• Donizetti

    Snyggt och billigare med secondhand

    Det här är ingen fråga utan bara lite tips till andra hundägare. Har just inhandlat ett stycke läcker skinnfåtölj på secondhand som säng åt stor hund. Vansinnigt, tycker en del, en dyr skinnfåtölj åt en hund!? Jag gav 240 kr för den. En hundsäng för stor hund får man ge ca 400 kr och uppåt för. Hundar brukar dessutom gilla att ligga lite högt en bit ovanför golvet. Hundmatskålar likaså är inte helt billiga i specialaffärer för djur. Secondhand även där. Hundarna har en stor vattenskål i Boda Nova keramik, design Hertha Bengtsson. Matskålar från Höganäs keramik. Eftersom det är servisdelar avsedda för människor är de garanterat bly -och - kadmiumfria. Allt secondhand och för en mycket billig penning och dekorativa och personliga skålar. Tips alltså innan ni rusar iväg och köper dyra serietillverkade saker åt älsklingen i djuraffären.

  • Svar på tråden Snyggt och billigare med secondhand
  • audio

    Jag vill inte ens vistas i vardagsrummet numera för mina soffor men jag bara vägrar köpa nytt (även dom köpa second hand) för katten. Hon är hyfsat gammal nu så det är väl bara att vänta. Inga nya mattor kan jag heller skaffa. .


    Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • Donizetti
    audio skrev 2015-05-05 20:06:15 följande:

    Jag vill inte ens vistas i vardagsrummet numera för mina soffor men jag bara vägrar köpa nytt (även dom köpa second hand) för katten. Hon är hyfsat gammal nu så det är väl bara att vänta. Inga nya mattor kan jag heller skaffa. .


    Soffor kan man rädda undan kattklor genom att sätta dubbelhäftande tejp på strategiska ställen där katten tycker om att kloa, katter tycker inte om klet på tassarna. Och konsekvent bära iväg kissen till den tillåtna klösställningen.
  • audio
    Donizetti skrev 2015-05-05 20:10:30 följande:
    Soffor kan man rädda undan kattklor genom att sätta dubbelhäftande tejp på strategiska ställen där katten tycker om att kloa, katter tycker inte om klet på tassarna. Och konsekvent bära iväg kissen till den tillåtna klösställningen.
    Tejp på hela soffan? Obestämd
    Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • Donizetti
    audio skrev 2015-05-05 20:22:12 följande:

    Tejp på hela soffan?


    Hahaha! Ja och klipp dig i en kort lättskött frisyr så att inte håret fastnar i tejpen

    Nej seriöst, du tycks ha en mycket företagsam katt. Mina fem kissar har nöjt sig med att försöka kloa armstöden och sidorna på soffryggen.
  • audio
    Donizetti skrev 2015-05-05 20:26:30 följande:
    Hahaha! Ja och klipp dig i en kort lättskött frisyr så att inte håret fastnar i tejpen

    Nej seriöst, du tycks ha en mycket företagsam katt. Mina fem kissar har nöjt sig med att försöka kloa armstöden och sidorna på soffryggen.
    Hon är en hejare på att klösa.. vadden på soffan sticker ut ur dom räffliga tygen, mattorna ser hon som en (nöd)lösning om jag inte varit snabb nog med att rensa lådan :-/ inte så ofta men hon spyr på mattorna Guld i mun
    Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
Svar på tråden Snyggt och billigare med secondhand