• Anonym (Linn)

    Är du omtyckt av din omgivning?

    Vad tror du själv? På vilket sätt är du mer eller mindre omtyckt av folk i din nära omgivning eller folk utifrån?

  • Svar på tråden Är du omtyckt av din omgivning?
  • Rumpelstiltskins

    Folk brukar inte gilla mig, särskilt inte tjejer. 

    Beror troligen på att jag har starka åsikter, en fördomsfull bakgrund och alltid säger vad jag tycker. 


    Får ofta höra från tjejer att jag ser ut och verkar vara en bitch vilket dem sedan märker att jag inte gör. Vet inte riktigt varför jag lämnar det intrycket då jag är väldigt snäll och hjälpsam person (för det mesta).

    Så för att runda av och svara på din fråga, nej. 
  • LauraPalmer

    Ja jag går hem hos de flesta. Om jag tänker efter så vet jag bara en person som inte gillar mig. Men jag gillar inte henne heller så det gör inget.

  • Anonym (Jag)
    Rumpelstiltskins skrev 2015-05-20 18:12:52 följande:

    Folk brukar inte gilla mig, särskilt inte tjejer. 

    Beror troligen på att jag har starka åsikter, en fördomsfull bakgrund och alltid säger vad jag tycker. 


    Får ofta höra från tjejer att jag ser ut och verkar vara en bitch vilket dem sedan märker att jag inte gör. Vet inte riktigt varför jag lämnar det intrycket då jag är väldigt snäll och hjälpsam person (för det mesta).

    Så för att runda av och svara på din fråga, nej. 
    Detta låter som om det skulle kunna vara jag
  • Zarch

    Funkar med nästan alla, kan dock lätt hamna i klinsch med självutnämnda alfatuppar eller chefer.

  • Alexi

    Jag har lätt att få en bra relation till kollegor osv, blir ofta ganska tight med några och kan prata med de flesta. Men folk som är lättkränkta stör sig nog lätt på mig då jag har rätt mycket åsikter och pratar rätt mycket.

    Har lite svårt att få riktigt nära vänner dock, framför allt par.

  • Anonym (Inga vänner)

    Nej, ingen vill vara vän med mig, tyvärr. 

  • Anonym (:-))

    Ja av någon anledning dras andra till mig, beror säkert på att jag är glad och social och intresserar mig för dom.

  • Anonym (beror på)

    Dom som känner mig bra tycker nog om mig i det stora hela. Folk som man halvt känner, dvs har runt sig dagligen men egentligen inte har en (iaf nära) relation med kan nog tycka att jag är lite... knepig, sur och allmänt dryg kanske. Inbillar mig det lite då och då i alla fall. Är rätt blyg och osäker ofta, så då verkar man väl lätt dryg för omgivningen, kan se sur ut ex. Tyvärr. 

  • Fobiker

    Jag har nog stött bort en hel del personer genom att vara blyg och försiktig, men de som lär känna mig brukar faktiskt gilla mig. Ett tag i alla fall...

  • Indigo

    Om jag spelar dummare än jag är, brukar de flesta gilla mig.

    När de sedan kommer på att jag inte är så okunnig, följsam och formbar som de kanske först trott, brukar somliga agera som om jag är något slags hot mot dem. Jag vet inte om de verkligen tycker så, men de agerar som om det var så. Som om de vill oskadliggöra mig på nåt vis. Detta är oftast i arbetssituationer, men kan även hända privat.

    De som uppskattar min intelligens (haha!) tycker om mig även sedan de lärt känna mig. Det är mina riktiga vänner, få men trogna. Jag behöver inte så många.

    Antagligen ger jag ett första intryck som stämmer dåligt överens med hur jag verkligen är och folk känner sig kanske lurade. Jag tror att jag kanske ger ett första intryck av att vara lite ovetande, åsiktslös och dumsnäll.


    Det är lätt att tänka bakåt när förvirringen tar fart
  • Anonym (-^^-)

    Jag tror det. Jag har lätt för att "ta" folk och att anpassa mig till olika typer av situationer. Stöter mig sällan med folk och håller mig undan känsliga diskussioner med ytliga bekanta. Får ofta höra att jag uppfattas som trevlig och glad.
    Däremot så är jag rätt dålig på att skapa djupare kontakter så jag är väl sådär "ytligt omtyckt" Folk brukar iaf ta sig tid att gratta mig på fb så dom kan ju inte tycka illa om mig iaf;) haha.

Svar på tråden Är du omtyckt av din omgivning?