• mormia

    Planerat snitt



    Ska ett planerat snitt få seut såhär efter 7 månader? Är snittad p.g.a. tidigare fårlossningsskador.
  • Svar på tråden Planerat snitt
  • Dr to be

    Får och får... Är det ärret eller själva magen du tänker på? Gick du upp mycket under graviditeten? Tränar du?

    Alla har olika läkkött.

  • mormia

    Problemet är att ärret har fastnat på ena sidan. Och har inge underhudsfett. Det är som en stor bulle ovanför. Läkaren som tittade på det på vårdcentralen när agrafferna togs bort sa att huden inte läkt ihop kant mot kant utan omlot. Ock nu är det mycket indraget. Vårdcentrallen sa jag skulle vända mig till kvinnokliniken. Det sa min barnmorska också. Läkaren på vårdcentralen sa att jag skulle återkomma till Vårdcentrallen. Jag går varje dag kan bli 1 mil och amma. Är lite rund 10 kg ska bort jag fick graviditets diabetes. Halva ärret ser bra ut. Kvinnokliniken tittade bara om det var bråck. Det är ganska obehaglig särskilt då troskanten åker in i ärret.

  • mormia

    Jag är ju inte purung och två barn har bott där inne. Så vist är magen lite degig. Har också märkt att det blir svårare att hålla vikten med åren. Och det blir inte bättre av att jobba vid ett skrivbord. Men det stör mig att ärret skär in så mycket och det rör på sig åt fel håll, uppåt. Skinnet under stramar.

  • mormia

    Jag är ju inte purung och 3 barn har bott där inne. Så vist är magen lite degig. Har också märkt att det blir svårare att hålla vikten med åren. Och det blir inte bättre av att jobba vid ett skrivbord. Men det stör mig att ärret skär in så mycket och det rör på sig åt fel håll, uppåt. Skinnet under stramar.

Svar på tråden Planerat snitt