• linnzen92

    PULVERDIET 2015! ( vlcd, lcd, nutrilett, naturdiet, allevo, Cambridge, slanka, sophiakuren, måltidsersättning )

    Nu är det dags för en ny tråd för oss pulverdietare!

    Funderar du på att börja med vlcd? ( Very low calorie diet )

    Har du precis börjat eller hållt på ett tag?

    Quick start? Helfas? Halvfas?

    Häng på för att få peppning tips och trix!! ????

    Det är alltid roligare ju fler man har att dela sin Viktresa med

    Eller för att få den extra energin när det känns tungt.

    Jag vet att det finns andra trådar om pulverdiet.. Men jag tycker inte det var så mycket uppdateringar och så är dom flesta kanske långt in på sin kur..Vissa trådar är flera år gamla.

    Så därför startar jag denna tråd där de som vill kan hänga på och berätta om sin viktresa samt stötta & peppa varandra :D

    Så ska 2015 bli det år vi vågar kliva ut ur vassen?

    Med rätt inställning och motivation ska vi klara det! :)

    Och kom ihåg, Jag gör detta för Mig själv. För att Jag ska må bra. Nu och resten av livet.

    Det är okej att vara svagare vissa dagar, vi är ju trotts allt bara människor.

    Men...

    Ny Dag. NYA TAG!!

  • Svar på tråden PULVERDIET 2015! ( vlcd, lcd, nutrilett, naturdiet, allevo, Cambridge, slanka, sophiakuren, måltidsersättning )
  • linnzen92

    Jag har nu i dagarna köpt på mig lite olika smaker av nutriletts pulverpåsar.

    Favoriterna är Jordgubb och choklad! Jag tänkte köra på ren kur, dvs 5 påsar om dagen ( ca 560 kval ).

    Jag väntar på att min nyköpta våg ska komma på posten innan jag börjar. Är roligt att veta sin startvikt samt att jag hoppas på att få några medresenärer här innan jag börjar :)

    Framgångs-Listan 2015:

    Linnzen92

    Ålder: 23

    Längd: 167

    Startvikt: Skriver så fort jag fått min våg. Morgonvikten innan intag. + datum.

    Nuvarande vikt: ?

    Målvikt: 60 kg.

    Har tidigare lyckats väldigt bra med att gå ner på pulverdiet och lyckats bra med att hålla det borta.

    Men på grund av en depprition som diagnostiserades vid årsskiftet följt av massa olika medeciner har jag inte orkat bry mig utan har frossat i allt jag fått tag i

    Pizzor, godis, kakor, chips, läsk och diverse onyttigheter har jag tröstat mig med.

    Men nu har jag äntligen hittat rätt SSRI och mår mycket bättre nu ????

    Är redo att ta tag i vikten äntligen. Vill känna mig bekväm i min kropp. Det i sin tur bidrar ju till ett bättre mående!

    Fasar lite för hur mycket det är som ska bort xD

    Hoppas att några andra hittar hit! PoK

  • linnzen92

    Jag tänkte börja när jag får min våg för vill veta min startvikt :)

    Den kommer på posten imorgon men jag kan allt vänta några dagar om jag får någon med mig!

    Har man väntat så här länge så vad gör några extra dagar?..

  • Anonym (Me)

    Jag vill också börja. Ska vi bestämma dag ihop då?

    Jag har en massa gravidkilon att gå ner och det skulle vara kul att göra det ihop med någon.

  • Tocopherol

    Jag började i söndags, så är på dag 4. De tre första dagarna var riktigt tuffa men idag kände jag mig pigg och blev mätt! Jag kör optifast. Hänger gärna på här om jag får, trots att jag tjuvstartat .

  • linnzen92

    Ja men jättegärna!

    Kul att köra ihop med någon, har aldrig gjort det förut.

    När vill du köra igång då? Antar att du kanske inte har pulver hemma? ;D

    Får min våg imorgon om inte brevbäraren kör förbi med paketet. Får sätta en lapp om att jag är hemma kanske hehe..

    Har hört att vissa tycker att fredag är en bra vägdag då man brukar bli extra motiverad att hålla sig från onyttigt under helgen om man ser ett minus på vågen.

    Men är öppen för förslag. Vad tycker du? :) :)

  • Anonym (Me)

    Ja vi kör på fredag! Jag åker och köper soppor imorrn.

  • linnzen92

    Tocopherol:

    Vilken lyx att ha lagt de värsta dagarna bakom sig redan :D

    Ju fler desto roligare!

    Lägg gärna till dina mål på Framgångs-Listan. Vet själv hur bra det är att ha det uppskrivet så man kan hålla koll :)

    Ett tips jag kom på som var guld värt från förra gången jag pulvrade var att käka några matskedar med pysillumfrön/loppfrön dagligen. Finns på typ Ica.

    www.froguiden.se/psylliumfron/

    Det ökar mättnadskännslan enormt om man känner sig mer hungrig eller är sugen på något. De suger upp 10 ggr sin vikt i vatten om jag mins rätt. Sen så bidrar dom till att man kan gå på toa varje dag vilket inte alltid är så lätt efter nån veckas pulvrande ;)

  • linnzen92

    Jag använder även maskros & uvaört tabletter.

    I Uva-Maskros plus samverkar två extrakt från uvaört och maskros - båda med en lång tradition som utdrivande medicinalväxter. Uva-Maskros för dig som vill justera mängden vätska i kroppen.

    Tycker dom funkar jättebra. Tar en tablett på kvällen för att driva ut onödig vattenvikt som ansamlas i underhudsfettet.

    Kissar alltid som en häst på morgonen och kroppen känns lite tightare. Om du upplever att ni får "sovmärken" från lakan eller tightare byxor så hjälper dom mot det. Blir så när man har överflödig vattenmassa i fläsket :P

    Köpt ett par burkar nu inför denna kur. Var billigt nu på denna hemsidan med:

    topformula.se/article/kampanj_2pack_uvamaskros_plus

    Inget måste för viktnedgång i fett men det känns skönt att bli av med lite av varje ur kroppsmassan. Tänk på att dricka vatten bara.

Svar på tråden PULVERDIET 2015! ( vlcd, lcd, nutrilett, naturdiet, allevo, Cambridge, slanka, sophiakuren, måltidsersättning )