Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

    BF våren 2016 i Kalmar!

    Hallå på er tjejer! Jag hänger med er. 28 år är jag, plussade den 4 maj och enligt ÄL borde jag ha Bf den 13 januari men enligt vul tidigare i veckan så blev jag tillbakaflyttad en vecka så då blir bf den 21 januari. Vi får se vad som stämmer. Detta blir mitt tredje barn, har två pojkar som fyller 6 och 8 i år. Bor i Kalmar men är uppväxt på Öland

    Kul med fler i samma trakt

  • WiMe06
    pheew skrev 2015-05-24 07:34:29 följande:

    Ja det är jättekul! Weme06, vad trist att bli tillbakaflyttad. :/ jag har blivit så sjukt dålig i magen alltså! O inatt fick jag typ kramp i magsäcken! Vet inte om jag åkt på nåt skit eller om det är graviditeten...

    De här första veckorna går så sjukt långsamt......


    Pheew - ja det tråkigt att bli tillbakaflyttad. Jag tänker mest att jag måste plussat jättetidigt, är det liksom ens möjligt?

    Enligt ÄL test så hade jag positivt utslag 23 april, och jag tror ägget släppte på kvällen den 23. Så enligt vul måste ägget fäst den 30 april. Och jag plussade den 4 maj. Kan man plussa 4 dagar efter ägget fäste?

    Usch, hoppas det inte är ngt skit du åkt på utan att det beror på annat.
  • WiMe06
    Annixen skrev 2015-05-24 22:23:57 följande:

    Hej där!

    Jag hakar på :)

    32 år, BF 5 januari med tredje barnet.

    Jag har en 7 åring och en 6 åring sen tidigare och bor i Kalmar.

    Visst är det spännande nu? Man märker verkligen hur kroppen förändras. Hade glömt hur det kändes :)

    Jag längtar tills man haft första riktiga UL och kan känna sig lite tryggare..


    Vad kul med fler, välkommen!

    Jag känner igen dit alias, har du varit med i nån grupp på fl med dina tidigare barn??
  • WiMe06
    Lizzie09 skrev 2015-05-24 22:30:48 följande:

    Fick allra första bebissakerna av storasyrran idag, nu känns det plötsligt mycket verkligare! :) Ska på ett tidigt ultraljud på onsdag, ska bli så himla kul!


    Spännande med ultraljud på onsdag

    Ikväll när jag kom hem och tog av mig bh-n så spände brösten nåt otroligt. Det kändes som mjölkstockning kan kännas i det högra bröstet. Just nu har jag bäddat ner mig, är sjukt trött och mår illa.
  • WiMe06
    Annixen skrev 2015-05-25 05:49:02 följande:
    Jo det har jag!

    Våra barn är ju lika gamla, har vi stött på varandra tidigare?
    Det är mkt troligt om du varit med i en tråd med dina andra barn
  • WiMe06
    pheew skrev 2015-05-25 10:57:44 följande:

    Kul med en till! :) Jag hade glömt hur hungrig man blir.. hela tiden!!! :)

    WeMe06 det låter ju tidigt.... men vad jag vet så börjar kroppen producera det där hormonet direkt när ägget fäst! Så du kanske bara har extra mkt hormon. Vad testade du med för stickor? Förra gången plussade jag också tidigt. 5 dagar innan Bim.. men då med ett väldigt svagt streck. Den här gången plussade jag bim+1 o med ett rätt starkt streck :)


    Jag testade neg med testlagret på vad jag trodde var BIM-2 men det måste ju vart 2 dagar efter ägget fäste isåfall. Sen fick jag ett supersvagt streck med testlagrets på vad jag trodde var BIM. Kanske inte konstigt att testet var så svagt isåfall. Hmm, ja konstigt är det tycker jag. Men det viktigaste är ju att det fanns ngt där

    Hungrig ja ja ja!! Har kunnat äta hela tiden typ fram till idag. Idag var det bara tvärstopp fick inte i mig frukosten. Och när jag lämnade barnen idag på morgonen så kom värsta illamåendet över mig. Det var precis jag klarade mig från att spy. När jag kom hem igen tänkte jag att nått måste jag ju få i mig så jag tog ett smörgåsrån, men jag började må lite illa när jag åt det med.

    Jag bara undrar hur det ska gå ikväll, vi ska ut med jobbet och gå på chokladprovning och äta två rätters.
  • WiMe06

    Får ni också sådär hugg i magen typ när ni nyser eller hostar eller om ni reser er upp snabbt?

  • WiMe06

    Jag också hört att det är ligamenten när det blir så, det är ju inget farligt men känns ju lite obehagligt.

    På tal om nåt helt annat. Var på maxi och handlade nu och köpte sallad till lunch i deras salladsbar, nyttigt och gott tänkte jag och var ju sugen på det när jag åkte dit.

    Men så kom jag typ till kassan och blev bara så vrålsugen på dem kroppkakorna som dem säljer utanför maxi, dem är ju sååå goda. Oc stoppa en gravid kvinna när hon blir sugen på nåt, Så nu har jag en hel sallad står i kylen till ingen nytta, får väl bli kvällsmaten på jobbet idag. Haha!!

  • WiMe06
    Lizzie09 skrev 2015-05-26 13:44:06 följande:

    Är det någon mer här som funderar på att gå på gravidyoga i Kalmar till hösten? :)


    Tanken slog faktiskt mig idag att man kanske skulle gå på ngt sånt, men jag inte kollat upp det än eller så.
  • WiMe06
    pheew skrev 2015-05-26 14:41:39 följande:

    Nu har jag skrivit in mig! Ska gå hos samma bm igen på verkstadsgatan. Var så nöjd sist! Vart går/ska ni gå någonstans?


    Jag ska gå på första besöket nästa vecka (hälsosamtal). Inskrivningen blir den 17 juni.

    Jag kommer gå hos samma bm som jag hade med första barnet, känns jättebra, jag gillade henne. Jag kommer också gå på verkstadsgatan

    Vilken bm har du?
Svar på tråden BF våren 2016 i Kalmar!