• Censurerat

    Vill min sambo separera?

    Märklig rubrik men jag undrar verkligen.

    Vi bor i ett fint hus med renoveringsbehov. Vi fick barn för fyra veckor sedan.
    Nu anklagar han mig för att ha lurat honom in i ett husköp med renoveringsbehov - och låter honom göra jobbet.

    Jag har varit lika delaktig i alla våra projekt till den mån det går (behövt hjälp att lyfta tungt bara) men det räknas int0e enligt honom. Detta för att jag varken kan lyfta gipsskivor eller backa med släpvagn, helt värdelös enligt min man!

    Och nudå!? Jag lyfter inte ett finger hemma säger han! Kanske för att jag varit höggravid och nu har vi fått smått hemma.. Jag sover 3-4 timmar per natt och försöker tillgodose de basala behoven.

    På kuppen vill karln helt seriöst lösa ut mig ur huset nu p g a att jag ej kommer kunna delta i renoveringen under ett års tid ungefär. Detta för att vid ev. försäljning ska han få all vinst. Den förtjänar inte jag "som inget gör". Ni som äger hus med familj förstår ju vad det innebär att bli utlöst.. Vill han att jag ska flytta!? Han förnekar det men alltså..

    Allt handlar om pengar. Jag ber att vi ska lägga renovering på is men han vägrar, huset kan rasa eller dylikt. (Påpekar här igen att vi faktiskt bor i ett helt och fint hus) Han känner sig sviken, lurad och bedragen av mig som inte tar detta på allvar. Hur kan jag det? Jag måste väl prioritera barn och välmående först?

    Rörigt inlägg men hjälp mig med insikter om detta. Jag blir helt knäpp.

  • Svar på tråden Vill min sambo separera?
  • Anonym (?)

    Han verkar ju ha tappat förståndet! Var han lika knäpp innan ni fick barn? Annars får han nog söka hjälp för förlossningsdepression.

  • Chinchilli

    Håller med ovanstående! Har han fått något hört i huvudet nyligen? Hade kunnat förklarat avsaknaden av hjärnceller...

  • Anonym (Stackars dig)

    Då kan du ju påpeka att han kan renovera TACK VARE att du sköter barnet. Han är nog inte villig att byta, gå aldrig med på att köpas ut! Det är ingen enmansshow vi talar om , samliv är ett samarbete..

  • Anonym (me)

    har ni inga föräldrar som kan komma och ta hand om bebisen nån söndag i månaden så ni kan renovera. lista upp det som behöver göras och är det typ riva tapet och sånt kan du väl lägga en kvart här och där...  är det jobb som måste ha lite mer tid så tar ni det när ni har barnvakt. barnvakten kan ju vara hemma hos er så ni är nära men ändå inte behöver springa ifrån minsta lilla ljud bebisen gör...
    Med en plan kommer ni långt!

  • Anonym (trådstartare)

    Ja han har varit knäpp innan också men nu verkar det som att det brunnit ordentligt. Fick skäll igår för att rabatterna var orensade (konstigt? Fött barn om du minns?).

    Och att jag sköter barn räknas inte. Det kan vi också dela på. Renovera en kväll var. Visst det går väl. Förutom att jag inte får hjälp tunga lyft.då ber han mig ringa en kompis istället (han är helt allvarlig och det har hänt innan flera gånger).

  • Miss Skywalker
    Anonym (Stackars dig) skrev 2015-05-25 11:58:14 följande:

    Då kan du ju påpeka att han kan renovera TACK VARE att du sköter barnet. Han är nog inte villig att byta, gå aldrig med på att köpas ut! Det är ingen enmansshow vi talar om , samliv är ett samarbete..


    Jösses vilket pucko! Har han alltid varit det eller är det ett tillfälligt hjärnsläpp..?
  • Anonym (D)
    Censurerat skrev 2015-05-25 11:32:51 följande:

    Märklig rubrik men jag undrar verkligen.

    Vi bor i ett fint hus med renoveringsbehov. Vi fick barn för fyra veckor sedan.

    Nu anklagar han mig för att ha lurat honom in i ett husköp med renoveringsbehov - och låter honom göra jobbet.

    Jag har varit lika delaktig i alla våra projekt till den mån det går (behövt hjälp att lyfta tungt bara) men det räknas int0e enligt honom. Detta för att jag varken kan lyfta gipsskivor eller backa med släpvagn, helt värdelös enligt min man!

    Och nudå!? Jag lyfter inte ett finger hemma säger han! Kanske för att jag varit höggravid och nu har vi fått smått hemma.. Jag sover 3-4 timmar per natt och försöker tillgodose de basala behoven.

    På kuppen vill karln helt seriöst lösa ut mig ur huset nu p g a att jag ej kommer kunna delta i renoveringen under ett års tid ungefär. Detta för att vid ev. försäljning ska han få all vinst. Den förtjänar inte jag "som inget gör". Ni som äger hus med familj förstår ju vad det innebär att bli utlöst.. Vill han att jag ska flytta!? Han förnekar det men alltså..

    Allt handlar om pengar. Jag ber att vi ska lägga renovering på is men han vägrar, huset kan rasa eller dylikt. (Påpekar här igen att vi faktiskt bor i ett helt och fint hus) Han känner sig sviken, lurad och bedragen av mig som inte tar detta på allvar. Hur kan jag det? Jag måste väl prioritera barn och välmående först?

    Rörigt inlägg men hjälp mig med insikter om detta. Jag blir helt knäpp.


    Men varför erbjuder du dig inte att turas om med att ta hand om ert barn så att ni båda kan hjälpa till med renoveringen?
  • Sirling

    I sådana fall borde du komma med ett motbud om ersättning för förlorad inkomst och pensionsinbetalningar när du är föräldraledig/vabbar mm - det låter ju helt knäppt! Han ser er uppenbarligen inte som en familj/ett team där man drar sitt strå till stacken på olika sätt.

    När jag var höggravid fick ingen av oss fingret ur att avsluta ett påbörjat målarprojekt. Då hyrde min man in målare för att slutföra det hela, för att jag skulle få lite lugn och ro inför födseln.

  • Miss Skywalker
    Anonym (trådstartare) skrev 2015-05-25 12:05:19 följande:

    Ja han har varit knäpp innan också men nu verkar det som att det brunnit ordentligt. Fick skäll igår för att rabatterna var orensade (konstigt? Fött barn om du minns?).

    Och att jag sköter barn räknas inte. Det kan vi också dela på. Renovera en kväll var. Visst det går väl. Förutom att jag inte får hjälp tunga lyft.då ber han mig ringa en kompis istället (han är helt allvarlig och det har hänt innan flera gånger).


    Ok man kan undra varför du valde honom till pappa men nu är det ju försent.. Anta erbjudandet. Ngt säger mig att han kommer ångra sig ganska snabbt..
  • Anonym (trådstartare)
    Anonym (D) skrev 2015-05-25 12:10:18 följande:

    Men varför erbjuder du dig inte att turas om med att ta hand om ert barn så att ni båda kan hjälpa till med renoveringen?


    Jag har erbjudit det såklart. Det är ett gemensamt projekt. Problemet är att han inte accepterar att jag inte kan vissa saker. Om jag kör fast och frågar om råd om han är i rummet bredvid, vägrar han hjälpa. Tipsen jag får är; googla, ring en vän. Sen får jag höra att jag är osjälvständig och allt jag hittills gjort förkastar han p g a att jag fått råd och hjälp. Då är det inte jag som gjort något utan den som lyft in materialet tex.
Svar på tråden Vill min sambo separera?