• coffman1

    Tips på familjebil!

    Hejsan!

    Just nu är vi 2 vuxna och 1 barn i familjen, och vi har en V70 från 01.

    Bilen har haft lite små bekymmer hela tiden och vi går i tankar att köpa en lite nyare och större bil, budgeten är väl mellan 60-90 tusen.

    Jag har funderat på en nyare Saab 9-5 eller en Audi A6, känns som att båda dom två är rymliga bilar om det skulle bli tillökning i familjen längre fram.. Jag själv är närmare 2m så en stor och rymlig bil är ett måste!

    Nån som äger nån av dessa bilar och kan ge era synpunkter?

    Eller nån som har någon annan bil dom kan rekommendera?

    Tack på förhand, kristoffer

  • Svar på tråden Tips på familjebil!
  • Anonym (Anna)

    Jag och min sambo köpte en Skoda superb i våras och jag kunde inte vara mer nöjd! Benutrymmet i den är svårt att toppa, dessutom får du väldigt mycket bil för pengarna!

  • coffman1

    Glömde tillägga att vi (mest jag) vill ha lite körglädje också.

    Nu vet jag inte hur pass rolig en Skoda är att köra men stora och sköna är dom nog :)

  • Anonym (Anna)

    Haha snacka sågning :) vi har en ny 170hk DSG och den räcker gott för oss, men detta med körglädje är ju individuellt. Jag körde en skrotfärdig Peugeot innan och tyckte den var fin att köra... Så vet inte hur stort förtroende du ska ha för mitt tips egentligen :)

  • coffman1

    Hehe, såg nu att mitt svar kanske såg hårt ut men det var inte meningen!

    Våran V70 170hk är väl inte direkt nån sensation att köra heller ;)

    Enligt det jag har läst om Saab 9-5 och Audi A6 så ska det väl vara bra kräm i dom om man vill :)

  • Wayke Buddy sponsrat

    Hej, 

    Audi A6 är en bil som gissningsvis inte kommer göra dig besviken.  Här är några  andra alternativ som är rymliga och bra familjebilar: 
    Skoda superb: www.wayke.se/sok/skoda/superb

    Volkswagen Passat: www.wayke.se/sok/volkswagen/passat-sportscombi

    Volvo V70: www.wayke.se/sok/volvo/v70 

    Opel Insignia kombi: www.wayke.se/sok/opel/insignia/kombi
    Vi har även gjort en provkörning med Insignia som du ska se på -> 



    Vill du har mer utförlig rådgivning är du varmt välkommen att kontakta oss på www.wayke.se/buddy - Opartiskt och kostnadsfri bilrådgivning. 

    Mvh
    Wayke Buddy

Svar på tråden Tips på familjebil!