Inlägg från: Anonym (också) |Visa alla inlägg
  • Anonym (också)

    Utbränd. Byta jobb??

    Sitter med precis samma tankar som dig. Skillnaden är att jag satsat 4,5 år på högskolan och inte har något annat yrke. Jobbar inom vården.

    Men ska jag ändå byta jobb? Är det jobbets fel att det blir så här? Eller kommer det alltid att finnas inuti? Blev utbränd 2008 och känner mig inte återställd. Hur är det för dig? Har du känt att du kommit tillbaka till samma läge som du var innan?

    Varför valde du att sluta med ditt första yrke? Är det också slitigt?

  • Anonym (också)

    Om du trivdes på ditt gamla jobb så kanske du skulle gå tillbaka och se hur du mår. Det finns ju alltid jobb som usk. Jag funderar lite på personlig assistent.

  • Anonym (också)

    Ja jobbar som ssk.

    Då skulle jag bytt om jag var dig. Det är inte värt att må dåligt.

  • Anonym (också)

    Se det inte som ett nederlag utan se det som en förebyggande åtgärd för att hålla hela arbetslivet igenom. Olika sjukdomar har olika förebyggande åtgärder.

  • Anonym (också)
    Anonym (Utbränd) skrev 2015-05-05 20:58:08 följande:

    Jag har provat många områden inom vården. Vårdcentral,psyk,gruppboende,hemtjänst,personlig ass,....har en känsla av att jag är mätt på vården. 
    Tycker inte ens att det är kul längre att jobba med människor. Jag är lättirriterad och får anstränga mig för att inte fräsa ifrån till vårdtagarna....usch,vad hemskt det låter när jag ser vad jag skriver.....detta är så ledsamt!

    Jag älskade ju mitt jobb i vården. Jag känner inte igen mig själv alls.Hur kan det bli såhär?

    Mitt gamla jobb kan jag gå tillbaka till,men då kommer mina onda axlar tillbaka som ett brev på posten. Det var lite därför jag ville byta jobb. Det var fysiskt tungt och jag fick problem med mina axlar. 

    Men kanske bättre att ha ont i axlarna än att bli så utbränd så man har självmordstankar?