• sweerni

    svett

    Hej jag är en 12 årig tjej som undrar mycket om det här med att svettas? 
    jag har jätte mycket problem med att jag svettas så mycket. 
    jag får jätte ofta hand svett och att jag svettas jätte mycket under armarna. 
    jag kan inte hålla någon i handen utan att jag får hand svett. mina kompisar brukar skratta när jag berättar :/ 
    vissa dagar i skolan så får jag sitta och torka av mina händer på mina byxor för att jag svettas så mycket, ett annat problem är under mina armar. jag svettas nästan hela tiden.. det är jobbigt i skolan för att jag får sitta med mina armar längs med sidan för att man inte ska märka att jag svettas... hur ska jag få bort den? :/

  • Svar på tråden svett
  • Annelie 76

    Prata med din mamma eller pappa så ni kan boka ett läkarbesök på vårdcentralen eller hälsocentralen. Det finns lite olika hjälp att få som läkaren kan hjälpa dig med.

  • makeupfreak

    Hej! Exakt hur mycket svettas du? Är det som att du typ duschat jämt? Att det bara forsar? I så fall kan du ha hyperhidros en sjukdom/handikapp som innebär att man svettas extremt mycket. Detta kan man behandla med hjälp av att spruta in botox vid nerverna för att man ska slippa svettas så mycket. Använd också Rexona maximum protection, det är den mest effektiva deon och rekomenderas till patienter som lider utav hyperhidros. Kraaam

  • Cipro
    sweerni skrev 2015-05-24 20:15:49 följande:

    Hej jag är en 12 årig tjej som undrar mycket om det här med att svettas? 
    jag har jätte mycket problem med att jag svettas så mycket. 
    jag får jätte ofta hand svett och att jag svettas jätte mycket under armarna. 
    jag kan inte hålla någon i handen utan att jag får hand svett. mina kompisar brukar skratta när jag berättar :/ 
    vissa dagar i skolan så får jag sitta och torka av mina händer på mina byxor för att jag svettas så mycket, ett annat problem är under mina armar. jag svettas nästan hela tiden.. det är jobbigt i skolan för att jag får sitta med mina armar längs med sidan för att man inte ska märka att jag svettas... hur ska jag få bort den? :/


    Be dina föräldrar om hjälp med ett läkarbesök. Det finns många orsaker till att vi svettas olika mycket, vilket läkaren kan hjälpa dig med. 

    Det finns en antiperspirant som heter "Absolut torr" på Apoteket. Denna är oftast det första behandlingsteget vid svåra svettningar. Någon föreslog botox, vilket absolut är ett behandlingsalternativ, men oftast provas andra vägar i första hand.
Svar på tråden svett