Inlägg från: Anonym (Nä) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nä)

    Sabla gnäll om att "killar kan minsann inte få tjejer lika lätt".

    Det var då ett sabla gnällande om att killar minsann inte kan "få" tjejer lika lätt som vi killar.

    Jag är så trött på att höra det där nu, för det är bullshit. Jag har en massa män i min omgivning som samtliga har nya tjejer omkring sig varje vecka. Min egen bror hade inte varit singel i mer än en vecka innan FYRA nya, söta tjejer hade tagit kontakt med honom. Jag har flera manliga vänner som bollar runt med flera tjejer samtidigt utan att kunna välja.

    Själv är jag 34 år och får knappt till några dejter. Bara lite sporadiskt då och då. Totalt har jag varit på 8 dejter under en period av två år. Varav endast fyra av dessa velat träffa mig ytterligare en gång. Och två av dessa träffade jag tre gånger. Inget blev något mer än så.

    Så vad klagar ni killar på? Jag tror att felet är att alla satsar på så inga tjejer och vi lite äldre kvinnor blir helt utan.

  • Svar på tråden Sabla gnäll om att "killar kan minsann inte få tjejer lika lätt".
  • Anonym (Nä)

    Fattar inte hur ni har tänkt att det ska gå till om alla män bara vill ha tjejer mellan 18-32. Ska alla dessa tjejer ha två killar då eller?!

  • Anonym (Nä)
    grind skrev 2015-05-23 21:16:16 följande:
    Jisses. En smart kvinna fattar att hennes dagar är förbi när hon fyllt 30 så då gäller det att hon redan funnit någon.
    Jag var upptagen vid 30. Blev lämnad vid 32,5. Inte mitt fel kanske? Han träffade någon annan som han blev kär i.
  • Anonym (Nä)
    Anonym (Kille34) skrev 2015-05-23 21:24:25 följande:
    Det är nog tyvärr så om man inte är världens kap. Det går nog inte ha samma krav som när du är 20 om du tror det. Det är nog rätt standard att gå lite högre upp i åldersstegen om du är 34 år, man mellan 50-60 är väl rätt rimligt skulle jag tänka. Är själv i 34 års åldern med det är ju knappast vare sig första eller andra hands alternativet med en 34 åring dam. Skulle väl säga att första är 22-24 sen andra hand 25-30.
    50-60? Nej du, jag vill inte riskera att folk tror att jag är ute med pappa när jag går hand i hand med min man.
  • Anonym (Nä)
    Anonym (Kille34) skrev 2015-05-23 21:40:18 följande:
    Fast det är ju knappast någonting konstigt att en 50 årig man är med en 34 årig kvinna. Tror inte det är så vanligt att 34 åringar går hand i hand med sin pappa.
    Jag attraheras iaf inte av gubbar i den åldern. Jag vill ha en jämnårig +/- några år. Jag fattar inte varför du anser att jag ska välja någon jag inte attraheras av, men själv ska du ha en tjej på 20-25 helst? Eh? Jag tycker inte att män är speciellt attraktiva i den åldern faktiskt.
  • Anonym (Nä)
    grind skrev 2015-05-23 21:48:14 följande:
    Man måste plocka dagens kvinnor tidigt. Senast vid 25, helst tidigare. Då går det bra. Har man hittat en bra kvinna är det enkelt att hålla ihop ett äktenskap. Träffar man en kvinna över 30 som haft sex med halva Sverige, ja då är resultatet inte svårt att gissa.
    Jaha, så det säger du? Feltänk, anser jag. De män i min omgivning som blivit dumpade under det senaste året har samtliga blivit tillsammans me väldigt unga tjejer som sen inser att de inte hunnit leka av sig. Vad har du att säga om det? Flera av dem var oskulder när de träffades.
  • Anonym (Nä)
    Anonym (anonym) skrev 2015-05-23 21:48:27 följande:
    Varför skulle någon som är över 30 år och blivit singel välja bland de överblivna männen är man själv utåtriktad och social har man väl inte mycket gemensamt med någon som har dåligt självförtroende och är blyga och osäkra?
    Håller med. Jag blev bortvald av just en sån kille under dejtingen för att han ansåg att vi inte skulle passa ihop pga att jag var mera utåtriktad och hade ett större socialt behov än han som ville sitta ensam hemma på högtider med mera.
  • Anonym (Nä)
    Anonym (tofs) skrev 2015-05-23 21:55:09 följande:
    50 är absolut inte för gammalt för dig. Ja, men du kan ju vara attraherad av Brad Pitt, det är ju ett fritt val. Eller av David Beckham.

    Yngre kvinnor=mer attraktiva än yngre män
    Äldre män=mer attraktiva än äldre kvinnor

    Så är det och kommer alltid vara.
    Varken Brad Pitt eller David Beckham är attraktiva i mina ögon.

    Håller inte med dig om att äldre män är mer attraktiva heller. Isf hade jag ju inte haft några problem att hitta någon äldre attraktiv.
  • Anonym (Nä)
    Anonym (Kille34) skrev 2015-05-23 21:59:14 följande:
    ? För att kvinnor i 25 årsåldern gärna vill vara med män som är 30-35. Om du nu så enkelt kan få nån i din ålder hade du väl inte skapat den här tråden eller?
    Heter tråden "hej kvinnor som är 34 år kan välja och vraka bland jämnåriga män ?" Det är väl uppenbart att inte alla kvinnor som är 34 år måste bli tillsammans med en 50 årig man. Men faktum är att de flesta tjejer är attraktiva mellan 20-25 medans många av dessa tappat det när de är 34. Medans många män blivit mer attraktiva på grund av ökad mental mognad och stabilare ekonomi utan någon negativ fysisk förändring. Jag förstår en del kanske ogilla vill att det ska vara så men det är att sätta på blindlappar att förneka att det stämmer.
    Ok, men jag valde bort män över 30 när jag var 20-25. Det gjorde även många av mina kvinnliga vänner. Tror knappast att vi var de enda. Det är väl därför alla män sitter här och gapar om att inga kvinnor (läs; mellan 20-25) svarar på meddelanden på dejtingsajterna.
  • Anonym (Nä)
    Anonym (Kille34) skrev 2015-05-23 22:03:11 följande:
    Om du på allvar tycker det så ljuger du, är förvirrad eller har helt orimliga krav. Kan ju köpa att du kanske anser att du måste fysiskt träffa en person för att känna attraktion men om du anser att dessa är ointressanta även om du skulle umgås med dem är det ju löjligt och bara visar varför du är singel.
    Jag tycker inte att de är attraktiva nej. Det okej ut, men inte mer. För hårda drag i deras ansikten. Jag kan rabbla upp mängder av vackra män, men dessa ingår inte där.

    Exempel på attraktiva män: Sam Claflin, Alexander Fehling, Jamie Dornan.
  • Anonym (Nä)
    Anonym (walidate) skrev 2015-05-23 22:13:01 följande:
    Ja men så sitter många av er singla och värre kan det bli.
    Jag var som sagt inte singel förrän vid 32,5. Var upptagen mellan 23-25 och 26-32,5.
  • Anonym (Nä)
    Anonym (anonym) skrev 2015-05-23 22:13:04 följande:
    Eftersom mer än hälften av männen i Sverige är feta eller överviktiga så är det knappast troligt att de män kring 50-60 år tillhör de som inte har en kropp som är tilltalande för en kvinna kring 30 år.
    Precis.

    Jag vill ha någon som tar hand om sitt yttre och håller sig i form. Varför ska jag komma dragandes med en oformlig gubbe med flint när jag själv är en vältrimmad storlek 34? Jag skulle inte tolerera något jäkla chips- eller pizzaätande, har inget gemensamt med en sådan person.
  • Anonym (Nä)
    Anonym (walidate) skrev 2015-05-23 22:25:25 följande:
    Han kanske inte nitar dig på fredagkvällarna haha.
    Nitar? Vad menar du? Jag har alltid fallit för ordentliga och lugna killar, så jag fattar inte vad du försöker antyda. Jag avskyr badboyidealet med skägg, tatueringar osv.
  • Anonym (Nä)
    Anonym (Kille34) skrev 2015-05-23 22:44:52 följande:
    Ok, Så skägg, tatueringar, Brad Pitt, David Beckham, Chips, Pizza, 50 åringar går bort. Just det killar utan magrutor var det med...
    Jag har aldrig påstått att jag vill ha någon med magrutor, jag föredrar faktiskt långdistanslöpare och liknande. Tycker att det ser så WT ut med en massa rutor på magen. Dessutom är det förbaskat osexigt ned killar som hänger på gymmet varje ledig stund.
  • Anonym (Nä)
    Schnaa skrev 2015-05-23 22:44:00 följande:
    Tycker det låter som vilken hipster som helst? smile9.gif
    It takes a fool to remain sane
    Jaha, det är väl första gången jag går höra det isf. Nån gång ska vara den första.
  • Anonym (Nä)
    Anonym (tofs) skrev 2015-05-23 21:55:09 följande:
    50 är absolut inte för gammalt för dig. Ja, men du kan ju vara attraherad av Brad Pitt, det är ju ett fritt val. Eller av David Beckham.

    Yngre kvinnor=mer attraktiva än yngre män
    Äldre män=mer attraktiva än äldre kvinnor

    Så är det och kommer alltid vara.
    Om jag skulle dra hem en 50-årig gubbe så skulle min pappa klå honom i svenska flaggans färger, det kan jag lova dig. För övrigt vill jag skaffa barn, men inte med någon som har barn sedan innan. Vill heller inte ha autistiska barn, vilket kommer av pappans tilltagande ålder. Jag har aldrig haft så hög sexdrift som nu, och den ökar för varje år. Det skulle inte funka med någon som har potensproblem eller avtagande lust. Helt ärligt är 50-60-åringar lika attraktiva som ganmalfarmor Agda på pensionärsboenden i mina ögon och jag fattar inte ens varför jag ska behöva sitta här och argumentera för varför jag inte vill ha en äldre gubbe.
  • Anonym (Nä)
    Anonym (Yeah) skrev 2015-05-25 09:00:31 följande:
    I hear you! Jag har samma erfarenhet. SNYGGA tjejer har lätt att få killar och det är bara snygga tjejer som killarna är intresserade av. Alltså medelmåttiga killar dreglar bara efter supermodelltjejer och blir besvikna när de blir nobbade. Att det står en medelmåttig tjej bredvid ser de inte ens.
    Jag är dock långt ifrån medelmåttig utseendemässigt utan ser väldigt bra ut enligt de flesta jag mött. Det verkar bara vara åldern som spökar, inte utseendet. Om jag träffar någon IRL som inte vet min ålder så funkar det alltid hur bra som helst fram tills det kommer fram att jag är 34, då får de kalla fötter.
  • Anonym (Nä)
    BengtH skrev 2015-05-25 11:07:20 följande:
    Ogifta singeltjejer på 34 har dejtat för länge, kanske pga att de är för kräsna. Dejtandet har ofta inneburit flertalet lösnummer vilket ytterligare har sänkt hennes marknadsvärde på datingmarknaden.

    Ogifta 34 åriga män däremot är vanligtvis mer ensamma och oerfarna, de har inte alls dejtat lika mycket och har heller ej fått ligga då de sannolikt är blyga och har dåligt självförtroende. 
    Vem har sagt något om att ligga runt? Jag blev av med oskulden vid 21 och har haft pojkvänner mellan 23-25 och 26-32,5. Du hittar ju bara på saker som stämmer in på din egen felaktiga världsbild.
  • Anonym (Nä)
    Anonym (hög ribba) skrev 2015-05-25 12:23:32 följande:
    Jag tycker visserligen de flesta personer med medelmåttigt utseende lyckas attrahera folk från det andra könet. Problemet för de flesta är väl att man själv har krav och önskemål och att dessa oftast inte stämmer överens med de personer man lyckas attrahera. Däremot tycker jag de flesta har helt rimliga krav som de absolut inte bör sänka. Jag vet däremot inte varför folk låser sig så mycket vid åldern just. Jag bryr mig faktiskt inte speciellt mycket om personens ålder så länge det  är inom ett normalspann och personen inte är extrem ungt eller gammalt. Var träffade du dessa killar du gick på dejt med TS?  
    På dejtingsajt eller genom aktiviteter. Jag träffar dock väldigt sällan nya singelmän i verkligheten då jag inte har så stor umgängeskrets, så nätet är tyvärr absolut nödvändigt.
  • Anonym (Nä)
    Anonym (walidate) skrev 2015-05-25 12:59:05 följande:
    Okej jag gillar dig mer eftersom du faktiskt har ett öppet hjärta.
    Men på dejtingsiterna finns 3 singelmän för varje 1 singelkvinna. I verkliga livet är det något färre, lite under men avrundat till 2 singelmän på varje singelkvinna. Så dubbelt är ganska nära sanningen, på dejtingsiterna trippelt eller fyrdubbelt.

    Det beror på att 9 av 10 invandrare som kommit hit är män. I deras egna hemländer råder i arabländerna ännu större kvinnobrist ibland 4 män för varje kvinna (gift som ogift), det vill säga i deras hemländer kan det finnas 20 män för varje 1 singelkvinna.

    Du måste förstå singel och i förhållande, helt olika scenarios.

    Du har ett land med 60 män 50 kvinnor. Om 45 kvinnor befinner sig i relation med var sin man. Så är det 15 män och 5 kvinnor kvar. Så för varje singelkvinna går det 3 män. Som i Sverige.
    Men nu är det ju också som så att alla singelmän INTE vill ha seriösa relationer utan många av dessa vill bara knulla. Inte helt ovanligt för män under 30.
Svar på tråden Sabla gnäll om att "killar kan minsann inte få tjejer lika lätt".