• Anonym (Suck)

    Han tar mig får givet

    Min man , har levt ihop i snart 9 år,tar mig för givet. Han prioriterar sitt jobb och låter mig ta hand om allt hemma. Han har tre barn sen tidigare varav en bor hos oss heltid och de två yngre varannan vecka. Vi har också tvillingar gemensamt. Men jag får sköta allt, han bokar in jobbresor de veckor som hans barn är här och bara tar för givet då att jag tar hand om all markservice. Även när han jobbar på "hemmaplan" så slutar han långt senare än mig och då blir det iallfall upp till mig att fixa allt ( hämta barn, handla, laga mat ). Det som känns värst är att han i te på något vis visar uppskattning för det jag gör, inte ens ett "tack" .. Han bara räknar med att jag finns här hemma , villet är en förutsättning för att han ska kunna jobba som han gör. Men jag jobbar också, dessutom pluggar jag samtidigt .. Och därtill allt här hemma. Jag har saft föera gå ger att det är ohållbart, jag har pratat, jag har gråtit och jag har mått dåligt . Jag har även slutat räkna med honom och bara utgått från att göra allt själv , planerat aktiviteter själv osv men det gör bara att vi lever som två helt olika liv,. Jag vet inte vad mer jag kan göra ? Lämna honom får jag till svar men det är inte så lätt med barn inblandade så är det det sista alternativet ( för mig då)

  • Svar på tråden Han tar mig får givet
  • LittleSunshine84

    Du gör redan allt själv säger du. Så varför stanna kvar och vara olycklig? Du har bara dig själv och tvillingarna att tänka på om du flyttar.

    Hans tidigare barn måste må dåligt av att deras pappa inte är närvarande?

  • Anonym (hm)

    Precis dags att sätta ned foten eller traska vidare, så enkelt bara. Ert hem är inget hotell.

  • Anonym (känner igen mig)

    Tycker du ska gå vidare och lämna han. Du är helt klart inte lycklig och jag har själv varit i ett sambo förhållande där jag gav 110% av min tid och kärlek och han bara reste och jobbade utamlands. Spelade ingen roll hur mkt man grät och hur dåligt man mådde.
    Men när det tog slut och det fick gå lite tid och han fick sköta allt själv och upptäcka själv hur mkt tid och omtanke jag la ner på han och hans intressen så kom han och berättade för mig att han hade förstått att han va egoistisk och självupptagen och kunde inte förstå att jag stannade kvar så länge. Det blev aldrig vi igen men att få höra dom orden betydde mkt.

    Det finns bättre män som prioriterar dej och barnen. Som tar hand om dej lika mkt som du tar hand om han.

  • Anonym (inte bra)

    Gå i parterapi? Ha det som ultimatum eftersom det inte hjälpt att prata o gråta. Hur bemöter han det förresten?

  • Anonym (Suck)
    LittleSunshine84 skrev 2015-05-05 16:56:44 följande:

    Du gör redan allt själv säger du. Så varför stanna kvar och vara olycklig? Du har bara dig själv och tvillingarna att tänka på om du flyttar.

    Hans tidigare barn måste må dåligt av att deras pappa inte är närvarande?


    Alla barnen behöver ju sin pappa.Han är ju inte särskilt närvarande. ( Bonusbarnen har dock aldrig varit problemet)Lämnar jag honom så kommer ju mina barn i den sits som bonusbarnen är i nu, varannan vecka hos en pappa som aldrig är hemma.

    Känns som jag offrar barnen om jag lämnar ...
  • Anonym (Suck)
    Anonym (känner igen mig) skrev 2015-05-05 17:10:31 följande:

    Tycker du ska gå vidare och lämna han. Du är helt klart inte lycklig och jag har själv varit i ett sambo förhållande där jag gav 110% av min tid och kärlek och han bara reste och jobbade utamlands. Spelade ingen roll hur mkt man grät och hur dåligt man mådde.

    Men när det tog slut och det fick gå lite tid och han fick sköta allt själv och upptäcka själv hur mkt tid och omtanke jag la ner på han och hans intressen så kom han och berättade för mig att han hade förstått att han va egoistisk och självupptagen och kunde inte förstå att jag stannade kvar så länge. Det blev aldrig vi igen men att få höra dom orden betydde mkt.

    Det finns bättre män som prioriterar dej och barnen. Som tar hand om dej lika mkt som du tar hand om han.


    Ja bara någon slags bekräftelse på att han ser och förstår vad hans ständiga jobbande och resande innebär för mig ( och barnen ) hade varit värt mycket .
  • Anonym (Suck)
    Anonym (inte bra) skrev 2015-05-05 17:17:52 följande:

    Gå i parterapi? Ha det som ultimatum eftersom det inte hjälpt att prata o gråta. Hur bemöter han det förresten?


    Det gör vi, men hon ( terapeuten) tycker att jag ska vara nöjd med att han jobbar och tjänar pengar ...typ.

    Ger inte mycket för de samtalen, tyvärr
  • Anonym (Jonna)

    Ta semester! Tvivlar du på hans kompetens så ta tvillingarna med dig men låt honom testa på att ha eget ansvar för allt ett tag. Och om hemmet är i kaos när du kommer hem så åk igen och säg att du inte kommer hem igen fören han har städat. 
     

    kanske inte helt praktiskt möjligt att kunna ta semester bara sådär men det skulle förmodligen vara en bra ögonöppnare för honom.

     

  • Anonym (Suck)

    Lämnar jag honom kanske jag blir lyckligare, nöjdare med mitt liv , men jag tror barnen får det sämre.

    Kan jag offra barnen för min egen lycka ? Och nej, jag tror inte att skilda föräldrar eller varannan veckas boende automatiskt innebär olyckliga barn men jag tror att de skulle må dåligt av att vara utelämnade till en icke närvarande pappa ....

  • Anonym (hm)

    Barnen kanske får det bättre när du lämnar honom för då tvingas han själv ta hand om dem. Gå nu utan dåligt samvete så gör du ju då också barnen en tjänst.

  • LittleSunshine84
    Anonym (Suck) skrev 2015-05-05 18:59:26 följande:
    Alla barnen behöver ju sin pappa.Han är ju inte särskilt närvarande. ( Bonusbarnen har dock aldrig varit problemet)Lämnar jag honom så kommer ju mina barn i den sits som bonusbarnen är i nu, varannan vecka hos en pappa som aldrig är hemma.

    Känns som jag offrar barnen om jag lämnar ...
    Lämnar du honom tvingas han vara hemma själv med barnen. Annars får alla föräldrar ändra umgänge.

    Jag tror att barnen har det sämre nu och vad får dem för bild av hur en familj ska vara när du sköter allt och han inte är närvarande?

    Ville han ha fler barn när ni träffades? Var han så här innan era gemensamma barn kom till och lät dig ta hand om hans barn?
  • Anonym (inte bra)
    Anonym (Suck) skrev 2015-05-05 19:02:53 följande:
    Det gör vi, men hon ( terapeuten) tycker att jag ska vara nöjd med att han jobbar och tjänar pengar ...typ.

    Ger inte mycket för de samtalen, tyvärr
    Men har du verkligen varit helt tydlig med allt det du skrivit här då, att du känner dig tagen för given o att han inte uppskattar dig osv.
  • Anonym (Helen)
    Anonym (Suck) skrev 2015-05-05 15:50:32 följande:

    Min man , har levt ihop i snart 9 år,tar mig för givet. Han prioriterar sitt jobb och låter mig ta hand om allt hemma. Han har tre barn sen tidigare varav en bor hos oss heltid och de två yngre varannan vecka. Vi har också tvillingar gemensamt. Men jag får sköta allt, han bokar in jobbresor de veckor som hans barn är här och bara tar för givet då att jag tar hand om all markservice. Även när han jobbar på "hemmaplan" så slutar han långt senare än mig och då blir det iallfall upp till mig att fixa allt ( hämta barn, handla, laga mat ). Det som känns värst är att han i te på något vis visar uppskattning för det jag gör, inte ens ett "tack" .. Han bara räknar med att jag finns här hemma , villet är en förutsättning för att han ska kunna jobba som han gör. Men jag jobbar också, dessutom pluggar jag samtidigt .. Och därtill allt här hemma. Jag har saft föera gå ger att det är ohållbart, jag har pratat, jag har gråtit och jag har mått dåligt . Jag har även slutat räkna med honom och bara utgått från att göra allt själv , planerat aktiviteter själv osv men det gör bara att vi lever som två helt olika liv,. Jag vet inte vad mer jag kan göra ? Lämna honom får jag till svar men det är inte så lätt med barn inblandade så är det det sista alternativet ( för mig då)


    Hur funkade det när han var pappaledig? Är man pappaledig i 6 månader borde man ju få koll på vad som behöver göras i ett hem och uppskatta den som gör det.

    Vad du ska gör? Du får sätta ner foten.
  • Anonym (Helen)
    Anonym (Suck) skrev 2015-05-05 18:59:26 följande:
    Alla barnen behöver ju sin pappa.Han är ju inte särskilt närvarande. ( Bonusbarnen har dock aldrig varit problemet)Lämnar jag honom så kommer ju mina barn i den sits som bonusbarnen är i nu, varannan vecka hos en pappa som aldrig är hemma.

    Känns som jag offrar barnen om jag lämnar ...
    Men han är ju inte hemma nu heller. Skillnaden blir att om du lämnar honom MÅSTE han vara hemma och ta hand om barnen varannan vecka eftersom du inte är där och kan göra det!
Svar på tråden Han tar mig får givet