• frangipani

    Vad mer kan man ha marinad till??

    Jag är vegetarian och marinerar inte kött. Har fått hem flera påsar marinad från en vän, vad kan jag använda dem till?? Går det att göra någon god sås på dem tror ni eller skulle det bli konstigt? Tycker inte om att marinera tofu eller quorn eller så.

    Tacksam för tips, hatar att slänga sådant som är ätbart! :)

  • Svar på tråden Vad mer kan man ha marinad till??
  • frangipani

    Känner typ ingen här i stan, fick dem av en annan vegetarian som visste att jag inte skulle kunna med att slänga ;)

    Gryta låter bra micromat! Vad har du i mer, kör du en påse marinad och sen typ vatten, grädde eller något helt annat?


    micromat skrev 2015-05-25 23:09:45 följande:

    Ha dom i grytor. Jag brukar ha det ibland när jag gör gryta.. Eller ge bort


  • micromat
    frangipani skrev 2015-05-26 14:36:01 följande:

    Känner typ ingen här i stan, fick dem av en annan vegetarian som visste att jag inte skulle kunna med att slänga ;)

    Gryta låter bra micromat! Vad har du i mer, kör du en påse marinad och sen typ vatten, grädde eller något helt annat?


    Ja jag brukar ha grädde eller krossade tomater i mina grytor. Lök, morötter, paprika och kryddor. Kan använda marinad för att få till någon extra smak eller så.

    Nu gör ju jag köttgrytor, men principen borde va samma även om man använder annat än kött eller bara gör på grönsaker. :)
Svar på tråden Vad mer kan man ha marinad till??