• Anonym (?)

    Vad är det räddaste du varit?

    Vad är det räddaste du någonsin varit? Vad var det som gjorde dig så rädd? Hur reagerade du? Satte det några spår his dig?

  • Svar på tråden Vad är det räddaste du varit?
  • Anonym (miss kittin)
    Anonym (?) skrev 2015-05-26 14:29:56 följande:

    Vad är det räddaste du någonsin varit? Vad var det som gjorde dig så rädd? Hur reagerade du? Satte det några spår his dig?


    Jag har som tjej sluppit en massa hemskheter som drabbats mina vänner trots att jag rest och festat jätte mycket. Med det sagt så måste jag säga att Inget har påverkat mig så illa som när jag insåg att samtliga av Halmstads dj's, 3 stycken, står och viftar med sin lediga arm utan en susning om vad klubbkultur är. Utan känsla så trycker dem på play på sin färdiginspelade mix av absolut dance på sin piratkopierade version av ableton.

    Dog lite inombords av att bara skriva detta.

    Det har påverkat mig såpass att jag reser mycket oftare till London, Glasgow, Berlin, Paris, Miami, NY, Köpenhamn och Spanien. Förvisso med jobbet men jag passar på och lever ut när jag är iväg.
  • Dr Nail
    Anonym (miss kittin) skrev 2015-05-26 14:52:26 följande:

    Jag har som tjej sluppit en massa hemskheter som drabbats mina vänner trots att jag rest och festat jätte mycket. Med det sagt så måste jag säga att Inget har påverkat mig så illa som när jag insåg att samtliga av Halmstads dj's, 3 stycken, står och viftar med sin lediga arm utan en susning om vad klubbkultur är. Utan känsla så trycker dem på play på sin färdiginspelade mix av absolut dance på sin piratkopierade version av ableton.

    Dog lite inombords av att bara skriva detta.

    Det har påverkat mig såpass att jag reser mycket oftare till London, Glasgow, Berlin, Paris, Miami, NY, Köpenhamn och Spanien. Förvisso med jobbet men jag passar på och lever ut när jag är iväg.


    En DJ är väl i princip en glorifierad play-tryckare. Det är vad de största gör...bland sänker de och höjer volymen också.
  • Anonym (Cissi)

    När jag blev rånad i en hiss. Ett gäng stoppade hissen mellan två våringar och en kille drog en kniv och satte den mot min näsborre och en annan kille krävde min handväska. Jag var övertygad om att jag skulle dö eller bli våldtagen. Var så rädd att jag kissade ner mig. Jag blev inte skadad, de nöjde sig med väskan och att skratta åt mina våta byxor.

    Jag är livrädd för att åka hiss ensam sedan dess. Länge vågade jag knappt gå ut, fick gå hos psykolog för att bearbeta den upplevelsen.

  • Anonym (miss kittin)
    Dr Nail skrev 2015-05-26 15:16:38 följande:

    En DJ är väl i princip en glorifierad play-tryckare. Det är vad de största gör...bland sänker de och höjer volymen också.


    Nej jag har väl aldrig..tvätta munnen med tvål!



    Absolut gör en riktig dj mer än att trycka på en knapp. Läser golvet, bygger upp en dynamik, håller tillbaka en stund, en stund till, ytterligare en stund tills de släpper loss och skapar euforin vi längtat efter.

    En konstform som aldrig infunnit sig i tråkstaden.

    Men du snart spelar dr. Laban och e-type på tylösand. Nu tjaaa viiii!
  • Anonym (Kiss)

    Jag sov över hos mitt ex. Vi båda är killar. Vi låg och myste i sängen och då kliver hans föräldrar in. Ingen visste att vi var gays. Och vi kunde bli dödade för det. På riktigt. Jag gömde mig naken under hans säng tills de gick. Bajsade på mig-på riktigt. Han skrattade sen när han såg mig med en bajsfylld röv...hehe

  • Anonym (Fattar inget)
    Anonym (miss kittin) skrev 2015-05-26 14:52:26 följande:
    Jag har som tjej sluppit en massa hemskheter som drabbats mina vänner trots att jag rest och festat jätte mycket. Med det sagt så måste jag säga att Inget har påverkat mig så illa som när jag insåg att samtliga av Halmstads dj's, 3 stycken, står och viftar med sin lediga arm utan en susning om vad klubbkultur är. Utan känsla så trycker dem på play på sin färdiginspelade mix av absolut dance på sin piratkopierade version av ableton.
    Dog lite inombords av att bara skriva detta.

    Det har påverkat mig såpass att jag reser mycket oftare till London, Glasgow, Berlin, Paris, Miami, NY, Köpenhamn och Spanien. Förvisso med jobbet men jag passar på och lever ut när jag är iväg.
    Jag fattar ingenting, förklarar tack! Varför blev du jätterädd av detta?
  • Anonym (miss kittin)
    Anonym (Fattar inget) skrev 2015-05-26 17:33:37 följande:

    Jag fattar ingenting, förklarar tack! Varför blev du jätterädd av detta?


    Rädsla är väldigt personlig. Jag blev lurad till att spendera en längre tid i vad dom kallade "Sveriges sommarstad". Åkte dit och det såg bra ut. Men fan vad lurad jag blev. När jobbet var klart och jag ville uppleva lite kultur så insåg jag att jag var i Halmstad och att staden inte har något kulturliv överhuvudtaget. Det skrämde mig och jag ville bort bort bort! Är du intresserad av konst, teater eller musik så skit i Halmstad. Eller vänta, åk dit, gå på Dum Dum Room och njut utav spektaklet. Se det som en vetenskaplig exkursion.
  • Anonym (ett helvete)

    Jag har aldrig varit så rädd som när jag insåg konsekvenserna av att min sambo dött. Att efter ett långt liv tillsammans stå där alldeles ensam, helt ensam och hjälplös. Jag var inte längre jag, eller hade jag aldrig varit det? Hade jag egentligen varit vi.... Ja, så var det nog. Jag var inte längre den starka person som jag var van vid, den som alltid visste vad som skulle göras, den som tog initiativ, den som fick saker gjorda.

    Några år har nu gått och jag är tillbaka någorlunda, men det finns en ängslan, en osäker en oro att jag inte ska klara av att vara mitt nya jag, men jag jobbar på det.

  • Snygg kotlett
    Anonym (ett helvete) skrev 2015-05-26 18:01:27 följande:

    Jag har aldrig varit så rädd som när jag insåg konsekvenserna av att min sambo dött. Att efter ett långt liv tillsammans stå där alldeles ensam, helt ensam och hjälplös. Jag var inte längre jag, eller hade jag aldrig varit det? Hade jag egentligen varit vi.... Ja, så var det nog. Jag var inte längre den starka person som jag var van vid, den som alltid visste vad som skulle göras, den som tog initiativ, den som fick saker gjorda.

    Några år har nu gått och jag är tillbaka någorlunda, men det finns en ängslan, en osäker en oro att jag inte ska klara av att vara mitt nya jag, men jag jobbar på det.


    Jag beklagar sorgen. Det kommer gå bra för dig. Det finns en plan för dig i livet. Ta vara på den nu. Lycka tillHjärta
    Snygg svärmor föder snygg dotter
Svar på tråden Vad är det räddaste du varit?