• Anonym (ika)

    Varför vill så många ha flickor?

    Som rubriken lyder, Känns som väldigt många hoppas på en flicka, hör aldrig någon säga att de önskar en pojke.

  • Svar på tråden Varför vill så många ha flickor?
  • Anonym (:))))

    Det spelar ju ingen roll vad det blir... Men skulle jag välja skulle vilja ha en pojke, men skulle bli lika glad för en flicka :)

  • Anonym (Z)
    Anonym (ika) skrev 2015-05-19 18:01:40 följande:

    Som rubriken lyder, Känns som väldigt många hoppas på en flicka, hör aldrig någon säga att de önskar en pojke.


    För att de är kvinnor själva? Lyssna bland männen så säger de söner.
  • Gena

    Jag tror faktiskt inte det är så vanligt som det kan verka på Familjeliv. Jag tror det är en och samma person som skapar många av de där "buhu jag väntar en pojke"-trådarna som finns här.

  • Voodoodoll
    Anonym (Z) skrev 2015-05-19 18:05:58 följande:
    För att de är kvinnor själva? Lyssna bland männen så säger de söner.
    Gör de? Min sa dotter. När vi skulle få andra, och sista, barnet ville han ha en dotter till :)
  • taquine

    Har bara sett detta fenomen på FL aldrig IRL ,som tur är kan väl tilläggas .Aldrig fattat denna könsfixering öht. Friska och fina ungar kan man däremot önska sig ,och sen är det väl bara bonus om det nu blir "rätt" kön som verkar så himla viktigt för vissa 


    Goodness me
  • Forumdeltagaren

    Jag har alltid tyckt att det verkar så roligt att vara tjej.Jag är man och känner mig lite misslyckad och skulle därför önska mig en dotter.
    Jag tycker att ovanstående är skäl nog för att inte försöka få barn................

  • Onlyboyshere

    Tror detta förekommer mer i Sverige, att man e fixerad vid döttrar pga feminismen, jaG bor i England och inte sett någon fixering här vad det gäller kön.

    Jag själv är inte förtjust i idén o få döttrar pga alla problem jag är uppväxt med bara just kring tjejer, blev mobbad av tjejer av helt otroligt dumma anledningar! Så jag undvek dom så gott det gick.Har heller inga bra erfarenheter med min mamma så kanske därför. Min moster blev oxo mobbad av sin dotter hela uppväxten, o min syster mobbar vår mamma, och min styvbrors fru mobbar sin dotter.....vilket jävla kackel!

    Är väldigt tacksam att jag har en son, jag känner inte att jag kommer få problem med honom, har alltid haft lätt o umgås med killar, jag har mer killkompisar än tjejkompisar och jag önska jag fick en bror istället för en syster pga konflikter och gnäll. Om jag fick ett till barn så är det önsketänkande att det blir en till son så jag kan vara den enda kvinnan i familjen. Jag gillar testoron for sure.

  • Anonym (P)

    Jo, jag är en sådan mamma, som endast velat ha en flicka...nu har jag två. Om vi nu skulle fått en tredje önskar jag fortfarande att få en flicka.

    Vet inte varför jag känner så. Hade jag fått pojkar hade jag ju självklart älskat de också...men nu fick jag inte det.

  • Alexi

    Jag känner många IRL som känner så. Och både jag och min man ville gärna ha en tjej, jag dock ännu mer.

Svar på tråden Varför vill så många ha flickor?