• Anonym (Calle)

    Varför är alla tjejer såna prinsessor som kräver att man betalar för dem?

    Jag är en man på 34 år som letar efter kärleken, men efter flera kortare förhållanden och dejter börjar jag ge upp. ALLA tjejer jag träffar kan sammanfattas på följande punkter:
    - drama queens
    - kräver uppmärksamhet 24/7, svarar man inte på ETT av deras meddelanden så går de i taket
    - besatta av Instagram, snapchat etc
    - men måste bjuda dem på precis allting

    Sista tjejen jag dejtade ville åka på semester med mig till Grekland, så jag fick lägga ut 6000 kr för flyg, hotell och mat samt 2000 för övriga aktiviteter. Tror ni att jag fick tillbaka
    pengarna eller? Nej. Hon skyllde på att hon inte kan betala "just nu" för att hon studerar, sen kom jag på henne med att träffa andra killar bakom min rygg och avslutade det hela.

    Varenda tjej är det likadant med, den ena värre än den andra. De vill äta på restaurang och gå på bio. Vem betalar? Jo, jag naturligtvis, för jag jobbar ju. Ingenting betalar de själva. Är vi ute på något ställe så förväntar de sig att jag ska stå för taxin hem.

    Jag är bra trött på det här beteendet nu. Är verkligen alla tjejer såna? Känns som att jag kommer förbli singel i sånt fall. Vill inte vara nån jäkla pengapung åt dem.

  • Svar på tråden Varför är alla tjejer såna prinsessor som kräver att man betalar för dem?
  • Anonym (ffs)

    Du får väl dejta kvinnor som har ett (bra) jobb.


    Anonym (Calle) skrev 2015-05-24 22:09:29 följande:

    Jag är en man på 34 år som letar efter kärleken, men efter flera kortare förhållanden och dejter b

    Varenda tjej är det likadant med, den ena värre än den andra. De vill äta på restaurang och gå på bio. Vem betalar? Jo, jag naturligtvis, för jag jobbar ju. 


  • Fjäril kär

    nej vi är alla inte såna. Verkligen inte. 

    låter som du träffat på rejäla stolpskott som verkligen sett till att utnyttja dig.  Beklagar det. 

    Jag ska inte leka amatörpsykolog men det kan vara en ide och fundera över vilka sorts tjejer du drar till dig och vilka intryck du ger till dessa tjejer.  Flaschar du pengar? Har du statusprylar omkring dig? Vill dom sola sig i din glans? 

    Det är inte fel att vilja skämma bort sin partner men det kan lätt sättas i system givetvis . Nånstans måste du börja tänka efter och att dra i handbromsen. Betala nån dejt och något kroginträde absolut. Men sen är det dags att säga nej och börja föreslå att man delar sina notor och delar utgifterna man har under sina dejter.  Betalar hon inträdet på krogen så kan du stå för ölen. Vill du betala en schysst middag får hon finna sig i att själv betala taxin hem osv osv... 

  • Anonym (Calle)
    Vanillaextract skrev 2015-05-24 22:12:53 följande:

    Vad är det för fel på dig som dras till dessa tjejer då? Och vilka åldrar är dom i?


    19-25 ca.

    Jag är en bra kille, så det är inga fel på mig. Har ett bra jobb, snygg och vältränad.
  • Anonym (Lena)

    låter som du träffar alldeles för unga tjejer och ofta tjejer som inte jobbar eller bara har lågt studiemedel. 

    Du kan ju börja med att ha kravet på att dom ska vara självförsörjande och att dom redan vid mailkontakt/telefonknontakt förstår att man delar kostnader och verkar ha ordning på sin ekonomi. 

    Vanligt sunt förnuft helt enkelt.

  • Kereza

    Helt ärligt så är det du som dras till såna tjejer. Du letar alltså - medvetet eller ej - efter den här typen av miffon. Kanske för att du är en ytlig nolla som vill ha en status-brud - eller kanske för att du undermedvetet vill få dina fördomar uppfyllda - eller kanske för att du (medvetet eller ej) letar någon som kan förnedra dig. 

    Hur vet jag det?

    För att vi FINNS, vi som INTE är så - och vet du? Det är vi som aldrig blir raggade på, som killarna fnyser åt och tycker att vi är för okvinnliga, men kanske lite spännande att knulla, men FAN inget att ha ett förhållande med.

    Sluta dras till blåsta bimbos och miffon som ska sitta på din arm och vara en trofé - då får du automatiskt en tjej som inte beter sig så.

    Sorry att jag låter hård - det här är för övrigt precis samma svar som jag ger tjejer när de piper om att alla killar är svin.

    För du är inget svin, eller hur? Alltså finns det killar som inte är svin - men det vet vi ju, att vissa tjejer dras till emotionellt efterblivna "badboys" - och du är den manliga motsvarigheten till tjejerna.

  • Anonym (Lena)

    du skriver att dom kräver att du ska bjuda på allt

    Jag undrar - varför säger du inte bara nej? Dom tvingar dig knappast under pistolhot att betala eller hur? 

    Har dom inte råd att stå för egna kostnader så gör man något på dejterna som inte kostar en massa pengar.  Det är ju ditt eget fel om du bjuder på bio, middag, taxi , krog osv och sen gnäller över att det var dyrt.   

    Hyr en film och köp en påse godis och sitt hemma.  en promenad och sitta o pussas i en park och mata änder i dammen är gratis...  
    Laga mat hemma. 

    Du blir ju inte utnyttjad - du tillåter dom ju att utnyttja dig..  Säg nej!

    Och vill dom inte godta det så är det inga tjejer för dig.

  • Fjäril kär
    Anonym (Calle) skrev 2015-05-24 22:16:22 följande:
    19-25 ca.

    Jag är en bra kille, så det är inga fel på mig. Har ett bra jobb, snygg och vältränad.
    varför vill du då ha så unga tjejer som inte har en egen inkomst och redan från början inte kan betala för sig ? 

    så då måste det ju vara ditt eget fel som gång på gång väljer såna tjejer.

    självklart finns det vettiga tjejer omkring dig men dom är förmodligen av någon anledning inte intressanta för dig. Och då är ju frågan varför det? 
  • Anonym (Jessi)
    Anonym (Lena) skrev 2015-05-24 22:23:05 följande:

    du skriver att dom kräver att du ska bjuda på allt

    Jag undrar - varför säger du inte bara nej? Dom tvingar dig knappast under pistolhot att betala eller hur? 

    Har dom inte råd att stå för egna kostnader så gör man något på dejterna som inte kostar en massa pengar.  Det är ju ditt eget fel om du bjuder på bio, middag, taxi , krog osv och sen gnäller över att det var dyrt.   

    Hyr en film och köp en påse godis och sitt hemma.  en promenad och sitta o pussas i en park och mata änder i dammen är gratis...  
    Laga mat hemma. 

    Du blir ju inte utnyttjad - du tillåter dom ju att utnyttja dig..  Säg nej!

    Och vill dom inte godta det så är det inga tjejer för dig.



    Bra skrivet.
Svar på tråden Varför är alla tjejer såna prinsessor som kräver att man betalar för dem?