• lindakarlsson4380

    Bebisverkstaden börjar i juni 2015

    Hej!

    Jag och min sambo som båda är 23 år gamla har äntligen kommit överens att börja bebisverkstaden nästa månad. Jag studerar till sjuksköterska och hat gått halva utbildningen nu till juni. Vi har varit tillsammans i 8 år och bott tillsammans i 5 år.

    Är det någon mer där ute som ska försöka bli med bebis nu i krokarna? :) vore roligt att följas åt och alla andra trådar är så pass mycket skrivna i redan så ville starta en helt ny så man kan vara med från början.

    Förbereder ni er med någon speciellt? Jag har nyss beställt ägglossningstest och folsyra.

  • Svar på tråden Bebisverkstaden börjar i juni 2015
  • line89

    Åh, vad härligt med en ny tråd. Jag och min sambo är i samma tankar och tänkte även vi börja "så smått" nu i juni. Jag har jobbat ett tag på att "sälja in idén" hos min sambo Flört. Jag är 27 år, tog min ingenjörsexamen i juni förra året och har i juni arbetat i precis ett år. Jag blir dock himla nervös när jag läser i alla trådarna gällande svårigheter att få barn, men man får väl gå in med vetskapen att det kan ta lång tid. Jag tänkte i vilket fall att jag så snart som möjligt ska inhandla ägglossningstest för att få bättre koll på min cykel Glad.

  • lindakarlsson4380
    line89 skrev 2015-05-06 21:56:39 följande:

    Åh, vad härligt med en ny tråd. Jag och min sambo är i samma tankar och tänkte även vi börja "så smått" nu i juni. Jag har jobbat ett tag på att "sälja in idén" hos min sambo . Jag är 27 år, tog min ingenjörsexamen i juni förra året och har i juni arbetat i precis ett år. Jag blir dock himla nervös när jag läser i alla trådarna gällande svårigheter att få barn, men man får väl gå in med vetskapen att det kan ta lång tid. Jag tänkte i vilket fall att jag så snart som möjligt ska inhandla ägglossningstest för att få bättre koll på min cykel .


    Åh vad spännande!! ???? javisst.. 6 månader tror jag minst det kommer ta.. hoppas inte det tar längre tid ???????????? haha! Så sambon är äntligen med på noterna då? Jag har jobbat med min i några år ???? nu äntligen!!
  • Snorkfraken91

    Hej! Vi tänkte börja i slutet av juni/början av juli, men hakar gärna på här ändå om det går bra? :) Vi är 24 år gamla båda två, gifta och bor i hus. Jag blir just klar med mina studier denna termin efter fem år. Jag hoppas på att kunna vikariera heltid från och med höstterminen så att jag hinner få ihop någorlunda sgi. Min man har fast jobb. Precis som line89 är jag lite orolig när man läser om så många som har svårigheter med att få barn. Hoppas det inte ska ta allt för länge! :)

  • line89

    Haha, såg nu att jag har skrivit fel ålder. Jag är ju så klart tjugosex Glad och det är för övrigt min sambo också. Även vi bor i hus, precis som Snorkfraken91, och har en liten hund.

    Åh, att min sambo har varit, och är fortfarande i vissa perioder, svårövertalad. Han är fortfarande inte riktigt medveten om att det kan ta tid, utan den dagen han "knäpper med fingrarna" ska det typ falla ner en bebis i armarna på honom Flört men nu hoppas jag att han är på samma bana som mig. I samråd med honom slutade jag med p-piller med honom för över ett halvår sedan, så sedan dess har vi räknat dagar och så vidare.


     


    Jag var faktiskt borta i hälsokostbutiken förut och köpte folsyra, skadar ju inte att börja så fort som möjligt. Hur tänker ni gällande ägglossningstest?

  • lindakarlsson4380
    Snorkfraken91 skrev 2015-05-07 19:55:10 följande:

    Hej! Vi tänkte börja i slutet av juni/början av juli, men hakar gärna på här ändå om det går bra? :) Vi är 24 år gamla båda två, gifta och bor i hus. Jag blir just klar med mina studier denna termin efter fem år. Jag hoppas på att kunna vikariera heltid från och med höstterminen så att jag hinner få ihop någorlunda sgi. Min man har fast jobb. Precis som line89 är jag lite orolig när man läser om så många som har svårigheter med att få barn. Hoppas det inte ska ta allt för länge! :)


    Välkommen :D Vi väntar på att rätt hus ska dyka upp. Har sparat ihop till kontantinsatsen nu!! Nej fy det hoppas inte vi heller!
  • lindakarlsson4380
    line89 skrev 2015-05-07 21:30:16 följande:

    Haha, såg nu att jag har skrivit fel ålder. Jag är ju så klart tjugosex  och det är för övrigt min sambo också. Även vi bor i hus, precis som Snorkfraken91, och har en liten hund.

    Åh, att min sambo har varit, och är fortfarande i vissa perioder, svårövertalad. Han är fortfarande inte riktigt medveten om att det kan ta tid, utan den dagen han "knäpper med fingrarna" ska det typ falla ner en bebis i armarna på honom  men nu hoppas jag att han är på samma bana som mig. I samråd med honom slutade jag med p-piller med honom för över ett halvår sedan, så sedan dess har vi räknat dagar och så vidare.

     

    Jag var faktiskt borta i hälsokostbutiken förut och köpte folsyra, skadar ju inte att börja så fort som möjligt. Hur tänker ni gällande ägglossningstest?


    Jag har köpt på mig en del ägglossningstest så efter kommande mens nu i dagarna så börjar jag med dom :D
  • nilepile89

    Hej! Jag är 25 år mamma till 2 barn 1 dotter född juli 12 och pojke. Född feb 14

    Nu är det dags att försöka med nummer 3 snart ????

    Börjat äta folsyra och tagit ut spiralen till att börja med ????

    Hoppas det går bra för alla härinne ????

  • Snorkfraken91
    line89 skrev 2015-05-07 21:30:16 följande:

    Haha, såg nu att jag har skrivit fel ålder. Jag är ju så klart tjugosex Glad och det är för övrigt min sambo också. Även vi bor i hus, precis som Snorkfraken91, och har en liten hund.

    Åh, att min sambo har varit, och är fortfarande i vissa perioder, svårövertalad. Han är fortfarande inte riktigt medveten om att det kan ta tid, utan den dagen han "knäpper med fingrarna" ska det typ falla ner en bebis i armarna på honom Flört men nu hoppas jag att han är på samma bana som mig. I samråd med honom slutade jag med p-piller med honom för över ett halvår sedan, så sedan dess har vi räknat dagar och så vidare.


     


    Jag var faktiskt borta i hälsokostbutiken förut och köpte folsyra, skadar ju inte att börja så fort som möjligt. Hur tänker ni gällande ägglossningstest?


    Min man är lite så också, inte att han är svårövertalad, men han tänker också typ att det ska gå direkt. Även om han logiskt vet att det kan ta tid så är det som att han får för sig att det kommer ske på en gång. ;)


    Jag har också köpt folsyra, tänkte börja ta det efter vi varit i Kroatien i början av juni. :) Jag tänker att vi första månaden testar köra på utan ägglossningstest och bara ser vad som händer. Jag har ätit p-piller i sju år så tror även det kan ta ett tag innan min kropp ställer om sig. Hur tänker ni?

  • Snorkfraken91
    lindakarlsson4380 skrev 2015-05-07 21:47:19 följande:
    Välkommen :D Vi väntar på att rätt hus ska dyka upp. Har sparat ihop till kontantinsatsen nu!! Nej fy det hoppas inte vi heller!
    Tack! :D Bra jobbat! Vi lånade till kontantinsatsen, men de har ändrat reglerna för sånt nu va? Eller är jag ute och cyklar? Hur som helst, hoppas ni hittar något som känns som menat för er. :) 
Svar på tråden Bebisverkstaden börjar i juni 2015