käken, örat, tinningen och halsen på vänster sida. 1 g citadon och 600 g Ipren var 6 h hjälper till föga.

    Vad är problemet, kan jag fått en ny infektion eller fraktur? Någon som varit med om samma?

  • Svar på tråden operation av visdomstand, komplikationer?
  • sina

    Är du fortfarande svullen? Det kan vara så att antibiotikan inte hjälper, att du behöver en annan sort. Jag fick köra någon kombinationsdos. Om du är varm och svullen och inflammerad kan det lindra att ha något kallt emot - typ en påse frysta ärter i en handduk.

  • Anonym (Drummeln)

    Antibiotikan behöver kanske hjälp på farten? Jag fick nåt som heter Flagyl och då tog det skruv. Tyvärr blev jag riktigt dålig i magen av det, men det var det värt.

  • Anonym (Ont)
    sina skrev 2015-05-05 15:26:41 följande:

    Är du fortfarande svullen? Det kan vara så att antibiotikan inte hjälper, att du behöver en annan sort. Jag fick köra någon kombinationsdos. Om du är varm och svullen och inflammerad kan det lindra att ha något kallt emot - typ en påse frysta ärter i en handduk.


    Ja, helst inne i munnen och ner mot halsen på vänster sida, men även utanpå käken och under ögat. Ja kanske behöver en annan sort, eller något. Tack för tipset!
  • Anonym (Ont)
    Anonym (Drummeln) skrev 2015-05-05 16:06:25 följande:

    Antibiotikan behöver kanske hjälp på farten? Jag fick nåt som heter Flagyl och då tog det skruv. Tyvärr blev jag riktigt dålig i magen av det, men det var det värt.


    Tack! Ska säga det åt tandläkaren imorgon!
Svar på tråden operation av visdomstand, komplikationer?