• Anonym (floyd)

    De vill inte skrapa mig efter missfall trots rester kvar :(

    Fick missfall för två veckor sedan.


    Konstaterades att det finns rester kvar. Det enda fysiska jag märker är att jag har bruna flytningar som stinker... Men det skulle tydligen vara ok då det är gammalt blod.
    Nu till saken. De vet att vi vill försöka ha barn igen. Men ändå vill de inte ge mig en skrapning. De påstår att dessa rester skall följa med nästa mens. Vågar man lita på det? Eller säger de bara så för att sjukvården vill spara pengar och hoppas på att det kommer ut nästa mens?

    Fick methergin tabletter men inte hundan hjälpte det, gjorde snarare så att blödningen avtog ännu mer..

    Någon med erfarenheter//information?


    Vill inte bli ett offer för dagens sjukvårdsspareri och vi vill verkligen försöka få barn igen.

  • Svar på tråden De vill inte skrapa mig efter missfall trots rester kvar :(
  • Donum

    Jag har fått fem missfall (och tre levande barn). Jag har inte skapats någon av gångerna utan kroppen har löst det själv. Det har inte påverkat kroppen negativt alls, snarare tvärtom. Kroppen blir nog mer redo för ett nytt barn när den får bestämma själv.


    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Donum
    Anonym (U) skrev 2015-05-21 22:51:33 följande:

    Hur långt gången var du?


    V 11.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Anonym (MA nr.2-3)

    Jag har blödit drygt 4 veckor efter MA,skulle aldrig falla mig in att frågat efter skrapning med tanke på riskerna som finns med det! Resterna kommer alltid ut och det är alltid bättre om kroppen får sköta det själv.

  • Anonym (ronja)

    skrapning ger ärr och kan göra så du inte kan bli gravid igen, men där emot tycker jag du bör kolla dina flytningar, om dom luktar illa. Kan tyda på infektion.

  • Anonym (MA nr.2-3)
    Anonym (ronja) skrev 2015-05-21 23:28:38 följande:
    skrapning ger ärr och kan göra så du inte kan bli gravid igen, men där emot tycker jag du bör kolla dina flytningar, om dom luktar illa. Kan tyda på infektion.
    Ja,just där håller jag med. Mina har aldrig luktat under hela denna tid.
  • Tokfrans

    Tror du bör skippa skrapningen då de tar tid för kroppen att stöta ur allt.
    tar upp mot 6 veckor, om inte mer i vissa lägen ( tog 4 veckor + mens för mig tills jag va återställt). Samt ger ärr som ovanstående säger.
    Bättre att vänta tills kroppen är läkt innan ni försöker igen, för din skull!
    och luktar de väldigt illa kan de va en lite infektion som spökar, kolla upp de :)

    Lycka till 

  • Anonym (ronja)
    Anonym (MA nr.2-3) skrev 2015-05-21 23:33:36 följande:
    Ja,just där håller jag med. Mina har aldrig luktat under hela denna tid.
    ne inte mina heller, gjorde en abort för 2 veckor sedan här och har just börjat sluta blöda, men aldrig luktat något.
  • Anonym (bm)

    Men hur stor är slemhinnan? Under 10 mm brukar man låta det vara. 

  • Anonym (U)

    Jag var i vecka 11 när jag fick missfall. Efter ett par dagar gjordes ultraljud där de kunde se rester och fick nästan skäll av ultraljudskvinnan, varför har du inte tagit tag i det ännu! Blev sen skrapad. Var visserligen i utlandet men ändå. Dom pratade om infektionsrisken då rester ligger kvar.

  • Anonym (floyd)
    Anonym (bm) skrev 2015-05-22 06:04:15 följande:

    Men hur stor är slemhinnan? Under 10 mm brukar man låta det vara. 


    14mm var den för en vecka sedan. Blödningen har avstannat men har ganska kraftiga smärtor i livmodern liknande menssmärta.
  • Anonym (floyd)

    Ju mer jag läser om detta ju mer skumt verkar det som. Läser om bara ett fall där en kvinna fått samma råd som jag dvs att ej få skrapning godkänt.
    Börjar fundera på varför de behandlar mig så och vägrar mig en skrapning.
    Vill bara bli av med detta nu så jag kan gå vidare i livet.

  • Anonym (bm)

    Man kan ju tablettbehandla med tex Methergin. Har ni pratat om det?

  • Anonym (floyd)

    De gav mig såna tabletter, fick ingen inverkan alls :(

  • Anonym (floyd)

    åkte in idag, samma svar dvs ingen skrapning. blir tokig på detta

  • Anonym (floyd)

    rester kvar men ingen skrapning och de gör ingenting då infektionstest är negativt.

  • Donum
    Anonym (floyd) skrev 2015-05-27 14:01:48 följande:

    rester kvar men ingen skrapning och de gör ingenting då infektionstest är negativt.


    Det finns ju en anledning till att de gör den bedömningen. Det är bättre om kroppen tar hand om det själv.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
Svar på tråden De vill inte skrapa mig efter missfall trots rester kvar :(