• Anonym (...)

    Kan det min kille gjorde skadat barnet?

    Efter jag blev gravid lovade min kille att inte slå mig eller göra något annat liknande emot mig. Nu för några dagar sedan kom han hem sent på kvällen/natten(hade troligtvis druckit) hade han blandannat sex med mig trots att jag inte ville. Han kom hem sent och väckte mig, var helt slut så jag ville verkligen inte. Han var hårdhänt och det gjorde väldigt ont, har fortfarande ont men inte så jätte farligt. 

    Kan barnet ha blivit skadat av vad som hände? Jag är i tredje trimestern.

    Sedan dess har han fortsatt vara otrevlig och inte direkt slagit mig mer men dragit mig i håret, puttat in mig i ett element så jag slog i huvudet samt lite vanliga knuffar.

    Jag förstår inte vad som hände, varför han började igen. Kan inte låta bli att tänka att om jag bara gått med på sex direkt så hade han inte gjort så här. Jag vet bara inte vad jag ska göra, känner mig så ensam. Skäms så mycket också.
    Försöker bara blocka ut det som hände men har svårt att sluta tänka på det. En del av mgi har lust att gå härifårn nu men jag har ingenstans att ta vägen.

    Borde jag åka in och kolla upp mig på sjukhus förresten? Har känt fosterrörelser så jag vet att hon är ok på det sättet men tänkte om hon kan ha blivit skadat på något sätt?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-07 18:36
    Oj, vad många svar, det trodde jag inte att jag skulle få. Har inte hunnit läsa alla inlägg, långt ifrån alla. Ska försöka svara. Vill bara säga att jag drog inte så lång tid efter att jag skrev inlägget, jag bara gick ut helt enkelt. Är hemma igen nu. Känner mig avtrubbad och ledsen, en sån situation jag satt mig själv i. Jag förstår er som klandrar mig, som tycker att jag måste vara helt dum i huvudet som stannat med en sån person. Jag vet att det egentligen inte finns någon ursäkt att stanna men det är så komplicerat hela situationen, varken har tid eller ord att dra allting här.

    Någon skrev att jag borde skämmas som skaffat barn med en sån man, jag förstår helt. Jag har svårt att sätta ord på hur jag känner mig men jag känner mig som en hemsk människa, det gör jag. Det känns som att jag ofta förtjänar att bli behandlad på det sättet som han gör.

    Jag ska ta mig ur det här, det måste jag, vet bara inte hur. Jag tror inte han kommer lämna mig ifred, jag tror han ser mig som hans. Jag är mer rädd för vad som skulle kunna hända då. Jag tror inte han ser mig som en person, jag kan inte fatta att jag låtit det bli så här. Känner mig inte som en människa längre.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-07 18:41
    Någon som faktiskt vet vad som skulle hända om jag kontaktade polisen med det här? Har tidigare haft kontakt med dom och har mått väldigt dåligt av det. Har dock inte lämnat ut alla uppgifter då jag är rädd för vad som kommer hända då. Jag har inte vågat ta steget fullt ut.

    Har polisen någon slags chatt/mail funktion som man kan använda anonymt och rådfråga? Säkert en jättedum fråga. Jag vill bara veta vad som kan hända om jag faktiskt vågar, jag vill inte känna att jag tappar all kontroll.

  • Svar på tråden Kan det min kille gjorde skadat barnet?
  • Anonym (Annika)

    Förmodligen kommer du läsa mina ord och glömma de lika snabbt igen, men du måste, för din egen skull men också för barnet lämna denna man. Nu. Idag. Direkt. Han kommer aldrig sluta att slå dig, det kommer bara bli mer och grymmare våld. Jag har mkt erfarenhet inom detta ämne och det finns ingen som helst chans att han kommer bli en respektfull man till dig eller en bra pappa. Lämna honom. Ta all hjälp du kan.

  • m0desty

    Men vännen, stick därifrån medan du kan och fyll för allt i världen inte i att han är pappa till barnet. Inget barn ska behövs ha en sådan "man" till far! Ingen kvinna ska behöva bli våldtagen och slagen i sitt hem - det vet du väl egentligen?

  • Griseknoen35

    Kontakta kvinnojouren. Gå även till en läkare och kolla upp dig. Läkaren kan även hjälpa dig kontakta kvinnojouren. Även om barnet mår bra så kan du ha skadat dig.

  • Miranda24

    Barnet är skyddat och det ska mycket till innan det kommer till skada - så länge det finns inuti din kropp. Kanske du borde ställa frågan om hur DU skadas av det han gör? Vill du leva med en man som gör dig illa och som inte respekterar dig? Vill du att ditt barn ska växa upp i en sån miljö?

    Snälla du, sök hjälp nu, innan barnet föds. Ring en kvinnojour eller socialtjänsten och be om råd och hjälp. Du förtjänar bättre än så här! Och ditt barn förtjänar att slippa utsättas för våld i familjen. Stå på dig och lycka till!

  • Tom Araya

    Vilket våld du mottagit mot relevanta delar av kroppen vet du bättre, det går inte att utläsa av det du skriver. Det kan vara en god idé att söka vård, för att åtminstone bli undersökt.

    Det andra du bör göra är att lämna din kille.

  • Anonym (Lämna nu!)

    Fundera på om det här är en man som du vill ska ta hand om er bebis när den kommer ut helt ny och oskyldig i världen. Eller en trotsig 3-4-åring som kan driva vem som helst till vansinne.

    Har du TUR så slår han bara dig. Har du otur slår han även ert barn. Kanske skakar det, bryter dess ben, låser in det, kränker det och ger det skador för livet.

    Om du stannar hos en man som är våldsam är du medskyldig till det. Vill du det?

    Ta kontakt med kvinnojouren, få alla skador dokumenterade, gör polisanmälan. För din och ditt barns skull.

  • Anonym (sara)

    Kära TS, jag vet att du tar ansvar för hans handlingar, men du gör fel. Det är inte ditt fel på något sätt. DU har rätt till din kropp, ingen annan. Snälla kontakta kvinnojouren, bara för att prata. De kan förklara för dig vad som hänt med normaliseringsprocessen, varför han beter sig på det sättet osv.

    Jag vet hur svårt det är att gå för man värderar inte sig själv tillräckligt högt. Men du älskar din dotter mer än något annat antar jag? Är du påläst om hur hon kan skadas av detta? Nu tänker jag på efter förlossningen. Dels riskerar hon att skadas fysiskt, men framför allt psykiskt. Föräldrar har blivit dömda för psykisk misshandel när de slagits framför barnen. Socialen kan bli inblandad, och går det riktigt långt och du inte sätter barnets bästa först kan det bli stora insatser som sätts in. Det vill du inte. 

    Vidare så kommer ditt barn göra det ni som föräldrar visar. Hon kanske lär sig att lösa konflikter med våld. Men framför allt lär hon sig kvinnans roll genom dig. Risken ökar att hon söker sig till en likadan kille när hon blir äldre. Och varför skulle hon lämna efter första slaget? Det gjorde ju inte du. Det kommer bli normaliserat även för henne och hon kommer inte tycka det är konstigt om hon blir illa behandlad. 

    Hennes anknytningsprocess kan också ta stor skada. Anknytningsproblem kan verkligen ställa till det, även i vuxen ålder. Och det är inte helt lätt att reparera skadan. 

    Fundera på dessa saker och fatta ett beslut för din dotters bästa.

  • Anonym (D)

    Det är lättare för dig att lämna nu medan barnet är i magen, kontakta kvinnojouren. Mvc kan hjälpa dig.

  • radwanska
    Vanillaextract skrev 2015-05-05 21:10:16 följande:

    Du borde skämmas som sätter ett barn till världen i den situationen med en sådan pappa.


Svar på tråden Kan det min kille gjorde skadat barnet?