• Anonym (Sanna)

    Akut mifegyne blödning.

    Tog mifegyne igår då mitt foster dött i vecka 10, idag har jag haft huvudvärk och känt mig sjuk. Fick precis en ganska riklig blödning, som mens med klumpar, men fostret har inte kommit ut.

    Står ju att man kan få blödning av enbart mifegyne, men hur mycket brukar det blöda och när bör man åka in? Är rädd att allt kommer hemma med barnen hemma :(

    Tid för de andra pillren imorgon, men vågar man vänta?

  • Svar på tråden Akut mifegyne blödning.
  • Anonym (Jag med)

    Hur har det gått TS? Till mig sa dom att om jag börjar blöda rikligt efter mifegyne innan cytotec så ska jag kontakta kk. Mitt foster dog också v 10. Beklagar det som hänt!

  • Anonym (Sanna)

    Jo, jag åkte in, men åkte hem samma kväll med smärtlindrande.
    Men jag fick välja, dock hade blödningen lugnat ner sig lite så det kändes bättre då att vara hemma.

    Hur stort  var ditt foster (du behöver absolut inte svara) men jag upplevde mitt som så stort! Jag var inte alls beredd på det :(

  • Anonym (Jag med)

    Jag var inlagd hela dagen när graviditeten skulle stötas ut, alltså när jag fick cytotec då de tyckte graviditeten var för långt gången och ville hålla koll på mig. Jag tittade inte på fostret, ångrar det i efterhand :/ en enorm klump av koagulerat blod kom ut och där i ena hörnet stack en bit av fostret ut, troligtvis huvudet. Barnmorskan gick för att skölja av den och bekräftade sen att hela fostret var ute. Hur såg ditt ut om du vill berätta?

  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Jag med) skrev 2015-05-26 09:04:36 följande:

    Jag var inlagd hela dagen när graviditeten skulle stötas ut, alltså när jag fick cytotec då de tyckte graviditeten var för långt gången och ville hålla koll på mig. Jag tittade inte på fostret, ångrar det i efterhand :/ en enorm klump av koagulerat blod kom ut och där i ena hörnet stack en bit av fostret ut, troligtvis huvudet. Barnmorskan gick för att skölja av den och bekräftade sen att hela fostret var ute. Hur såg ditt ut om du vill berätta?


    Ledsen för det som hänt dig. Jag har haft missfall förut då jag inte tittat ordentligt som nu, vilket jag ångrat också. Mitt låg så tydligt att det var svårt att missa. Det hade smala armar och ben, fingrar, tår, ögon, början till öron. Allt såg helt fint och färdigt ut, bara litet. Var inte alls beredd på det, blev väldigt chockad och ledsen. Tänkte det skulle se mer ut som ett ofärdigt foster, men tyckte det såg ut som ett barn, jämfört med mina tidigare missfall.
Svar på tråden Akut mifegyne blödning.