• Anonym (kölen)

    vill inte hjälpa

    Hej

    En vän till mig har råkat i trubbel på havet - Malaysia. Han vill att jag tar emot och förvarar 400 000 pund här i Sverige. Han är rädd att de blir stulna.

    Jag sa nej men han blev sur och menade att jag inte hade känslor för honom.

    Kände mig pressad och sa ja men har nu ångest över det. Är det lagligt.

    Hjälp är så rädd. Vad ska jag göra.

  • Svar på tråden vill inte hjälpa
  • Anonym (kölen)

    Jo ungefär men berätta gärna mer om du vill.

  • Anonym (Nigeria)
    Anonym (kölen) skrev 2015-05-24 20:23:25 följande:

    Jo ungefär men berätta gärna mer om du vill.


    Det är precis det upplägget, nämligen...
  • Anonym (kölen)

    Ok men brukar man känna personen innan då eller helt okända?

  • Anonym (Nigeria)
    Anonym (kölen) skrev 2015-05-24 22:41:35 följande:

    Ok men brukar man känna personen innan då eller helt okända?


    Hur känner du personen? Irl eller på internet?
  • Anonym (Nigeria)
    Anonym (kölen) skrev 2015-05-25 07:19:53 följande:

    Internet endast tyvärr


    Precis. Då är det en person som utgivit sig för att vara någon den inte år. Jag hoppas du inte uppgivit kontouppgifter mm?
  • nymedlem
    Anonym (Nigeria) skrev 2015-05-25 07:21:52 följande:

    Precis. Då är det en person som utgivit sig för att vara någon den inte år. Jag hoppas du inte uppgivit kontouppgifter mm?


    Garanterat! Finns massa dr phil avsnitt gällande dessa bedragare. Sök på youtube ts.

    Och BRYT kontakten!
  • Anonym (Asta)

    TS. "Vännen" kanske kan skicka en check till dig på beloppet . Lämna inte ut några kontouppgifter.

  • Anonym (kölen)

    Tack för svar och stöd. Nej kontouppgifterna har jag inte lämna men vad tjänar han på att skicka så mycket pengar till mig? Förstår inte riktigt?

    Han har däremot skickat paket med pengarna och fär att försändelsen ska avgå från Malaysia så ska jag skicka 1200 euro. Jag vägrar att skicka det. Men nnu skriver han hela tiden och tjatar och att jag inte sska vända honom ryggen. Nigeria brev eller ej så måste jag få säga nej.

    Känner mig ensam och vet inte var jag vänder mig.

  • Anonym (Wildrat)
    Anonym (kölen) skrev 2015-05-25 11:24:48 följande:

    Tack för svar och stöd. Nej kontouppgifterna har jag inte lämna men vad tjänar han på att skicka så mycket pengar till mig? Förstår inte riktigt?

    Han har däremot skickat paket med pengarna och fär att försändelsen ska avgå från Malaysia så ska jag skicka 1200 euro. Jag vägrar att skicka det. Men nnu skriver han hela tiden och tjatar och att jag inte sska vända honom ryggen. Nigeria brev eller ej så måste jag få säga nej.

    Känner mig ensam och vet inte var jag vänder mig.


    Det han tjänar är ju de där 1200 euro du behöver betala för att få paketet.

    Betala inget, blockera "vännen" och lär dig inför framtiden att inte vara så godtrogen.
  • Anonym (Nigeria)
    Anonym (kölen) skrev 2015-05-25 11:24:48 följande:

    Tack för svar och stöd. Nej kontouppgifterna har jag inte lämna men vad tjänar han på att skicka så mycket pengar till mig? Förstår inte riktigt?

    Han har däremot skickat paket med pengarna och fär att försändelsen ska avgå från Malaysia så ska jag skicka 1200 euro. Jag vägrar att skicka det. Men nnu skriver han hela tiden och tjatar och att jag inte sska vända honom ryggen. Nigeria brev eller ej så måste jag få säga nej.

    Känner mig ensam och vet inte var jag vänder mig.


    Strunta i att lösa ut paketet, och bryt kontakten.
  • Anonym (kölen)

    Tack så mycket för era svar som betytt jättemycket för mig. Brukar inte vara jättelättlurad men det här kom så smygande på. Får väl trösta mig med att man lär sig av misstagen.

    åter igen tack.

    Jag ska bara ignorera vidare mail från leveransfirman och bryta kontakten med personen.

  • nymedlem
    Anonym (kölen) skrev 2015-05-25 11:48:33 följande:

    Tack så mycket för era svar som betytt jättemycket för mig. Brukar inte vara jättelättlurad men det här kom så smygande på. Får väl trösta mig med att man lär sig av misstagen.

    åter igen tack.

    Jag ska bara ignorera vidare mail från leveransfirman och bryta kontakten med personen.


    Bra!!!
  • Anonym (Nigeria)
    Anonym (kölen) skrev 2015-05-25 11:48:33 följande:

    Tack så mycket för era svar som betytt jättemycket för mig. Brukar inte vara jättelättlurad men det här kom så smygande på. Får väl trösta mig med att man lär sig av misstagen.

    åter igen tack.

    Jag ska bara ignorera vidare mail från leveransfirman och bryta kontakten med personen.


    Mycket bra!
Svar på tråden vill inte hjälpa