Inlägg från: Anonym (mamma till 4 underbara) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mamma till 4 underbara)

    Varför abort???

    Den som är känslig behöver inte läsa mer nu.

    Varför väljer man att döda sitt barn ? Ni som gör abort brukar skriva att det bara är en cellklump, men vad är det om 9 månader? Jag förstår inte. Jag har fått fyra barn varav 3 "planerade". Alla fyra lika välkomna.

  • Svar på tråden Varför abort???
  • Anonym (mamma till 4 underbara)

    Jag har rätt till min åsikt i frågan du har rätt till din åsikt. Det var bara en fråga hur ni resonerar kring detta. Tog ni det som ett påhopp så var det inte min mening. Ursäkta. Jag ville bara få fram min åsikt eftersom alla åsikter borde få komma fram. Det betyder att jag ska inte säga vad jag tycker eftersom jag är emot? En enkel fråga bara ? Är man emot något ska man hålla käften. Jag var inte ens i någons tråd o skrev för jag ville inte peka ut någon speciell. Som sagt det var en fråga. Tack till er två som kunde svara sakligt.

  • Anonym (mamma till 4 underbara)
    Anonym (*) skrev 2015-05-24 15:51:52 följande:

    Om man kallar abort för mord är man ute efter att provocera, inte att föra en saklig diskussion.


    Det är ju precis det som är min åsikt.
  • Anonym (mamma till 4 underbara)
    Anonym (Bella) skrev 2015-05-24 21:29:45 följande:

    Och himlen är rutig och maskrosorna är röda.

    Herregud... så fel du har!


    Jag har rätt till min åsikt.
  • Anonym (mamma till 4 underbara)
    neverpreggo skrev 2015-05-24 17:23:45 följande:

    Håller med inlägg 8.

    Ser inte heller att inlägget som alla verkar hoppa på handlar om 6 aborter utan kan också vara att hon då hade haft 6 st barn men nu har hon mindre än så.

    Jag tycker det är värre när det skaffas barn under dåliga omständigheter än att i så fall göra en abort istället. Har man x antal aborter bakom sig för att man inte skyddar sig så... är det bättre att den personen blir mamma åt ett barn den inte vill ha? ( superfertila ska inte ta åt sig, menar de som slarvar) Det finns många barn som växer upp med föräldrar som inte skulle haft barn.

    TS: Samma syn om barnet kommer födas med grava handikapp t.ex?

    /neverpreggo men pro choice!


    Tack o lov har jag aldrig behövt ta ställning till detta men tror dock att jag ändå skulle fortsätta graviditeten. Har därför inte tagit fostervattensprov.
  • Anonym (mamma till 4 underbara)
    micromat skrev 2015-05-24 16:47:45 följande:

    Man dödar inte ett barn, man tar bort en cellklump..


    Fortfarande min åsikt
  • Anonym (mamma till 4 underbara)
    Anya skrev 2015-05-24 16:23:11 följande:

    TS hur tänker du om en kvinna blir gravid vid en våldtäkt? Ska hon behålla? 


    Jag har förståelse att man tar abort om man blivit våldtagen, har inte kommit i kontakt med något så fasansfullt så jag kan tyvärr inte svara på din fråga. Aborter för att man inte ser till att skydda sig de är så galna som något kan bli
  • Anonym (mamma till 4 underbara)
    Anonym (*) skrev 2015-05-24 22:12:00 följande:

    Klart du har rätt till din åsikt, ingen här säger emot dig.

    Men om du inte förstår att du provocerar folk när du skriver att abort är samma sak som mord (vilket det inte är i Sverige, och det vet du också) så får du vara beredd på de svar du får.

    Så att slänga ut en TS där du jämför abort med mord och sedan sitta och bli sur för att folk reagerar på det och gömma dig bakom "det är bara min åsikt", är ju jävla omoget. Alla förstår att du vill provocera, du är inte ett dugg intresserad av varför folk gör abort, eftersom du redan vet varför folk gör abort.

    Så stå för din provokation istället, om du nu vågar det.


    Vadå gömma mig bakom att det är min åsikt? Och så har jag inte varit sur en enda gång sen jag starade tråden då vet du det också. Snedvridet är vad det är.
  • Anonym (mamma till 4 underbara)
    Vanillaextract skrev 2015-05-24 22:23:19 följande:

    Du har alltså inte hört/läst en enda sak någon som gjort abort skrivit? Eftersom du tydligen inte har någon aning om varför man gör abort? Eller så vet du exakt varför folk gör abort men vill bara provocra..

    Hm, ja jag vet vad jag tycker låter mest troligt iallafall..


    Ni får ta det som ni vill hursomhelst tycker jag att man har ihjäl ett liv. Fakta eller inte så tycker jag att det är så. Jag har varit en cellklump och du har varit o nu lever vi eftersom ingen tog ut oss ur moderlivet när vi blev befruktade. Eller?
  • Anonym (mamma till 4 underbara)

    befruktat och det börjar växa men tydligen dött

Svar på tråden Varför abort???