• NyfikenBlå

    Ska jag dumpa honom!

    Jag har träffat mitt livs största kärlek!

    självklart inte utan problem, han vill tex inte hålla mig i handen när vi går på stan av hänsyn till sitt förra flickvän! Jag märkte bara att han drog sig undan och jag blev verkligen riktigt ledsen, försökte att inte visa det när jag en vecka senare frågade varför sa han :"Det är onödigt, hon skulle bli så ledsen" när han gjorde slut med henne så blev hon mycket riktigt ledsen och det var svårt att bli av med henne, han fick blocka henne på FB bl a. Då började hon kontakta hans bästa kompis och beklagade sig hos honom, nu är de tydligen på väg att bli ett par, och min kille tycker det är ok! vilket innebär att vi skulle träffas alla fyra! Jag känner att hon vill komma tillbaka till honom igen. Hon har gjort flera andra försök att komma i kontakt med honom genom andra fast han sagt åt henne att han inte vill veta av henne! Kompisen som hon kontaktat har hon träffat irl 3ggr.

    Jag tycker själv att kompisen är en skit som har trasslat in sig i det här, jag tycker inte att jag ska behöva hålla tillbaka mina känslor av hänsyn till henne, jag har ingen lust att träffa henne... Min kille tycker att jag är överkänslig och säger att det inte har med oss att göra!...nu känns det som det gått hål nånstan..han kanske inte va färdig med henne trots allt!

  • Svar på tråden Ska jag dumpa honom!
  • Fiona M

    Hon träffar alltså andra, men han ska inte få det?

    Jag skulle dragit öronen åt mig tills de rett ut allt.

  • Anonym (:))

    Är det slut så är det slut. Förstår inte varför han ska bry sig. Skulle bli skitförbannad om han släppte min hand. Tycker att du ska prata med honom. Det är inte meningen att du ska bli bort puttade så fort xet kommer!!! Det är ni nu!!! Finns inte en chans att jag skulle umgås med xet.

  • Anonym (:))

    Är det slut så är det slut. Förstår inte varför han ska bry sig. Skulle bli skitförbannad om han släppte min hand. Tycker att du ska prata med honom. Det är inte meningen att du ska bli bort puttade så fort xet kommer!!! Det är ni nu!!! Finns inte en chans att jag skulle umgås med xet.

  • Anonym (:))

    Är det slut så är det slut. Förstår inte varför han ska bry sig. Skulle bli skitförbannad om han släppte min hand. Tycker att du ska prata med honom. Det är inte meningen att du ska bli bort puttade så fort xet kommer!!! Det är ni nu!!! Finns inte en chans att jag skulle umgås med xet.

  • Donizetti

    Ser att du skrivit två inlägg om samma sak under olika rubriker men jag svarar här som jag svarade där. Han vill inte göra henne ledsen? Istället föredrar han att göra dig ledsen genom att inte stå för dig inför sin fd flickvän. Vem av er är viktigast för honom egentligen?

  • Anonym (Dumpa)

    Han sätter hennes känslor framför dina. Det är väldigt viktigt att exet inte blir ledsen men han skiter i att du blir ledsen.

    Ja.. Vill du ha en pojkvän som prioriterar sitt ex framför dig så kan du stanna. Vill du vara den viktigaste kvinnan för din man så dumpar du.

  • Anonym (p)

    Nej 
    Dom där två är inte färdiga och du ska inte behöva gå på sparlåga tills dom blir det.
    Inte underligt om du blir osäker när han ger så dubbla signaler å ena sidan är det ni, å andra sidan vill han inte vara tydlig med att det är ni för att inte göra henne ledsen så skuffar han undan dig.
    Du som den som borde vara hans första prioritet.

    Det verkar bara vara en soppa alltihop.
    Jag skulle ha lämnat och sagt åt honom att han är välkommen att höra av sig när han har ordnat upp sitt liv.

  • Donizetti

    It smells rat here... Som han beter sig tyder det på att han låtit sin fd flickvän bli hängande i luften med ett vagt löfte om att det kanske blir de igen nån gång i framtiden. Då vill han inte bränna alla broar genom att visa sina känslor för sin nya.

  • NyfikenBlå

    Tack för svar, Jag känner mig som en fjortis! Vi är båda i 50 års ålder med tidigare skilsmässor bakom oss han 2 och jag 1 som är klar i juni. Han var inte orsaken till separationen, det var omvälvande kärlek vid första träffen, jag följde med honom hem och vi båda har sen dess (3mån nu) svårt att vara utan den andre. När vi inte träffas så spenderar vi timmar på facetime och det är jämt fördelat vem som hör av sig. Jag tror egentligen inte jag älskat någon annan förut, han säger att han känner likadant och vi planerar för framtiden... Och så händer det här!

    Jag vet varken ut eller in!

  • Donizetti
    NyfikenBlå skrev 2015-05-07 10:07:54 följande:

    Tack för svar, Jag känner mig som en fjortis! Vi är båda i 50 års ålder med tidigare skilsmässor bakom oss han 2 och jag 1 som är klar i juni. Han var inte orsaken till separationen, det var omvälvande kärlek vid första träffen, jag följde med honom hem och vi båda har sen dess (3mån nu) svårt att vara utan den andre. När vi inte träffas så spenderar vi timmar på facetime och det är jämt fördelat vem som hör av sig. Jag tror egentligen inte jag älskat någon annan förut, han säger att han känner likadant och vi planerar för framtiden... Och så händer det här!

    Jag vet varken ut eller in!


    Ställ krav. Ett ex är ett ex och ska därmed betraktas som det. Så länge han tar hänsyn till hennes känslor är hon inte ett ex utan någon som är högst närvarande i ert förhållande.
  • Fånga dagen

    Så han vill inte hålla dig i handen av hänsyn till sitt ex?   Men han har kunnat säga till henne att han inte vill veta av henne? Hm, svårt att se logiken i det.

  • NyfikenBlå

    "Så han vill inte hålla dig i handen av hänsyn till sitt ex? Men han har kunnat säga till henne att han inte vill veta av henne? Hm, svårt att se logiken i det"

    Ja han säger att han har sagt till henne att han inte vill ha nån kontakt, hon ville de skulle vara vänner, men enligt honom så sa han till henne att han inte skulle höra av sig och att det var slut!

    Nu vet han väl lite mer om henne( de var ihop i 4 mån) eftersom hans bästa vän har tröstat henne!

    Jag älskar honom, och han har lovat att jag inte ska behöva träffa henne eller att hon ska ta plats i vårt förhållande, vi ska träffas nästa vecka...ska kanske sätta honom på prov då?

Svar på tråden Ska jag dumpa honom!