• cameleon

    Babyklister Fructus Femina

    Hej alla!
    Är precis i startgroparna att börja min andra FET, hinner tack och lov med ett till försök innan klinikerna stänger för semester.

    Jag funderar på att köpa hem detta babyklister! Jag ser i några trådar att det är några som använder Fructus Femina och skulle nu vilja ha lite information. Har ni börjat med det på eget bevåg? Har ni pratat med er läkare om detta, vad tycker dom?

    Skall på läkarbesök den 5 juni så då skall jag fråga men det vore nice med lite info från er användare :)

    Vilken sida köpte ni ifrån?

    Tusen tack på förhand :)

  • Svar på tråden Babyklister Fructus Femina
  • Coocoo
    cameleon skrev 2015-05-25 11:09:04 följande:

    Hej alla!
    Är precis i startgroparna att börja min andra FET, hinner tack och lov med ett till försök innan klinikerna stänger för semester.

    Jag funderar på att köpa hem detta babyklister! Jag ser i några trådar att det är några som använder Fructus Femina och skulle nu vilja ha lite information. Har ni börjat med det på eget bevåg? Har ni pratat med er läkare om detta, vad tycker dom?

    Skall på läkarbesök den 5 juni så då skall jag fråga men det vore nice med lite info från er användare :)

    Vilken sida köpte ni ifrån?

    Tusen tack på förhand :)


    Hej! jag har beställt detta på eget bevåg då jag tyckte det verkade som att många som använt detta lyckats. Jag har nyligen gjort ett FET och är på Rd6 idag. Har använt babyklistret från ca 1,5 vecka innan insättning och än idag 3 ggr/dag. Resultatet återstår att se :)
  • cameleon
    Coocoo skrev 2015-05-25 11:16:11 följande:
    Hej! jag har beställt detta på eget bevåg då jag tyckte det verkade som att många som använt detta lyckats. Jag har nyligen gjort ett FET och är på Rd6 idag. Har använt babyklistret från ca 1,5 vecka innan insättning och än idag 3 ggr/dag. Resultatet återstår att se :)
    Spännande! Jag håller tummarna för dig!

    Har hittat ganska många sidor som säljer det, var köpte du din flaska?
  • JK8808

    Jag har hört massa om det men ver inte hur pass det hjälper, är sugen på att testa inför vårt nya ivf försök. Har 2 missfall i ryggen så tror det skulle passa att testa :)

  • cameleon
    JK8808 skrev 2015-05-29 09:43:09 följande:

    Jag har hört massa om det men ver inte hur pass det hjälper, är sugen på att testa inför vårt nya ivf försök. Har 2 missfall i ryggen så tror det skulle passa att testa :)


    Jag har beställt en flaska men inte fått hem den än. Planerad återföring vecka 24, tänkte börja en vecka innan :)
  • cameleon
    Coocoo skrev 2015-05-29 11:42:40 följande:

    Kan meddela att jag fått plus nu för första gången någonsin :)


    Åh grattis så himla mycket!
    Hur många försök har du gjort innan du använde klistret?
  • Coocoo
    cameleon skrev 2015-05-29 11:44:29 följande:
    Åh grattis så himla mycket!
    Hur många försök har du gjort innan du använde klistret?

    Bara ett, så kan absolut inte säga att det var klistret som gjorde susen.. men ändå ;)
  • cameleon
    Coocoo skrev 2015-05-29 11:52:05 följande:

    Bara ett, så kan absolut inte säga att det var klistret som gjorde susen.. men ändå ;)
    Jag väljer i alla fall att tro att det är det, haha!
    Googlar man runt på ivf-bloggar så är det många som har testat och plussat. Sen kanske det var en slump att dom plussade just då men vem vet, det kanske fungerar för vissa!
  • cameleon

    Igår plussade jag efter tredje återföringen (första återföringen med Fructus Femina). Om det beror på slumpen eller babyklistret vet jag inte.
    Jag plussade svagt redan på ruvardag 8 med en 3-dagars.

  • JK8808
    cameleon skrev 2015-06-19 10:39:56 följande:

    Igår plussade jag efter tredje återföringen (första återföringen med Fructus Femina). Om det beror på slumpen eller babyklistret vet jag inte.
    Jag plussade svagt redan på ruvardag 8 med en 3-dagars.


    Häftigt! Med samma "äggskörd"? Har du fått minus alla 3 andra gånger? Så himla kul :D grattis!!
  • cameleon

    Ja jag har fått minus mina andra två återföringar men nu äntligen plus. Det är samma äggskörd, fick ut 14 och 9 befruktades. Tyvärr dog 2 vid upptiningen senast men vi har ändå 4 kvar i frysen. Det kanske var ett tecken att dom dog, att vi plussade nu. Resulterar det i en bebis denna gång kommer vi inte använda resten av embryona.

  • JK8808
    cameleon skrev 2015-06-20 12:36:30 följande:

    Ja jag har fått minus mina andra två återföringar men nu äntligen plus. Det är samma äggskörd, fick ut 14 och 9 befruktades. Tyvärr dog 2 vid upptiningen senast men vi har ändå 4 kvar i frysen. Det kanske var ett tecken att dom dog, att vi plussade nu. Resulterar det i en bebis denna gång kommer vi inte använda resten av embryona.


    Så himla roligt! Är det några biverkningar med det? Eller vet du varför Sverige inte använder det? :)
  • cameleon
    JK8808 skrev 2015-06-20 15:13:28 följande:
    Så himla roligt! Är det några biverkningar med det? Eller vet du varför Sverige inte använder det? :)
    Nej inga biverkningar vad jag vet om.
    Fick information av en annan tjej här på forumet att hennes läkare hade sagt att om man har en perfekt slemhinna så skall man inte ta Fructus Femina, för då kan det ge motsatt effekt. Att man bara skall ta det om man har en tunn och skör slemhinna. Jag har alltid haft en perfekt slemhinna på 12 mm, hade jag vetat detta innan så hade jag nog inte vågat ta det. Men jag tar det fortfarande, vågar inte sluta mitt i nu när det väl har fäst.

    Det finns ju något som heter Embryo Glue i Sverige men jag tror bara att det är IVF kliniken i Falun som använder det. Det skall man inte dricka utan det för dom in i livmodern samtidigt som embryot :)
  • Coocoo
    cameleon skrev 2015-06-19 10:39:56 följande:

    Igår plussade jag efter tredje återföringen (första återföringen med Fructus Femina). Om det beror på slumpen eller babyklistret vet jag inte.
    Jag plussade svagt redan på ruvardag 8 med en 3-dagars.


    GRATTIIIIIIS! Jag fick tyvärr missfall i v6, men det var magiskt att få ett plus iaf.
  • cameleon
    Coocoo skrev 2015-06-29 16:55:18 följande:
    GRATTIIIIIIS! Jag fick tyvärr missfall i v6, men det var magiskt att få ett plus iaf.
    Men åh! Jag fick också missfall, i vecka 5!
    Skall du ta klistret nästa gång?
Svar på tråden Babyklister Fructus Femina