• Anonym (TS)

    Rädd för att ta nästa steg i förhållandet...

    Jag har varit singel i nästan 1,5 åt och har ett väldigt turbulent förhållande till mitt ex som också är pappa till mitt barn. Han är missbrukare och kam inte riktigt släppa taget om mig..

    Nu har jag träffat en ny kille. Vi har setts nästan dagligen i 1 månads tid. Även sovit hos varandra ett flertal gånger. Han synkar jätte bra med mitt barn och de gillar varandra . Vi har inte sagt rakt ut att vi gillar varandra men vi ger jämt komplimanger till varandra. Hur lång tid efter man börjat ses säger man att man gillar varandra? Efter hur lång tid blir man ett par?

    Jag är lite rädd för att inleda ett förhållande. Jag är rädd att bli lämnad och i så fall blir mitt barn också lämnat. En ny fadersfigur och manlig förebild som försvinner... Jag är rädd för ganska mycket. Jag har ganska dåligt självförtroende och denna kille är väldigt, väldigt snygg. För snygg för mig och jag kan inte ens jämföra mig med hans tidigare flickvänner. Så supersnygga och vackra kvinnor. Perfekta former och perfekt hy. Själv har jag ganska dålig hy och inte mycket till former. Undrar bara när han ska vakna upp och inse att jag inte ser ut som han verkar tro... Kommer aldrig våga duscha med honom för att mitt smink ska försvinna.

    Vad gör man? Hur gör man? Samtidigt så har han också väldigt dåligt självförtroende utan någon som helst anledning och det gör att det känns som att han aldrig kommer erkänna att han gillar mig i rädslan att då nobben och jag känner samma. Kommer vi stå och stampa på samma ställe i all evighet?

  • Svar på tråden Rädd för att ta nästa steg i förhållandet...
  • Anonym (Hmmmm)

    Spontant tänker jag att när man är så där rädd är det bästa att ställa krav. Vad vill jag liksom. Bevisar han för dig att han är det du vill ha? Lever han upp till dina krav, eller vill han bara ha nån att flytta in hos för att få billigare hyra?  Förlåt om jag låter krass men jag tror att det är verkligheten. En månad är inte så lång tid heller.

Svar på tråden Rädd för att ta nästa steg i förhållandet...