• mp92

    gravid för första gången

    Hej!

    Jag är förmodligen gravid som det ser ut på mina tester. Har ej kontaktat barnmorska än. Jag har bara lite funderingar, jag vill ha barn och känner mig redo, men jag är "bara" 22 år gammal. Jag studerar och min sambo har ett fast jobb. Innan jag berättar för familjen vill vi naturligt vis bestämma oss hur vi ska göra. Det var inte helt planerat, men inte helt oplanerat heller om man säger så. Tar gärna emot tips och så. 

    Tack på förhand. :) 

  • Svar på tråden gravid för första gången
  • Sandravanilj

    Jag är också 22, fyller 23 i december :) gravid med första barnet i v.13 :) jag har vikariat fram till 15 juni och sen arbetslös, sambon fastanställd snickare sedan 4 år tillbaka :)

    Vill ni ha barnet så kommer ni klara det galant!

    Vi är inte något bekymrade över hur vi kommer klara oss, vi blir en familj och vi kommer klara allt även om det blir tufft ibland!

    Sist men inte minst, GRATTIS till graviditeten :D

  • mp92

    Hej, och grattis till dig med!!  :D

    Glömde skriva att han är 26 år. ;)


    Det som gör mig mest osäker är att vi varit tillsammans i ca ett år och bott tillsammans sen i början av hösten även om vi känt varandra ett längre tag innan detta. Samtidigt som vi trivs bra tillsammans och känner varandra utan och innan, vi har ett bra förhållande och så. 
    Är det för tidigt eller spelar inte det någon roll. 

  • aleakim

    Jag blev gravid när jag var 22, hann fylla 23 tio dagar innan sonen kom. Jag studerar och maken är fastanställd.

    Vi klarar oss utmärkt :)

    Nu har jag precis fyllt 24 och sitter här med stor mage igen, lillebror är beräknad i augusti. Vi letar hus, gubben har precis köpt ny motorcykel och vi har allt nödvändigt vi behöver. Ser absolut ingen skillnad på vår familj och de som väntat tills de blivit äldre.

    Har ni möjlighet så spara undan pengar till barnsaker redan nu, att ha en slant sparad till barnvagn och sånt är skönt.