• Anonym (gravid)

    Kraftig överviktig och gravid , någon mer ?

    Jag är gravid och väldigt överviktig vet inte exakt vad jag väger men 160kg kanske är jobbigt att veta att jag är gravid och väger så här mycket för jag vet ju att det inte är bra.

    Var inte planerad men vi är jätte glada :) 
     
    Jag har flera barn sen innan och har varit överviktig med dom med men inte så här mycket så jag är lite orolig hur BM ska tycka och alla andra runt om kring man måste träffa.

    Är det någon annan som varit så här stor och varit gravid som vill prata lite.

  • Svar på tråden Kraftig överviktig och gravid , någon mer ?
  • Linnea1986
    Anonym (gravid) skrev 2015-05-24 19:41:40 följande:

    Jag är gravid och väldigt överviktig vet inte exakt vad jag väger men 160kg kanske är jobbigt att veta att jag är gravid och väger så här mycket för jag vet ju att det inte är bra.

    Var inte planerad men vi är jätte glada :) 
     
    Jag har flera barn sen innan och har varit överviktig med dom med men inte så här mycket så jag är lite orolig hur BM ska tycka och alla andra runt om kring man måste träffa.

    Är det någon annan som varit så här stor och varit gravid som vill prata lite.


    Hur lång är du? Jag väger inte så mkt men jag väger 104 till mina 165 cm. Är gravid nu o kände skam att ställa mig på vågen hos barnmorskan men hon sa inget om vikten då, bara att jag fick max gå upp 10 kg och gå till dietist oxå.
  • Anonym (Tjej)

    Orolig för vad bm ska tycka? Du borde vara orolig för ditt liv om du tänker fortsätta graviditeten. Vad folk tycker är ditt minsta problem även om du själv inser att dom har rätt...

  • Anonym (gravid)
    Anonym (Tjej) skrev 2015-05-25 14:11:03 följande:

    Orolig för vad bm ska tycka? Du borde vara orolig för ditt liv om du tänker fortsätta graviditeten. Vad folk tycker är ditt minsta problem även om du själv inser att dom har rätt...


    Det var inte det svaret jag ville ha jag vet att jag är för överviktig så tack du måste inte berätta det för mig.

    Ja jag ska ha det här barnet har född barn med stor övervikt innan utan några problem alls.

    Jag har med min övervikt född friska barn , med toppen värden. Bra blodtryck bra socker värde och lätta förlossningar så det tror jag inte är någon fara alls.


  • Anonym (gravid)
    Linnea1986 skrev 2015-05-24 19:45:14 följande:
    Hur lång är du? Jag väger inte så mkt men jag väger 104 till mina 165 cm. Är gravid nu o kände skam att ställa mig på vågen hos barnmorskan men hon sa inget om vikten då, bara att jag fick max gå upp 10 kg och gå till dietist oxå.
    Jag är 170lång. Dom andra gångerna har BM varit jätte snälla och inte sagt så mycket ska ringa samma jag hade innan men är lite orolig än då

    Grattis till bebisen :)
  • Anonym (BFdec)

    Hej,
    Jag är också överviktig och gravid. BF i Dec. 
    112 till mina 160 cm

Svar på tråden Kraftig överviktig och gravid , någon mer ?