• Anonym (louise)

    csn-skuld avbetald

    Så skönt. Imorgon betalar jag av det sista på min skuld och jag är så glad över det. Någon mer som snart är klar?

    Betalat runt 600 00kr på 5 år så här legat på rejält. Nu ska jag börja shoppa istället;) 

  • Svar på tråden csn-skuld avbetald
  • Anonym (GRATTIS!)

    Låter toppen för dig! Grattis!

    Tyvärr har jag inte gjort detsamma. Men tycker det är bra jobbat av dig!

  • Anonym (louise)

    Tack. Lite galet kanske att betala så pass mkt på så relativt kort tid men med en sån stor skuld kände jag att jag inte hade ngt väl än att beta av den och sen blev det att jag fortsatte tills den tog slut.

    Dock är det så låg ränta så egentligen är det en skuld man kan skjuta på men eftersom jag ändå hade pengarna så gick större delar av lönen till just den skulden.

  • Anonym (Livia)
    Anonym (louise) skrev 2015-05-25 22:27:46 följande:

    Så skönt. Imorgon betalar jag av det sista på min skuld och jag är så glad över det. Någon mer som snart är klar?

    Betalat runt 600 00kr på 5 år så här legat på rejält. Nu ska jag börja shoppa istället;) 


    Grattis!

    Själv har jag 150 000:- kvar.
  • sextiotalist

    Gratulera.
    Våra studielån var så formade att vi inte fick betala in dessa i snabbare takt än den CSN förordade. Men man ändrade på detta sedan.
    Men de första 15 år var det enligt CSN bestämda plan (och den var att man skulle bli klar vid 50)

  • Anonym (louise)
    sextiotalist skrev 2015-05-26 09:04:13 följande:

    Gratulera.
    Våra studielån var så formade att vi inte fick betala in dessa i snabbare takt än den CSN förordade. Men man ändrade på detta sedan.
    Men de första 15 år var det enligt CSN bestämda plan (och den var att man skulle bli klar vid 50)


     Det visste jag inte. Vilken tur att det ändrades. 
  • Anonym (RosMarie)
    sextiotalist skrev 2015-05-26 09:04:13 följande:

    Gratulera.

    Våra studielån var så formade att vi inte fick betala in dessa i snabbare takt än den CSN förordade. Men man ändrade på detta sedan.

    Men de första 15 år var det enligt CSN bestämda plan (och den var att man skulle bli klar vid 50)


    Va? Så jag får betala mer om jag vill?

    Grattis förresten TS :)
  • Anonym (RosMarie)
    nevermind skrev 2015-05-26 10:57:29 följande:

    Hur betalar man in extra??


    Jag vill också veta. Jag får förtryckta där jag ska betala typ 550kr i månaden. Jag trodde att det var bestämt?? Går det att ändra?
  • Mrs Okänd
    Anonym (RosMarie) skrev 2015-05-26 11:03:45 följande:
    Jag vill också veta. Jag får förtryckta där jag ska betala typ 550kr i månaden. Jag trodde att det var bestämt?? Går det att ändra?

    Klart man får betala in extra, det får man väl på alla lån, dock kan väl räntan styra en del.
Svar på tråden csn-skuld avbetald