• b000

    min mamma slår mig, och säger att det är mitt fel

    jag är 14 år och har väldens bästa syster och mamma, pappa också men han äger ett jättestort företag och har mycket arbete och han bor inte med oss så jag träffar han typ 3 dagar i veckan. 
    min syster sitter i rullstol, mamma älskar henne mest av allt. min mamma är jättesnäll och omstänksam men hon är inte alltid så, jag kan vara lite kaxig osv ibland, och när vi bråkar så blir hon hur arg som hellst och slår mig, oftast i ansiktet och ryggen, ibland med knytnävarna. jag blir ju såklart arg och ledsen och säger lite elaka saker och då slår hon mig bara mer, hon hotar med att kasta ut mig ur huset och att hon ska slå mig på käften och slå ut mina tänder om jag inte slutar prata. jag har ju rätt att säga vad jag tycker, eller? i början så lyssnade jag och slutade prata men nu har hon slått mig så mycket så vad gör det om jag säger vad jag tycker och jag får en smäll till på käften? de är ju liksom inte första gången och absolut inte sista. jag tänker säga vad jag tycker och om hon ska slå mig för det så visst. när jag säger till henne att hon inte kan få tyst på min bara för att hon slår mig blir hon argare och slår mig hårdare. hon brukar slå mig med hårda saker som tennisrack och stolar också. hon säger att hon slår mig för att jag är uppkäftig men jag är ju bara uppkäftig FÖR ATT hon slår mig. jag vill skaffa hjälp men jag är rädd för vad som kommer hända med min syster, och jag älskar henne så mycket så jag är rädd att jag kommer ångra det sen. hon säger också till andra att jag är uppkäftig osv men hon säger aldrig varför jag är det ( för att hon slår mig) hon är också så sjukt konstig ibland, hon köpte 3 burkar pepparspray till mig som jag ska ha i väskan om en kille gick förbi mig eller hälsade. jag vågar ju inte direkt " gilla " killar eftersom att hon tror att ALLA killar är våldtäktsmän. en kille i min klass ( vi har gått i samma klass i 3 år ) la till mig på snapchat och hon fick utbrott, ringe polisen och spårade honom och sen ringde hans föreldrar och sa att deras son planerade att våldta mig. jag skär mig också och försökt ta självmord pågrund av min mamma, hon säger att hon inte bryr sig och att hon önskar att jag var som andra barn ( hon tar alltid mina kompisar som exempel ) men när jag säger att jag vill dö slår hon mig bara mer. man kan tro att hon inte mår bra, jag har sagt det och att det är hon som är problemet till allt men hon vill inte inse det. 
    igår kastade hon mig på golvet, slog mig med knytnävarna överallt, tryckte ner sitt finger i mitt öga ( tror hon försökte ta ut det elr nåt ) och började riva mig i hela ansiktet.... bara för att det låg lite kläder på mitt rum. hon brukar också mosa min mun och en gång tryckte hon upp ett stift i min kind ( nästan 2 cm stift uppe i kinden) för att hon slog mig när hon höll i en stiftpenna.

    förlåt för en lång text! mår bara så dåligt just nu.

  • Svar på tråden min mamma slår mig, och säger att det är mitt fel
  • lillisa

    Vännen! <3 Det är inte okej det din mamma gör. Rättare sagt är de olagligt och fruktansvärt. Det är förbjudet att misshandla folk. Oavsett vad du säger eller gör, så får ingen slå dig. Hur "dum" du än är eller vad du än gör. Du måste anmäla detta, är det ingen som ser att hon slår dig? Blåmärken, sår eller skador? Vet din pappa om att hon slår dig? Kan du prata med honom och få stöd där? Annars kan du vända dig till skolans kurator, någon lärare eller annan vuxen du litar på. Då kan dem hjälpa dig att göra en anmälan. Även om du älskar din mamma och syster, så måste du älska dig själv ännu mer. Slår hon din syster också?

  • Lena

    Börja med att berätta för din pappa och visa blåmärkena. Lyssnar han inte prata med skolsyster. Din mamma gör fel och det blir bättre för både dig och din syster om du berättar.

  • W Goldberg

    Du måste genast, helst idag, söka upp en människa som du litar på och berätta allt.
    Visa det här inlägget om det är svårt att prata.
    Även om skola är ledig så kan du ringa en lärare du litar på, eller har du någon kompis som verkar ha vettiga föräldrar?
    Du ska inte ha det så här.
    Om du söker hjälp så får din syster också hjälp, så det är bättre för båda om du törs be någon att hjälpa.
    Snälla. Var inte rädd för alla vuxna. Det finns många som skulle släppa allt för att se till att du och din syster ska få må bra.
    Din mamma behöver också hjälp. Hon mår nog jättedåligt i själen och klarar inte av sig själv.
    Framför allt så är det inte ditt fel att det är så här.

  • hazej33

    men gud vännen man gör inte så anmäl henne och säg att du inte ville att din syster ska gå att ni tillsamans och att det är inte fel att anmäl bara att du skriver<3

  • Trevlig man
    hazej33 skrev 2017-10-03 20:15:23 följande:

    men gud vännen man gör inte så anmäl henne och säg att du inte ville att din syster ska gå att ni tillsamans och att det är inte fel att anmäl bara att du skriver<3


    Du vet att du svarar på en över 2 år gammal tråd va
Svar på tråden min mamma slår mig, och säger att det är mitt fel