• äppleblomma

    vill ha tips

    Hej! Första inlägget här.

    Jag är bonusmamma till två killar. 5 och 7år. De är skrivna hos sin mamma som bor kvar i huset de ägde ihop förut. Vi har barnen lika mycket. Tror det skiljer en natt på 6 veckor. Såhär är det.

    Mamman jobbar oregelbundna tider. Och hon har gjort upp ett sexveckorsschema om hur vi har barnen. Ibland har vi dem en natt hot och en natt dit. Två dagar här, tre dagar där, en natt där Två här. Finns ingen mer logik i det mer än att det är så hennes arbetsschema ser ut. Min sambo jobbar 7-16 varje dag, så vi har dem väldigt GÄRNA veckovis ist. Barnen är helt oregerliga de första dagarna i vilket hushåll det än gäller, sen när de kommit till ro, då är det dags att byta igen.

    Jag tycker det här är så orättvist då hon sen klagar på att barnen är jobbiga och att det skulle vara något fel på dem. Jag och min sambo tror dock att det beror på det hattiga schemat.

    Vad säger ni? Vad kan man göra? Mamman är inte ett dugg öppen för vv, utan vill inte sova ensam när hon är ledig osv. Jag tycker att det är grymt mot barnen och väldigt stressande för alla parter.

  • Svar på tråden vill ha tips
  • Ramborg
    Tines skrev 2015-05-24 21:31:15 följande:

    Pappan kan anlita en advokat och driva umgänget via tingsrätten.


    Det BORDE han verkligen göra, eftersom han ser att nuvarande arrangemang inte är bra för barnen.

    Om han vill kan han ju försöka få till samarbetssamtal först.

    Rätt ofta gör det bara att det hela drar ut på tiden. Om han istället stämmer henne och yrkar ett visst umgänge, kommer tingsrätten fråga om de haft samarbetssamtal och om de är villiga att delta i sådana. Då kan de ha samarbetssamtal utan att tappa tempo, och han kan återuppta processen så fort hon säger tvärnej och vägrar diskutera.
    42.
Svar på tråden vill ha tips