• Anonym (hanna)

    Blöder varje dag.

    Jag är gravid i vecka 7, har varit gravid 5 gånger tidigare. Två av dessa gånger har jag haft blödningar vid graviditet, en gång när jag skulle göra abort och då blödde det efter att jag tagit tabletterna (väldigt lite och inget kom ut förrän på sjukhuset två dagar senare). Den andra gången vid missfall, då gick det ganska fort och kom ganska mycket blod på en gång.

    Nu går jag runt och småblöder vilket jag aldrig gjort vid graviditet. Ena dagen är det rosa flytning, andra brun. Ibland vanligt, men oftast inte.

    Jag har graviditetssymptom, men det hade jag när fostret var dött också. symptomen slutade inte förrän fostret kommit ut. Det känns som något inte är riktigt rätt, har dessutom smärtor som strålar ut i ljumsken och korsryggen. Stickande smärta, men inte så jag inte står ut.

    Räcker detta för att be om tid på KK, inte som att jag störtblöder direkt. Har ingen barnmorska än.

  • Svar på tråden Blöder varje dag.
  • Anonym (hanna)

    Misstänker kanske MA, men har också världens illamående, så svårt att veta.

  • Anonym (Gravid)

    Oj så hemskt. Du kan alltid testa med KK men är inte säker på att de kommer göra nått. Jag blödde en del i början av graviditeten är i vecka 34 nu. O jag fick ingen hjälp alls av de.. Deras svar var för mig sker de så sker de. Bara vänta o se. Knäckt var man. Men för mitt fall visade de sig vara spruckna blodkärl när jag ansträngde mig hoppas så är fallet för dig. Lycka till o Styrkekramar

  • Emmispemmis

    Tyvärr så är det omöjligt att säga. Jag blödde under båda mina graviditeter, andra gången riktigt extremt, och jag har två friska pojkar.

    Håller tummarna!

  • Anonym (hanna)

    Usch vad otäckt att blöda extremt, då tror man ju att det är helt kört. Jag har ju som sagt aldrig varit med om detta förut, känns inte direkt normalt. Mina andra graviditeter så har det aldrig hänt, även om jag vet att det kan hända och ändå vara okej.

    Nej, KK är rätt hårda här, men det blir ju väldigt påfrestande att inte veta om det är något eller inte. "Sker det så sker det" :O Tycker de borde ha gjort UL istället!

    Men undrar mycket över smärtan, känns ju att det kommer från livmoder eller kanske livmodertappen. 

  • Anonym (Gravid)

    Hade jag varit du hade jag nog åkt till akuten o fått hjälp där ist. Om du har varit gravid förut o inte slutat bra så hade jag garanterat kolla upp de på ett eller annat sätt. Inge roligt att gå o oroa sig. Håll oss uppdaterad om hur de går håller tummarna för dig

  • GlitterLina
    Anonym (hanna) skrev 2015-05-06 09:47:53 följande:

    Jag är gravid i vecka 7, har varit gravid 5 gånger tidigare. Två av dessa gånger har jag haft blödningar vid graviditet, en gång när jag skulle göra abort och då blödde det efter att jag tagit tabletterna (väldigt lite och inget kom ut förrän på sjukhuset två dagar senare). Den andra gången vid missfall, då gick det ganska fort och kom ganska mycket blod på en gång.

    Nu går jag runt och småblöder vilket jag aldrig gjort vid graviditet. Ena dagen är det rosa flytning, andra brun. Ibland vanligt, men oftast inte.

    Jag har graviditetssymptom, men det hade jag när fostret var dött också. symptomen slutade inte förrän fostret kommit ut. Det känns som något inte är riktigt rätt, har dessutom smärtor som strålar ut i ljumsken och korsryggen. Stickande smärta, men inte så jag inte står ut.

    Räcker detta för att be om tid på KK, inte som att jag störtblöder direkt. Har ingen barnmorska än.


    Om det är ensidig smärta å du har bruna flytningar så kan det va ett utomkvedshavandeskap å det e bäst du kollar upp det snabbt!
  • Anonym (hanna)
    Anonym (Gravid) skrev 2015-05-06 10:35:03 följande:

    Hade jag varit du hade jag nog åkt till akuten o fått hjälp där ist. Om du har varit gravid förut o inte slutat bra så hade jag garanterat kolla upp de på ett eller annat sätt. Inge roligt att gå o oroa sig. Håll oss uppdaterad om hur de går håller tummarna för dig


    Ska uppdatera. 
    Jag är ganska gammal, så känns ju som man slösar tid om jag nu inte är gravid eller något är fel. Låter kanske konstigt, men ibland känns det som jag har bara några fertila månader kvar. :/
  • Anonym (hanna)
    GlitterLina skrev 2015-05-06 11:06:26 följande:

    Om det är ensidig smärta å du har bruna flytningar så kan det va ett utomkvedshavandeskap å det e bäst du kollar upp det snabbt!


    Det gör ju mer ont till vänster. Fast gör inte utomkvedshavandeskap väldigt ont? Detta går att stå ut med även om det är obehagligt. Känns konstigt också då jag inte känner igen det från tidigare graviditeter.
  • GlitterLina
    Anonym (hanna) skrev 2015-05-06 11:14:20 följande:
    Det gör ju mer ont till vänster. Fast gör inte utomkvedshavandeskap väldigt ont? Detta går att stå ut med även om det är obehagligt. Känns konstigt också då jag inte känner igen det från tidigare graviditeter.
    Jag hade utomkved i februari. Det började me bruna flytningar å sen blod & ont men inte jätte ont! Hade dock djävulskt ont på höger sida när de gjorde ul. Slutade me att jag nu endast har en äggledare kvar :(
  • Anonym (Gravid)
    Anonym (hanna) skrev 2015-05-06 11:12:09 följande:

    Ska uppdatera. 

    Jag är ganska gammal, så känns ju som man slösar tid om jag nu inte är gravid eller något är fel. Låter kanske konstigt, men ibland känns det som jag har bara några fertila månader kvar. :/


    Kolla upp de så det inte är nån fara och om de skulle vara så ni har möjlighet att försöka igen önskar er lycka till o hoppas ni fått en bebis :)
  • Anonym (hanna)
    GlitterLina skrev 2015-05-06 11:17:52 följande:
    Jag hade utomkved i februari. Det började me bruna flytningar å sen blod & ont men inte jätte ont! Hade dock djävulskt ont på höger sida när de gjorde ul. Slutade me att jag nu endast har en äggledare kvar :(
    Men usch vad hemskt! Hade blivit jätterädd.
    Hade du ont en längre period då? I vilken vecka började du känna av det och vilken vecka var du i när du gjorde ul?
  • AstaMärta

    Det är inte säkert att det gör ont förrän det blir akutare. Ring och säg att du blöder, har smärtor och vill kolla så att det inte är utomkveds eftersom det här inte är något du känner igen från tidigare graviditeter. Nämn att det är ensidiga smärtor som strålar ner i ljumske och korsrygg, precis som du skrivit här. Jag tycker inte att de kan neka dig då.

  • GlitterLina
    Anonym (hanna) skrev 2015-05-06 11:21:16 följande:
    Men usch vad hemskt! Hade blivit jätterädd.
    Hade du ont en längre period då? I vilken vecka började du känna av det och vilken vecka var du i när du gjorde ul?
    Snälla åk in till gynakuten idag NU. Ta det säkra före det osäkra!

    Det blidde väldigt traumatisk allting. Plussade starkt på alla hjärtans dag 14 feb. Va då i 6 plus. Skulle göra vul den 20 feb men började få ont den 16 feb. Sen brun flytning. Sen blödning 17 feb, åker då till gyn akut då de trodde det va missfall. Men åker till baka 19 feb & blir akutopererad :(
  • Annelie 76
    Anonym (hanna) skrev 2015-05-06 11:14:20 följande:
    Det gör ju mer ont till vänster. Fast gör inte utomkvedshavandeskap väldigt ont? Detta går att stå ut med även om det är obehagligt. Känns konstigt också då jag inte känner igen det från tidigare graviditeter.
    Det gör bara väldigt ont när det är "för sent" dvs när äggledaren spricker och det läcker ut blod i buken. Då är det dessutom akut. Innan känns inte jättemycket. Jag sökte hjälp när min mens inte ville ta slut. Hade aldrig ont och fick behålla min äggledare.
Svar på tråden Blöder varje dag.