• nico22

    Ska jag göra slut?

    Förlåt för sån lång text, men behöver verkligen hjälp och vill ge the full picture...


    Jag har varit tillsammans med min pojkvän i över två år nu. Han är engelsk och för hans skull flyttade jag till London för ett och ett halvt år sedan, och här bor jag nu tillsammans med honom och två andra, varav en är min bästa vän.


     


    Vi träffades när jag backpackade i Asien vilket gjorde vår första tid tillsammans väldigt romantisk. Jag minns att jag blev så attraherad av honom för att han kom så bra överens med mina vänner och att han enkelt tog kontrollen och tag i saker, var säker i sig själv och gärna planerade utflykter och annat kul. 


     


    Vi är väldigt olika till personligheten; jag är utåtriktad och älskar att gå ut och träffa nya människor, han är en mer seriös introvert kille. Han har alltid haft siktet högt när det gäller karriär, och för ett år sedan startade han sitt egna företag som har blivit otroligt framgångsrikt. Det bör nämnas att han är endast 21 år gammal och jag är 22. Han valde att gå sin egen väg och skippa universitetsstudier, medan jag har bestämt mig för att flytta hem och plugga i höst på svenskt universitet.


     


    Vi har haft mycket snack om huruvida vi ska köra långdistans eller inte och på honom verkar det som att det är en självklarhet. För mig känns det inte alls självklart och har tänkt att vi kommer göra slut när jag flyttar om några månader, men på senaste tiden har jag börjat fundera på om vi behöver göra slut tidigare än så. Länge har jag nog förnekat inför mig själv att det inte är bra mellan oss och försökt hålla humöret uppe, men nu orkar jag inte längre.


     


    Han är så otroligt uppfylld av sitt företag och har det senaste året jobbat halva veckan hemma från sitt kontor ute på landet (hemma hos hans föräldrar) och sedan kommit tillbaka till London på helgerna. När vi väl ses är han ofta trött då han måste gå upp på natten och jobba, och det känns inte som om han har energi för att prata om något annat. Det är alltid jag som tjatar på honom om att vi ska gå ut och göra något roligt som att gå ut på restaurang eller bara en promenad, och oftast blir det då bara jobbsnack när vi väl kommer ut. Han vill sällan gå ut med mig och mina kompisar, och när det händer känns han mest som ett spöke i bakgrunden som inte säger ett ord. Jag blir då obekväm och skäms inför mina vänner, men framför allt känns det som att min attraktion försvinner - jag har alltid föredragit självsäkra och sociala killar och nu känns det som om jag är tillsammans med en enstöring. Han umgås också sällan med sina egna vänner då de alla pluggar på universitet runt om i landet och han inte gillar att gå ut som de gör.


     


    Jag märker att jag längtar efter att vara singel, kunna göra min egen grej, flirta med andra killar och  bara hänga med tjejkompisarna. Min pojkvän pratar ofta om att allt kommer bli bättre längre fram när han har anställt folk och kan vara mer ledig och när han har mera pengar. Han målar upp fantastiska bilder av hur han tar med mig på lyxiga semestrar när jag är fattig student och i allmänhet är han väldigt fokuserad på pengar. Jag vill verkligen vara en stöttande flickvän och tycker att det är fantastiskt hur ambitiös och duktig han är, men det är svårt när jag ofta känner att jag inte får något tillbaka.


     


    Det börjar nu kännas ohållbart och jag funderar på att göra slut direkt - inte vänta tills att jag flyttar hem om två månader. Jag har insett att den största anledningen till varför jag längtar så mycket tills att jag flyttar hem är för att det då kommer ta slut mellan oss och att jag är fri att göra vad jag vill. Dock är det så mycket jag tvekar inför: vi delar rum här och han lär behöva vara en del i London de nästkommande månaderna, men framför allt att han kommer bli så otroligt ledsen. Dessutom är jag rädd för att bli ensam här när min bästa vän är bortrest i 2-3 veckor i juni. Det känns så själviskt att tänka så här, men vore det bättre att vänta tills precis innan jag ska flytta hem? Det känns som att vårt break up skulle bli ?finare? då, om det kändes som att enda anledningen till varför vi gör slut är pga att jag flyttar och att vi då skulle kunna njuta av varandras sällskap den sista tiden, istället för att vårt break up kommer förmörka och förbittra mina sista månader här.


     


    Snälla hjälp mig med detta, jag vågar inte prata för mycket med mina vänner om det ifall jag bestämmer mig för att vänta och av respekt mot honom. Jag älskar honom väldigt mycket och tycker att han är en grym kille, men kärleken har sinat och jag känner allt större irritation mot honom. Vad ska jag göra?!

  • Svar på tråden Ska jag göra slut?
  • Anonym (do it)

    Du är ung. Känner du dig osäker så gå vidare. Finns fler fiskar ;)

  • verklighetsförmedlingen

    "Jag älskar honom väldigt mycket och tycker att han är en grym kille, men kärleken har sinat och jag känner allt större irritation mot honom."

    Jag tror att du är färdig med honom och bör göra slut. Så som du beskriver att dina känslor sinat så är det inte mer än rätt att göra så.


    Som du beskriver honom så känns han som en eftertänksam, mogen och driven grabb. Jag får även intrycket av att han är påhittig, något som känns A&O då man startar ett företag som dessutom så snabbt blir framgångsrikt. Hans hårda arbete, eller ja, frukten av sitt hårda arbete, dvs resor och annat kul, bör han dela med någon som förstår vilka uppoffringar som krävs för att starta ett företag.


    Gör slut och tänk positivt. Du gör er båda en tjänst. Han får smälta detta och blicka framåt medans du kan ta tag om ditt singelliv. Häng nu inte läpp bara. Kom ihåg, på fredag så är det AW och vem vet, kanske en mingelbild på finest.se?? Yey!

Svar på tråden Ska jag göra slut?