• Anonym (Undrar)

    Läser ofta om att män åldrar bättre än kvinnor, men...

    Jag har ofta läst i trådar om att män åldras bättre än kvinnor. Visst, vanligtvis är det ju männen själva som skriver det förstås, så det kanske inte är helt tillförlitligt.

    Jag upplever att män över 30 har rätt dålig hy generellt. Många av dem har både linjer, fåror och glåmig hy. Det jag personligen dras till främst hos en man är en glänsande, ren, frisk och levande hy - det är den främsta attraktivitetsfaktorn för mig. Något majoriteten av männen över 30 saknar. Jag tycker att det ser sjukt ut med gråaktig hud.

    Så hur kommer det sig att det påstås att män är som vin och blir bättre med åren?

  • Svar på tråden Läser ofta om att män åldrar bättre än kvinnor, men...
  • Anonym (kunnig)

    Svenska kvinnor åldras extremt dålig i förhållande till både män och utländska kvinnor.

  • Anonym (Undrar)
    Anonym (kunnig) skrev 2015-05-22 15:20:10 följande:

    Svenska kvinnor åldras extremt dålig i förhållande till både män och utländska kvinnor.


    Okej... Men varför då? Jag är inte svensk för övrigt och får alltid höra att jag har så otroligt fin och bra hy av allt och alla. Men jag tycker som sagt att männen har oerhört kass hy. Grådaskig och torr.
  • Zarch
    Anonym (kunnig) skrev 2015-05-22 15:20:10 följande:

    Svenska kvinnor åldras extremt dålig i förhållande till både män och utländska kvinnor.


    Skitsnack! Nu tycker jag ju själv att män över 30 är mer attraktiva än småpojkar eftersom jag själv är över 30.

    Men att män åldras snyggare än kvinnor håller jag inte med om, iallafall inte i Sverige. Fler män än kvinnor lever i högre grad ett rätt dekadent liv så spriten och bärsen gör dom lite plufsiga och slitna. Många svenska män ser ju ut som klenoder av "starkt jobbat PG" medans kvinnorna oftare behåller fräschören.
  • Anonym (kunnig)
    Zarch skrev 2015-05-22 15:26:01 följande:
    Skitsnack! Nu tycker jag ju själv att män över 30 är mer attraktiva än småpojkar eftersom jag själv är över 30.

    Men att män åldras snyggare än kvinnor håller jag inte med om, iallafall inte i Sverige. Fler män än kvinnor lever i högre grad ett rätt dekadent liv så spriten och bärsen gör dom lite plufsiga och slitna. Många svenska män ser ju ut som klenoder av "starkt jobbat PG" medans kvinnorna oftare behåller fräschören.
    Till och med i kosmetologkretsar diskuteras fenomenet flitigt att Svenska kvinnor försämras ordentligt till utseendet.

    Så det är inget jag hittar på. Det är synd att det ska vara så och jag vet inte riktigt vad det beror på. Om det är dåliga gener eller om det är miljö/livsstil/psykisk ohälsa.

    Att det förhåller sig så är och förblir odiskutabel fakta.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (kunnig) skrev 2015-05-22 15:30:09 följande:
    Till och med i kosmetologkretsar diskuteras fenomenet flitigt att Svenska kvinnor försämras ordentligt till utseendet.

    Så det är inget jag hittar på. Det är synd att det ska vara så och jag vet inte riktigt vad det beror på. Om det är dåliga gener eller om det är miljö/livsstil/psykisk ohälsa.

    Att det förhåller sig så är och förblir odiskutabel fakta.
    Okej, men nu var det inte det jag ville diskutera med min tråd. Jag är inte intresserad av kvinnor utan av män eftersom jag är hetero. Dock så har dessa män väldigt ofta otroligt kass hy i mitt tycke. Jag jämför med min egen och kanske påverkar det att jag inte är svensk, kanske inte. Detta låter jag vara osagt.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (kunnig) skrev 2015-05-22 15:30:09 följande:
    Till och med i kosmetologkretsar diskuteras fenomenet flitigt att Svenska kvinnor försämras ordentligt till utseendet.

    Så det är inget jag hittar på. Det är synd att det ska vara så och jag vet inte riktigt vad det beror på. Om det är dåliga gener eller om det är miljö/livsstil/psykisk ohälsa.

    Att det förhåller sig så är och förblir odiskutabel fakta.
    Du kan inte skriva något och fastställa att det är fakta om du inte kan bevisa det.
  • Zarch
    Anonym (kunnig) skrev 2015-05-22 15:30:09 följande:

    Till och med i kosmetologkretsar diskuteras fenomenet flitigt att Svenska kvinnor försämras ordentligt till utseendet.

    Så det är inget jag hittar på. Det är synd att det ska vara så och jag vet inte riktigt vad det beror på. Om det är dåliga gener eller om det är miljö/livsstil/psykisk ohälsa.

    Att det förhåller sig så är och förblir odiskutabel fakta.


    Och vad säger forskarna om egenskapen självinsikt hos män?
  • Anonym (hihi)
    Zarch skrev 2015-05-22 15:39:20 följande:

    Och vad säger forskarna om egenskapen självinsikt hos män?


    Nämen!! En kommentar, helt tagen ur luften i syfte av att vända fokus ifrån den ofrånkomliga sanningen som tas upp i tråden och som kan likställas med det retoriska mästerverket "jamen du då?".

    Great comeback!
  • Zarch
    Anonym (hihi) skrev 2015-05-22 16:21:58 följande:

    Nämen!! En kommentar, helt tagen ur luften i syfte av att vända fokus ifrån den ofrånkomliga sanningen som tas upp i tråden och som kan likställas med det retoriska mästerverket "jamen du då?".

    Great comeback!


    Och? Har jag sagt att jag är mogen? Nej jag är vidrigt barnslig. Skriver man ett påstående som man själv tycker så visst, men irriterande att göra det till ett faktum eller total sanning.
  • Anonym (hihi)
    Zarch skrev 2015-05-22 16:27:22 följande:

    Och? Har jag sagt att jag är mogen? Nej jag är vidrigt barnslig. Skriver man ett påstående som man själv tycker så visst, men irriterande att göra det till ett faktum eller total sanning.


    Men fan åsse, jag var beredd på en verbal strid och så har du mage att avväpna mig med din öppning?!

    Inte oväntat då vi oftast är på samma bana.

    Meeh..

    ;D
Svar på tråden Läser ofta om att män åldrar bättre än kvinnor, men...