• somek

    Första barnet i Sthlm - BF vinter 15/16

    Hej!

    Jag har alldeles nyligen plussat och har BF 7 januari enligt appen. Är 30 år och detta är första barnet för både mig och min man. Har ett MF i v 12 bakom mig och hoppas verkligen att det går vägen denna gång! Men kommer vara jättenervös fram till jag passerat v 13 känner jag.

    Har sett att det finns en del andra trådar för BF under vintern men vore kul att ha en för oss som väntar första barnet eftersom det känns som man har lite andra funderingar Låt oss följas åt!

  • Svar på tråden Första barnet i Sthlm - BF vinter 15/16
  • maddegg

    Jag följs jättegärna åt :)

    Jag är 24 år och min sambo 30 år.

    Gravid på andra försöket, fick missfall i mars. Nu är dock bebis här för att stanna!

    BF 2/1, förhoppningsvis vill bebis stanna till januari och inte komma i december :)

  • somek

    Vad kul! Jag hade också mf i mars så det blev andra försöket för oss med. Skönt att det gick så fort och nu är det bara att hålla tummarna för att allt går bra!

    Känner du av graviditeten än? Jag är på semester just nu och hoppas att det inte ska bli värre än det är. Hade det förhållandevis enkelt "förra gången" med bara lätt illamående och lite extra hunger så hoppas på att jag klarar mig från det värsta illamåendet.

  • maddegg

    Jag är sjukskriven 3v efter att varit inlagd med dropp. Fick inte behålla något alls. Så kan inte påstå att jag mått bra :(

  • Joni

    Hej!

    Har också plussat för första gången, fyller snart 30 och flyttar till Sthlm i sommar så det är mycket spännande framöver! BM sa att jag hade BF 12 januari men jag tror snarare att det är en vecka senare. Så vecka 5-6 nu då :)

    Har endast känt av graviditeten i form av svullen mage och mer hunger, lite jobbigt att inte kunna stänga byxorna redan men hoppas att det lägger sig snart!
    Kul att följas åt! :)

  • katinka

    Hej! Väntar första barnet söder om stan. Är 26 år och beräknad till 15 dec. Så de lär väl bli en decemberbebis som blir yngst i klassen.

    Var i stan bor ni och hur mår ni?

  • Joni
    katinka skrev 2015-05-18 21:45:52 följande:

    Hej! Väntar första barnet söder om stan. Är 26 år och beräknad till 15 dec. Så de lär väl bli en decemberbebis som blir yngst i klassen.

    Var i stan bor ni och hur mår ni?


    Skönt att vara lite längre gången, jag går bara in i vecka 6 i morgon så det känns fortfarande så osäkert. Men om allt går vägen får vi en som antagligen är äldst i klassen då :) 

    Flyttar till söder om stan i juni och mår än så länge bra. Ömma bröst och en svullen mage bara, peppar peppar inget illamående eller halsbränna! Hur mår du än så länge? 
  • katinka
    Joni skrev 2015-05-18 21:58:19 följande:
    Skönt att vara lite längre gången, jag går bara in i vecka 6 i morgon så det känns fortfarande så osäkert. Men om allt går vägen får vi en som antagligen är äldst i klassen då :) 

    Flyttar till söder om stan i juni och mår än så länge bra. Ömma bröst och en svullen mage bara, peppar peppar inget illamående eller halsbränna! Hur mår du än så länge? 
    Trött och känslig är jag, lite på så vis att man mest vill va hemma i soffan. Lite illamående vissa dagar med. Gjorde ett tidigt ul i vecka nio. Kan rekommendera de, lindra oron en hel del. Jag bor också söder om stan :)
  • katinka

    Aha! Du flyttar hit. Är också ganska nyinflyttad här. Varifrån flyttar du ?

  • maddegg

    Jag bor också söder om stan :)

    Också hyfsat nyinflyttad :)

    Gick in i v.8 och jag har gjort vul och det rekommenderar jag också :)

  • somek

    Hej! Vilken aktivitet! Jag är som sagt på semester (i USA) så har lite begränsad möjlighet till internet...

    Jag ska till barnmorskan för inskrivning i början av juni (efter semestern...) och hoppas jag får möjlighet till tidigt vul jag med. Efter mitt MF i mars fick jag veta att jag skullefå göra det "nästa gång" så får hoppas att denna bm är lika positiv.

    Jag har BF 7/1 men tror också att det blir en vecka senare... Och får hoppas att den håller sig inne till efter årsskiftet. Är själv född i slutet av dec (men var beräknad i jan) så man vet ju aldrig. Sedan är det inte så farligt att vara yngst heller...

    Maddegg - hoppas du blir bättre! Jag har varit ordentligt illamående senaste dagarna. Det enda som hjälper är att äta (och det kan man ju inte göra hela tiden..)

    Jag bor i Solna och har bott i Sthlm i drygt fyra år. Vet inte om det räknas som nyinflyttad...

Svar på tråden Första barnet i Sthlm - BF vinter 15/16